Emocinis valdymas: „Erasmus+“ mokymai Ispanijoje

Įgyvendindama projektą pagal „Erasmus+“ programą „Emocijų vadybos įrankiai ir įgūdžiai“, „Diemedžio“ ugdymo centro komanda – švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė, socialinė pedagogė Simona Martišienė, specialioji pedagogė-logopedė Aistė Pielikienė (šio teksto autorė) ir lietuvių kalbos mokytoja Ramutė Stankuvienė – vyko į mokymus Ispanijoje.

Mokymai vyko Kantabrijos regione, Solorzano miestelyje. Juose dalyvavo atstovai iš 10 skirtingų Europos Sąjungos šalių (35 asmenys): Ispanijos, Suomijos, Vokietijos, Kipro, Turkijos, Italijos, Bulgarijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos ir Lietuvos.

 

Kursai orientuoti į teorinius ir praktinius emocijų valdymo ir vadybos aspektus. Metodikoje yra trys pagrindiniai tikslai, kuriais grindžiama veiklos programa: geresnio emocijų supratimo ir tinkamų žinių bei valdymo priemonių teikimas; keitimasis gerąja patirtimi apie emocijų valdymą; programų ir idėjų kūrimas, siekiant ateityje bendradarbiauti projektuose KA1, KA2 ir KA3.

Mokymais tikslingai siekiama paruošti asmenis, kurie gebėtų atpažinti jausmus ir emocijas, pritaikyti įgytas žinias ir įgūdžius. Kursų metodika buvo pagrįsta šiais aspektais: geriau atpažinti emocijas ir mokėti jas valdyti, emocinė iškrova (išmetimas), klausymo būdai ir pagrindiniai emocinio valdymo principai, darbas su savo emocijomis (individualiai ir grupėse), kaip išgirsti ir klausytis suaugusiųjų, jaunimo ar mokinių apie jų kasdienius sunkumus, konfliktus, kaip pasiūlyti pagalbą ir rasti sprendimo būdus.

Mokymus vedė Oscaras Argumosa Sainzas. Turėjome galimybę tobulinti savo gebėjimus atpažinti jausmus ir emocijas, juos valdyti ir padėti kitiems tai daryti. Gebėjimas valdyti emocijas padeda lengviau bendrauti, gerinti psichosocialinę gerovę. Emocinis valdymas yra veiksminga ir naudinga priemonė visoms bendruomenėms (vaikams, jauniems žmonėms, suaugusiesiems ir kt.), nes tai padeda išlikti ramiems, ramiai reaguoti į krizines situacijas, siekti dermės tarp vaiko ir suaugusiojo.

 

Per kursus kolegos ne tik gilino ir tobulino anglų kalbos žinias dirbdamos nedidelėse, nuolat besikeičiančiose 4 žmonių grupėse, bet ir susipažino su Ispanijos švietimo sistema, politine situacija bei kultūra. Kadangi kursų dalyviai susirinko iš skirtingų šalių, buvo įdomu ir naudinga pasidalyti mokinių ugdymo, neformaliojo užimtumo patirtimi, plėsti tarpkultūrinę kompetenciją, pažinti šalį ir jos tradicijas iš arčiau.

Tikime, kad įgyta patirtis ir sklaida padės kitiems darbuotojams geriau pažinti mokinių emocijas ir išmokyti jas valdyti.

 

Aistė PIELIKIENĖ

Vyr. specialioji pedagogė-logopedė

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.