Edukacinė išvyka į sostinę

Tomas Vencius
,
8a klasės seniūnas

Lapkričio 12 d. 8a klasės mokiniams auklėtojas Artūras Lazauskas suorganizavo edukacinę išvyką į Vilnių.

Pirmiausia lankėmės LR Seimo rūmuose. Jų darbuotojai ekskursiją pradėjo Seimo lankytojų centre. Susipažinome su Seimo veikla, įstatymų leidybos procedūromis, piliečių galimybėmis dalyvauti teisės aktų leidyboje, aplankėme Seimo posėdžių salę ir Lietuvos Respublikos Nepriklausomybės atkūrimui svarbią Kovo 11-osios Akto salę, Konstitucijos salę, Laisvės gynėjų galeriją. Aš, klasės seniūnas Tomas Vencius, trumpam tapau LR Seimo pirmininku, o Paulius Ponkratjevas – sekretoriumi. Naudodamiesi šia galimybe pateikėme svarstymui Švietimo įstatymo pakeitimus. Siūlėme trumpinti mokslo metus. O Kajus Jasaitis atstovavo Seimo nariams. Po ilgų diskusijų buvo priimtas sprendimas – 2019–2020 m. m. baigti birželio 1 d. Nors šis įstatymo pakeitimas buvo priimtas žaidimo forma, supratome, kad darbas LR Seime yra labai sunkus. Vėliau susitikome su dr. Kęstučiu Mažeika. Jis atsakė į mums rūpimus klausimus. O susitikimo pabaigoje aplinkos ministras K. Mažeika palinkėjo sėkmės ir visus apdovanojo suvenyrais.

 

Pėsčiomis perėjome visą Gedimino prospektą nuo Seimo rūmų iki Katedros aikštės. Jau žinojome, kad pamatysime Katedrą, jos požemius. Truputėlį baugino. Bažnytinio paveldo muziejaus darbuotojai pateikė nepaprastai įdomią edukaciją apie garsių LDK didikų, valdovų, katedros vyskupų ir jų pagalbininkų, kapitulos narių laidojimo vietas. Ėjome į Katedros požemius. Ten pamatėme per archeologinius tyrinėjimus surastus artefaktus, susipažinome su paties statinio istorija. Išgirdome, kas yra gotika, renesansas, barokas, klasicizmas. Ir visa tai telpa viename pastate – Katedroje, Lietuvos krikšto simbolyje. Apžiūrėjome Šv. arkangelo Mykolo vienuolyno patalpas – buvusio Bernardinų vienuolyno pirmąjį aukštą. Tarp seniausių ir vertingiausių archeologinių radinių – sidabrinė angeliuko skulptūrėlė. Gidė pasakojo, kad manoma, jog tai buvusio relikvijoriaus kojelė. Pats relikvijorius neišliko. Inovatyvus sprendimas – virš skulptūrėlės pakilusi trimatė holograma. Vėliau su bendraklasiais tapome archeologais. Patys ieškojome, kasinėjome, nustatinėjome, ką radome, darėme išvadas arba teigėme, kad reikalingas gilesnis ir išsamesnis mokslinis tyrimas. Naudojomės tikrais archeologų kasinėjimo įrankiais, pirštinėmis ir kt. Apibendrindami kasinėjimo rezultatus vartojome specialius terminus. Buvo nauja, neįprasta, įdomu.

Esame dėkingi auklėtojui Artūrui Lazauskui už puikiai praleistą laiką ir įdomią ekskursiją.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.