DofE priverčia tobulėti

P U T I N Ų  B A L S A I (Alytaus Putinų gimnazija)

 

„Visa istorija prasidėjo antroje gimnazijos klasėje, kai kuratorė pristatė „DofE” programą. Tuo metu trumpas pristatymas nelabai sužavėjo, bet po savaitės bendraklasė pasiūlė pabandyti priimti šios organizacijos bronzos medalio iššūkį. Laikui bėgant supratau, kad ši programa yra savanorystės, žygio atžvilgiu artima Šaulių sąjungos veiklai, kurioje jau buvau dalyvavęs ne vienerius metus. Na, o savaitinių susitikimų metu su kuratore ne tik aptardavome, kaip sekasi kiekvienam individualiai, bet tuo pačiu artimiau bendravome kaip komanda. Net nepastebėjau prabėgusio laiko, kai jau teko lipti ant pakylos Britanijos ambasadoje ir atsiimti Bronzos ženklelį.

 

Tai buvo vienas iš motyvuojančių veiksnių toliau siekti aukso medalio. Ne tik noras įgyti tarptautinį aukso ženklelio sertifikatą, bet ir troškimas vėl išeiti iš komforto zonos skatino toliau dalyvauti šios organizacijos veiklose. Tikriausiai vienas iš sunkiausių iššūkių buvo 100 kilometrų žygis, kurio metu kaitino 37 laipsniai karščio, o netikėtai užklupus audrai temperatūra atvėso iki 16. Tai sukėlė daug nepatogumų, nes buvome kiaurai permirkę. Bet vakaras su komanda prie laužo pakėlė ne tik nuotaiką, bet ir atrodė, kad tikslas nebe taip toli. Taigi, gavus aukso ženklelio tarptautinį sertifikatą galiu drąsiai teigti, jog „DofE” organizacijos iššūkiai priverčia išeiti iš komforto zonos bei tobulėti ne tik fiziškai, bet ir tobulinant savo vertybių sistemą.“

 

Štai toks Ugniaus Saulevičiaus, KTU programavimo sistemų pirmakursio, laiškelis neseniai pasiekė Eglę Bunzienę, praėjusių metų abiturientų kuratorę.

 

Programos vadovės J. Kocimienė ir E. Bunzienė bei gimnazijos direktorė D. Sabaliauskienė, programos koordinatorė, džiaugiasi tokiu Ugniaus pasiekimu – pirmu DofE aukso ženkleliu Alytuje. Vadinasi, ši veikla Eglei ir Jolantai buvo ir prasminga, ir ilgam įsimintina.

 

    Asmeninio albumo nuotr.

DofE – tai išskirtinė ugdymosi programa, sukurta jaunimui, kuri yra paremta išsikeltų tikslų siekimu, veiklų planavimu bei organizavimu. DofE turi tris pagrindinius lygius – bronza, sidabras ir auksas.

 

Mūsų grupelė siekė žemiausio lygio – bronzos. Programos pradžioje išsikėlėme tris tikslus, kurių siekėme 3–6 mėn. Mūsų tikslai buvo skirtingi: bėgimas, mokymasis groti tam tikrais instrumentais, vaizdo įrašų montavimas bei pasirinktos savanorystės veikla. Kas savaitę žymėjome pasiektus rezultatus ir stebėjome  tikslų siekimo progresą.

 

Paskutinis, svarbiausias ir ilgiausiai lauktas, – kvalifikacinis dviejų dienų žygis su visa šešių bendraminčių grupele. Įdomiausia tai, kad visus daiktus, kuriuos pasiėmėme išvykai, patys nešėmės kuprinėse, o tarp daiktų gausos neturėjome telefonų! Taigi eidami suplanuotą maršrutą vadovavomės žemėlapiu, daug kalbėjome, bendravome, dalijomės įspūdžiais ir sunkumais. Žygiuodami sustodavome pailsėti numatytose stotelėse, kur galėjome žaisti įvairius žaidimus, taip pat vykdėme užduotis, kurias sugalvojome prieš eidami į žygį: pynėme vainiką, kūrėme paveikslą pasitelkę gamtos dovanas. Pirmos dienos pabaigoje pasiekėme stovyklavietę, nusimetėme kuprines ir ten įsikūrėme. Pasistatėme palapinę, sukrovėme laužą, pasiruošėme vakarienę ir laužo šviesoje ilgai vakarojome…

 

Laikas, praleistas dviejų dienų žygyje, suteikė begalę nuostabių ir įsimintinų akimirkų, galimybę atrasti puikių draugų. O svarbiausia – supratome, kad geram laikui nereikalingi jokie telefonai ar socialiniai tinklai, tam pakanka tik geros kompanijos!

 

Pirmiausia paaugome ir patobulėjome visi kartu! O tik po to (mažiau svarbus dalykas) – mes sėkmingai pasiekėme bronzos lygį!

 

Bronzos ženklelio gavėjų iš IVa klasės Medos Matačiūnaitės, Ivetos Filipauskaitės bei iš IVd klasės Irmanto Dumbliausko, Roko Urbonavičiaus, Liucijos Juozulynaitės vardu Putinų gimnazistams žinutę pateikė

 

Meda Zapereckaitė jaunoji korespondentė, IVa kl. mok., bronzos ženklelio savininkė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.