Dienos kelionė po Anykščių kraštą

Palmira Stančauskienė
,
Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos surdopedagogė metodininkė individualioms pratyboms vesti

Laikomasi nuostatos, kad mokinių kultūrinių įpročių formavimas turi būti nuoseklus ir sisteminis, pritaikant kultūros ir meno paslaugas kiekvienos amžiaus grupės poreikiams, žinioms, galimybėms – priimti ir suvokti informaciją (kultūros ir meno paslaugų priemonė „Kultūros pasas“).

 

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) 6–10 klasių mokiniai, pagal kultūros ir meno paslaugų priemonę „Kultūros pasas“, keliavo po Anykščių kraštą. Mokinius lydėjo 8 klasės vadovė, specialioji pedagogė Ramunė Šveistė, 9–10 klasės vadovė, anglų kalbos mokytoja Rita Kasparienė ir aš, surdopedagogė individualioms pratyboms vesti, Palmira Stančauskienė. Aplankytas Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istorinis kompleksas: mediniai apžvalgos bokštai, galerija, viduramžių pilies kiemas, kuriame visi norintieji išmėgino akies taiklumą ir rankų stiprumą šaudydami iš lanko, mėtydami ietį; pasimatavo XIII–XIV a. pilies karių aprangą ir ginkluotę; archeologinėje perkasoje ieškojo praeities dirbinių; išbandė senovinius stalo žaidimus. Žaisdami mokėsi ne tik laimėti, bet ir pralaimėti, lavino loginį, strateginį mąstymą bei bendravimo įgūdžius.

 

Po rimtos edukacinės veiklos nuskubėjome į Labirintų parką, ten mūsų laukė net šeši skirtingi labirintai, šokinėjimo pagalvė, linksmieji kalneliai – nusileidimas padangomis, žaliųjų skulptūrų parkas, šaudykla, net dekoratyviniai triušiai ir paukščiai. Atidavę jėgas pramogoms, pasistiprinome užkandinėje.

Nors Arklio muziejų pasiekėme jau vakarop, pakankamai daug emocijų sukėlė teritorijoje esančios medinės supynės, puoštos žirgais. Supomės, sėdėjom, žaidėm ir išvykome tik tada, kai visi „žirgai“ buvo išjodinėti!

Turbūt pačios geriausios patirtys tos, kai nieko ypatingo nesitiki, o grįžti apimtas gerų emocijų. Toks mūsų apsilankymas Arklio muziejuje, kuris yra vienintelis toks Baltijos šalyse.

 

Kelionė namo taip pat neprailgo – nuostabiais gamtovaizdžiais lepino Anykščių krašto miškai, nelygus reljefas. Išvykos dalyviai tyliai dalijosi įspūdžiais.

Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, tokios išvykos, kai vaikai visą dieną gali leisti gamtos prieglobstyje, gerina jų emocinę būklę ir psichinę sveikatą. „Ne veltui LR Seimas 2020-uosius paskelbė Vaikų emocinės gerovės metais. Tuo siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į vaikų emocinės gerovės svarbą, gerinti vaikų psichikos sveikatą bei gerovę, kuriant sveikesnę, laimingesnę visuomenę. Jei vaikas, esantis šalia – laimingas, vadinasi, laimingesnė ir visuomenė“, – teigia direktorė.

Išvyka buvo informatyvi ir įdomi savo įvairove. Mokiniai grįžo ne tik kupini teigiamų emocijų ir įspūdžių, bet ir praturtinę savo žinių bagažą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.