Dienos atradimas: kiekviena kliūtis skatina ieškoti sprendimo

Aušra Židžiūnienė
,
„Švietimo naujienų“ redaktorė

Alytaus Jotvingių gimnazijos direktorius Donatas Vasiliauskas pastebi, jog kovo 30-osios pirmadienio rytas išaušo gražus, bet neįprastai aktyvus – kaip niekad per pastarąsias dvi savaites.

Nuotolinis mokymas(is). Ruošimasis

 

Gimnazijos vadovas pasakoja, kad: „Pasiruošimas nuotolinėms pamokoms gimnazijoje prasidėjo keletą dienų prieš. Dalykų mokytojai ir klasių vadovai dirbo kartu su gimnazistais, kūrė „e-klases“ pamokoms, aptarinėjo, kaip mokysis, išbandė mokytojų numatytas mokymosi platformas. Klasių vadovai būrė auklėtinius į „e-klasės“ valandėles, jų metu pasisveikino vieni su kitais, dar kartą susipažino su nuotolinio mokymo(si) ypatumais ir saugaus bei etiško bendravimo taisyklėmis virtualioje aplinkoje“.

 

Dabar, pasak direktoriaus, rytais mokytojai ir mokiniai nekantraudami laukia 8.00 valandos. „Virtualių pamokų vedimui mūsų mokytojų kolektyvas nusprendė rinktis įvairias komunikavimo ir mokymo platformas: „Tamo“, „Moodle“, „Eduka“, „Zoom“, „Google“, „Edmodo“, „Facebook“, „Gmail“, „Ema“, „Egzaminatorius.lt“. Ne visos programos veikia be trikdžių, labiausiai nuvylė „Tamo“ dienynas. Tačiau kiekviena kliūtis verčia ieškoti sprendimo čia ir dabar! Mokiniams ir mokytojams labiausiai patiko ir naudingiausios buvo vaizdo pamokos „Zoom“ platformoje“, – kolektyvo patirtimi dalijasi Donatas Vasiliauskas.

 

Nuolatinis mokymas(is) gimnazijoje vyksta sinchroniniu ir asinchroniniu būdais, laikantis pamokų tvarkaraščio. Vadovas džiaugiasi, kad 98 proc. mokinių turi reikiamas skaitmenines priemones ir interneto ryšį, o tiems, kam kažko pritrūks, bus parūpinta iš mokyklos resursų.

„Menų, technologijų, fizinio ugdymo, pilietiškumo dalykų mokytojai skirs ilgalaikes tiriamąsias, kūrybines ar patyrimines užduotis. Pasitelkę „Microsoft Teams“ platformą, suplanuojame ir organizuojame „e-pedagoginius“ pasitarimus“, – sako direktorius.

 

Anot vadovo, Alytaus Jotvingių gimnazija, be jokios abejonės, rodo darbo nuotoline forma, iniciatyvą, bet ne todėl, kad save laikytų nuotolinio mokymo(si) profesionalais. Donato Vasiliausko teigimu: „Mes tiesiog pirmieji Alytaus mieste garsiai apie tai prabilome, pradėjome diskutuoti, pakvietėme visą Alytaus švietimo bendruomenę jungtis į bendrą alytiškių švietimiečių grupę socialiniame tinkle „Facekook“ ir dalytis geromis praktikomis.

Esu įsitikinęs, jog mums visiems reikia ne konkuruoti, o bendradarbiauti ir dalytis. Tik taip puikiai pasiruošime ir efektyviai ugdysime Alytaus mokinius nuotoliniu būdu, – pabrėžia direktorius, pridurdamas – jog šiandienos Lietuva, kaip ir visas pasaulis, susiduria su didžiuliu iššūkiu, o kai šis košmaras pasibaigs, mokytojai ir mokiniai grįš jau nebe į tą mokyklą. Ši didžiulė pasaulinė bėda bus geras spyris ir kartu šuolis modernizuojant švietimą, o tai nėra blogai. Faktas tas, kad šią minutę ugdymo procesas keičiasi iš esmės ir į senąją būseną jis daugiau nebegrįš niekada.“

Nuotolinis mokymas(is). Mokytojos žvilgsnis

 

Matematikos mokytojos metodininkės Dalės Surdokienės teigimu: „Matematikos mokytojams nuotoliniu būdu vesti kokybišką pamoką – tikras iššūkis. Kodėl taip yra? Štai keletas pastebėjimų: Mokiniams privalome ne tik pateikti pamokos medžiagą, bet ir patikrinti, įvertinti mokinių žinias bei gebėjimus. Šį darbą atlikti ruošiausi „Eduka.Klasės“ platformoje. Ten jau yra daug sukurtų užduočių, o ir savo užduotis įkelti – itin paprasta. Tačiau „Eduka“ „pakibo“ ir paskirti mokiniams užduotis, kurių sprendimus ir atsakymus matytume, galime (bent jau šiuo metu) maždaug nuo 22 val. vakaro.

Galima užduotis siųsti elektroniniu paštu arba kitais būdais ir prašyti, kad mokiniai tuo pačiu būdu sprendimus atsiųstų mums, bet mes, mokytojai, irgi esame žmonės, turintys daugybę asmeninių pareigų. Taigi, fiziškai nepajėgtume tokiu būdu patikrinti mokinių žinių.

Tikrai nesumeluosiu sakydama, kad pastarąsias savaites prie kompiuterio praleidžiu po 12 val. per parą. Gyvenimas apvirto aukštyn kojomis. Sūnus kiekvieną dieną primena: „mama, eik pasivaikščioti“, „mama, važiuok pasivažinėti dviračiu“, „mama, eik nuo kompiuterio arba bent jau įsilašink akių lašų“. Nors aš savo vaikams niekada nesakydavau, kad jie „eitų nuo kompiuterio“.

Tiesą sakant, piktinausi, klausydamasi vieno istorijos mokytojo džiugesio, dėl šiandienio nuotolinio mokymo. Įdomu, jei jam reikėtų abiturientams nuotoliniu būdu išdėstyti medžiagą apie erdvinių kūnų tieses ir plokštumas, išmokyti pritaikyti trijų statmenų teoremą, skaičiuoti integralus, išmokyti visą tikimybių teoriją, ką jis tuomet pasakytų? Viską darau dėl to, kad myliu savo darbą, savo mokinius. Nenoriu, kad vaikai sakytų, jog nieko gero tas nuotolinis mokymasis.

Pasiruošusi pamokoms, atsisukusi ir pasižiūrėjusi vakaro žinias, pamačiusi, kokiomis sąlygomis ir kaip sunkiai dirba Italijos, Ispanijos gydytojai, suprantu, kad nėra reikalo verkšlenti, kad daug ir sunkiai dirbame, „varviname“ akis prie kompiuterio, bet esame namuose. Pamokas, po įdėto darbo, pavyksta vesti be trikdžių. Jei kam įdomu, kaip aš tą darau, kaip gaunu iš mokinių grįžtamąjį ryšį pamokos metu, galiu pakviesti į trumpą vaizdo pokalbį, jo metu pasidalinčiau savo ekranu ir pademonstruočiau praktiškai. Gal kažkam mano metodika praverstų…“

 

Nuotolinis mokymas(is). Mokiniai pastebi

 

III klasės gimnazistė Deimantė Marčiulaitytė: „Vaizdo pamokos „Zoom“ programa vyksta sklandžiai, stringa „Egzaminatorius“, „Tamo“ dienynas, tad kai kurių pamokų informaciją ir darbus sunku pasiekti laiku. Tačiau pratinamės, jei programos dirbtų efektyviau – darbas vyktų dar sklandžiau ir galėtume mokytis, kaip įprasta. Žinoma, technologijos neatstoja gyvo bendravimo, jau mokiniai ima pasiilgti mokyklos ir gyvų pamokų.“

 

III klasės gimnazistė Emilija Mickevičiūtė: „Visi stengiasi vesti pamokas kuo geriau, tačiau sistemos kartais lūžta, reikia kantrybės. Sunku greit dalytis informacija, kuria anksčiau dalindavomės lentoje. Gal po kurio laiko darbas vyks greičiau, tačiau pasiekti tokių rezultatų, kokių pasiektume mokydamiesi mokykloje, galime tik įdėdami daug individualaus darbo, tad dabar visa tai daugiau priklauso nuo kiekvieno iš mūsų.“

 

III klasės gimnazistė Danielė Svinkūnaitė: „Normalu, kad dauguma sistemų stringa, tačiau labai smagu, jog mokytojai greitai randa išeitį ir puikiai išdėsto temas. Aš labai patenkinta.“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.