Dailės terapijos veiklų ciklas „Rudenėlio spalvos“

Irina Paradnikaitė-Abromavičienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio projektų vadovė

Ruduo – dėkingas metų laikas džiaugtis spalvomis turtinga gamta. Plėsdama vaikų žinias ir suvokimą apie juos supančią aplinką Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja Milda Čekanauskienė spalio 1–9 dienomis ikimokyklinio ugdymo ir dienos socialinės globos neįgaliems grupės „Spinduliukai“ vaikams surengė dailės terapijos veiklų ciklą „Rudenėlio spalvos“.

 

Pasak mokytojos, ši terapija nereikalauja specialių meninių gebėjimų; čia svarbus kūrybinis procesas, kuris, pagal dalyvio poreikius, gali būti gydantis, ugdantis ar atpalaiduojantis.

Ruošimasis dailės terapijos veikloms vaikams tampa savotišku ritualu, kadangi reikalingų priemonių gamtoje jie turi susirasti savarankiškai.

Ieškodami gamtinių medžiagų, ugdytiniai stebi jiems įprastą aplinką, ieško, kas joje pasikeitė, mokosi pasikeitimus įvardinti (pvz., pagelto lapai, nukrito lapai, nužydėjo gėlės ir pan.).

 

Siekdama sustiprinti veiklų poveikį dalyviams, teigiamai veikti jų emocijas, lavinti vaikų lytėjimo pojūčius, aktyvinti motoriką, judesių koordinaciją, kūno kontrolę, piešimo užsiėmimus mokytoja surengė ugdymo įstaigos lauko erdvėse. Savo kūrybiškumą, patirtį ir emocijas vaikai išreiškė piešdami ant organinio stiklo ir naudodami pasirinktas gamtines medžiagas: medžių lapus, gėlių žiedus ar stiebelius. Noriai eksperimentuodami spalvomis ir atspalviais, džiaugėsi kaskart išgaunamomis naujomis formomis.

 

Mokytoja pastebėjo, kad netradicinių priemonių naudojimas sužadina ugdytinių smalsumą, norą eksperimentuoti ir įgyti naujos patirties. Įtrauktas į kūrybinį procesą vaikas ne tik turi galimybę išreikšti save neverbaliai, lavina smulkiosios ir stambiosios motorikos įgūdžius, kalbą, bet ir organiškai sąveikauja su aplinka, mokosi taisyklių, kuria socialinius ryšius, mokosi orientuotis, įgauna naujų gebėjimų.

 

Veiklų ciklas „Rudenėlio spalvos“ yra Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelyje-darželyje įgyvendinamo 2019–2021 m. „Erasmus“ projekto „Aš esu unikalus“ (angl. „I am unique“) dalis.

Parengtą vaizdo medžiagą apie įgyvendintas veiklas galima pamatyti socialinio tinklo „Youtube“ platformoje čia.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.