Bendradarbiavimo su šeima ir tarp grupių, plėtojant ugdymo turinio projektus, dalijantis patirtimi, pavyzdys

Augustė Lankutytė
,
priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Priešmokyklinio ugdymo grupės „Žvaigždelė“ (6–7 m.) ir ikimokyklinio ugdymo grupės „Debesėlis“ (4 m.) bendradarbiavimas, plėtojant ugdymo turinio projektą „Saugau gamtą, nes rūšiuoju“!

 

Projekto idėja kilo, kai ugdytinis Arijus (7 metai) su mama Rasa pasiūlė pagaminti antrinių žaliavų rūšiavimo traukinį. Berniukas kartu su šeima namuose pasiruošė pasakojimą apie atliekų rūšiavo naudą ir svarbą, tada savo žiniomis pasidalijo su grupės draugais, kurie papildė pasakojimą savo patirtimi. Vaikai kartu su mokytoja Auguste nusprendė, kad šia naudinga informacija galėtų pasidalyti ir su jaunesnių grupių ugdytiniais, tad pakvietė į projektą ir jaunesnius vaikus iš grupės „Debesėlis“.

 

 

Grupinės veiklos metu priešmokyklinio amžiaus vaikai pristatė rūšiavimo traukinį, paaiškino, kokias šiukšles, į kokios spalvos konteinerį mesti, apibūdino taršos / šiukšlių daroma žalą žmogaus sveikatai, aplinkai – vandeniui ir gyvūnams. Vėliau vyresnieji surengė mini viktoriną ir „patikrino“ mažųjų tvarumo žinias. Pasibaigus pristatymui ir viktorinai, visi vaikai kartu atliko bendrą kūrybinę-praktinę užduotį, kurios tikslas buvo atskirti ir teisingai išrūšiuoti atliekas.

 

Manome, kad bendradarbiavimas ir bendra projektinė veikla pavyko, nes vaikai išgyveno teigiamas emocijas, tobulino savo tarpusavio bendravimo ir bendradarbiavimo, socialinius įgūdžius, pasidalijo savo žiniomis. Priešmokyklinukai turėjo galimybę pasidalyti savo žiniomis su jaunesnio amžiaus vaikais, ugdė lyderystę, verslumą („pardavė“ savo idėją), pasitikėjimą.

 

Visi kartu nusprendėme, kad smagu vykdyti tarpgrupinius projektus, todėl į kitą projektą numatome pakviesti ir ikimokyklinio ugdymo grupę „Saulutė“ (3–5 m.).

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.