Baltijos gimnazijos mokinių STEAM veiklos Rumunijoje

Rumunija. Kokios gi pirmosios asociacijos kyla? Klaipėdos Baltijos gimnazistų komandai, aplankiusiai Rumuniją „Erasmus+“ „STEAM Education Develops in 21st Century Schools“ projekto dalyvių susitikimo metu, ši šalis visada asocijuosis su įvairiausiomis STEAM veiklomis ir be galo draugiškais žmonėmis.

 

„Erasmus+“ projekto „STEAM Education Develops in 21st Century Schools“ projekto tikslas – įgyti naudingos patirties ir žinių iš kitų Europos mokyklų STEAM ugdymo tema. Projekte kartu su Klaipėdos Baltijos gimnazija dalyvauja dar 5 šalių mokyklos iš Turkijos (Ulamis Ortaokulu), Italijos (Polo Liceale Statale „R. Mattioli“), Portugalijos (Agrupamento de Escolas Eduardo Gageiro), Rumunijos (Colegiul National Nicu Gane) ir Belgijos (GO! Atheneum Geraardsbergen).

Į „Erasmus+“ projekto dalyvių susitikimą Rumunijos mokykloje Falticenio mieste lapkritį vyko komanda, kurią sudarė 4 gimnazistai: Tomas, Arnas, Eimantas ir Modestas, lydimi mokytojo D. Zviedrio ir manęs, bibliotekininkės L. Lakickienės.

 

Susitikimo veiklų metu mokiniai turėjo puikią progą įsitikinti, kad pamokose gautos teorinės žinios tikrai reikalingos. Motyvacija gilinti žinias STEAM srityje dar labiau sustiprėjo. Gimnazistai praplėtė ir kultūrinį akiratį. Neišvengiamai patobulino bendravimo anglų kalba įgūdžius. Dalyviai greitai rado bendrą kalbą: STEAM besidominčių žmonių kalbą, o būti su panašiais dalykais besidominčiais žmonėmis visada smagu. Bendruomeniškumo jausmą stiprino ir dalyviams skirtas tarptautinis vakarėlis. Neįkainojama kelionių patirtis. Kelionės augina žmogų, plečia akiratį, leidžia pažinti ne tik kitą šalį, jos kultūrą, istoriją, pažangą STEAM srityje, žmones, bet ir save patį.

 

Siūlau „pakeliauti“ kartu su gimnazistu Tomu – jo aprašymas ir įspūdžiai apie susitikimo veiklas Rumunijoje.

 

Lina Lakickienė

bibliotekininkė

 

Kelionė iš Lietuvos į Rumuniją buvo ilga, tad atvykome į rumunų mokyklą Colegiul National Nicu Gane truputį pavargę. Projekto koordinatorė Rumunijoje Ana-Lacramioara Acatrinei su savo mokiniais mus maloniai pasitiko. Susipažinę su jais ir kitais „Erasmus+“ dalyviais prisijungėme prie Bingo žaidimo apie Rumuniją – jos istoriją, geografiją, kalbą ir maistą. Papietavome. Vėliau susiskirstę grupėmis susipažinome su Falticenio miestu ir dalyvavome viktorinoje.

 

Antradienio ryte išvykome į kelionę po Bucovinos kraštą. Pirmas sustojimas buvo prie Voronet vienuolyno. Tai labai senas XV a. vienuolynas, įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldą. Jis išskirtinis visame pasaulyje dėl savo mėlynos spalvos piešinių. Šiuolaikiniai mokslininkai net turėdami modernias technologijas niekaip neištiria, kaip išgauta mėlyna spalva, kuri išliko ryški jau beveik 600 metų.

Aplankėme Lucios Condreos tapytų margučių muziejų. Jame pamatėme įvairiausių spalvų ir raštų margučių ir vaizdo įrašą, kaip jie dekoruojami. Tai unikalus muziejus, daugiau tokio nėra visame pasaulyje. Atvykę į juodosios keramikos dirbtuves stebėjome, kaip iš molio gabalo gimsta vaza.

Labai patiko trumpas stabtelėjimas kalnuotoje vietoje. Ten prie skardžio yra aukštos sūpynės, ant kurių mes… iškart pasisupome!

Paskutinis sustojimas – įspūdinga Suceavos pilis. Pasivaikščiojome po pilį, išklausėme jos istoriją, pasigrožėjome vakarėjančio miesto vaizdais ir jau sutemus grįžome į Falticenio miestą.

 

Išaušęs trečiadienio rytas padovanojo kelionę į Ion Irimescu meno muziejų. Jame pamatėme daug įspūdingų skulptūrų ir paveikslų. Išklausėme įkvepiantį pasakojimą apie meno reikšmę. Patiko gido mintis, kad būdamas užsienyje gali susikalbėti ne tik anglų kalba. Menas yra universali viso pasaulio kalba.

Grįžę į mokyklą chemijos kabinete darėme įvairius eksperimentus. Užsiėmimo pabaigoje chemijos mokytojos parodė eksperimentą, kurį vadino ugnikalniu, nes jis spjaudė ugnį. Po pietų pertraukos vykome į Jaunimo ir vaikų užimtumo centrą. Ten mokiniai mums pristatė savo atliktus projektus apie oro taršą, vandens tyrimus, ekologinį namą ir kitus. Patiko, kad mokiniai ne tik rodė skaidres ir pasakojo, bet daug ką vaizdavo ir praktiškai.

Vakarop pasiskirstę į mišrias įvairių šalių komandas kūrėme kalėdines atvirutes. Buvo smagu. Galop vyko bendra vakarienė ir šokiai, kuriuose šėlome ir liejome prakaitą iš visos širdies.

 

Ketvirtadienį iš pat ryto jau važiavome į Stefan cel Mare universitetą Suceavos mieste. Ten klausėme profesoriaus paskaitos apie Rumunijos dabartinę pažangą STEAM srityje, apie IT perspektyvą visame pasaulyje ir apie tai, kaip turi keistis švietimo sistema. Patiko profesoriaus mintis, kad savo išmintį kiekvienas protingas žmogus turi naudoti visuomenės labui.

Aplankėme įvairius universiteto kabinetus ir laboratorijas, išklausėme pristatymus. Buvome automobilių mechanikos, elektros inžinerijos, robotikos, kompiuterijos, maisto, medicinos ir biologijos mokslų laboratorijose. Po pietų vykome į astronomijos observatoriją.

 

Paskutinioji projekto diena prasidėjo iššūkiu. Pasirodo, mūsų lankomoje mokykloje yra pamoka, skirta loginiam mąstymui. Teko tokioje pamokoje dalyvauti ir mums… Išklausėme paskaitos ir atlikome loginio mąstymo testus. Nebuvo lengva, bet įveikėme.

Muzikos kabinete šiek tiek atsigavome nuo loginio mąstymo. Čia pasiklausėme talentingų mokinių choro ir net patys padainavome. Muzikos mokytojas S. Danas parodė paties įkurtą radijo stotį. Papasakojo apie savo pomėgį groti muzikos grupėje. Buvo įdomu klausytis žmogaus, taip užsidegusio savo darbu.

Padainavus teko surimtėti: pakliuvome į robotikos klasę. Čia mokėmės programuoti, formuoti komandas ir klausėmės paskaitos apie šiuolaikinę robotiką.

 

Galop mokyklos direktorius Cordinas Benta iškilmingai pasveikino visus atlaikius veiklų kupiną savaitę ir įteikė pažymėjimus.

Sekmadienį popiet pavargę, bet pilni smagių įspūdžių pasiekėme namus.

 

Tomas Klemka

Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokinys

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.