Balandis – autizmo pažinimo, supratimo ir solidarumo mėnuo

Laima Paulauskienė
,
Joniškio r. švietimo centro PPT logopedė, asociacijos Joniškio „Lietaus vaikai“ vadovė

Kiekvienais metais Joniškis jungiasi į Lietuvos autizmo asociacijos iniciatyvą, kurios tikslas – pažinti, suprasti ir priimti autizmo spektro sutrikimą turinčius asmenis. Šiais metais balandžio 2-ąją, minint Pasaulinę autizmo dieną, Joniškio „Lietaus vaikai“ asociacija drauge su Joniškio švietimo centru organizavo tolerancijos žygį „Visi kartu Camino Lituano keliu“, į kurį prisijungė Pakruojo, Biržų, Pasvalio, Kėdainių, Utenos, Klaipėdos rajono žmonės. Vien Joniškio rajone žygeivių buvo per du šimtus.

 

 

Tęsdama balandžio mėnesio renginius, asociacija Joniškio „Lietaus vaikai“ lankėsi rajono švietimo įstaigose ir rodė vaizdo įrašus per sensorinius akinius – pedagogai galėjo per asmeninį patyrimą pajausti sensorinius iššūkius, kuriuos kasdien patiria autizmo spektro sutrikimą turintys mokiniai. Buvome pakviesti į Skaistgirio, Žagarės gimnaziją, Žagarės specialiąją mokyklą, Gataučių Marcės Katiliūtės mokyklą, „Saulės“ pagrindinę mokyklą, vaikų lopšelių-darželių „Ąžuoliukas“ ir „Saulutė“ pedagogų kolektyvus. Po situacijų demonstravimo pedagogai dalijosi savo mintimis ir visi iki vieno kartojo tą patį – „kaip turėtų būti sudėtinga autistiškiems mokiniams išbūti klasėje ar grupėje, kai sensoriniai stimulai pasiekia sensorinę perkrovą“, diskutavome ir dalijomės įžvalgomis apie pagalbos mokiniui galimybes šiais kritiškais atvejais. Su akiniais buvo galima pajausti tik dviejų analizatorių – klausos ir regos – stimuliaciją, o kur dar visi likusieji pojūčiai, kurie užplūsta autizmo spektro sutrikimą turintį mokinį? Juk mūsų smegenys priima, įsimena, analizuoja ir atitinkamai reaguoja į sensorinių organų siunčiamus signalus, kuriuos gauname ir liesdami, ragaudami, uosdami ir kt. Sutrikus sensorinių signalų apdorojimui smegenyse, kartais neadekvačiai reaguojama į aplinką, ji kelia diskomfortą ir stresą, sutrinka mokinių elgesys. Sukurdami tokiam mokiniui pritaikytą sensorinę aplinką, padedame jam pažinti ir prisitaikyti prie aplinkos, mokome valdyti pojūčius ir emocijas.

 

Už sensorinius akinius esame nuoširdžiai dėkingi Alytaus „Lietaus vaikų“ asociacijai, o visiems dalyvavusiems pedagogams tariame ačiū už Jūsų žinių troškimą, norą pažinti ir suprasti raidos sutrikimą turinčius mokinius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.