Baigėsi projektas „Augu su knyga“

Anželika Ševčiukienė
,
Kėdainių miesto l.-d. „Puriena“ mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą

2020 m. sausio mėnesį lopšelyje-darželyje „Puriena“ pradėjome įgyvendinti projektą „Augu su knyga“, skirtą 3–4 metų vaikams. Projekto tikslas – ugdyti vaiko pagarbą knygai, skatinti šeimas skirti laiko pabūti kartu su vaikais skaitant.

 

Viso projekto metu ugdytiniai skatinti susipažinti su įvairių autorių pasakomis, vartyti knygas, jomis domėtis, klausytis skaitomo teksto. Ugdytas vaikų kūrybiškumas, pagarba knygai, turtėjo vaikų pažinimo kompetencija. Projekto metu siekta perskaityti kuo įvairesnių ir įdomesnių tekstų, atitinkančių vaikų amžių. Tobulėjo vaikų šnekamoji kalba drąsiai išsakant mintis, įvardijant jausmus, lavėjo fantazija.

 

Ugdytiniai supažindinti su 2020 metų kalendoriumi, sudarytu iš įvairių autorių ir jų išleistų knygelių nuotraukų. Kiekvieną metų mėnesį susipažinome su vis nauja knygele, jos autoriumi. Analizavome knygelių turinį, pasinerdavome į įvairius nuotykius, naujas planetas, negyvenamas salas, džiaugsmus ir negandas. Atlikome įvairių veiklų gamtoje, tyrinėjome, stebėjome ir kt. Vaikai kartu su tėveliais tęsdavo nuotykius namuose – susipažino su gamta, miške ieškojo gyvūnų pėdsakų, stebėjo, kur yra paukščių lizdų, ieškojo įvairių pavasario gėlių, vabaliukų…

 

Išmokome padėti draugui, jei ištinka bėda – kai turi draugų, gali nieko nebijoti. Aptarėme su vaikais, ką reiškia turėti draugą, koks jausmas, kai jo netenki, gaminome draugams mažas dovanėles…

 

Vaikai pamėgo ir knygeles, kuriose rado pasakojimų ir pamokymų, kad nevalia tingėti, kad svarbu tvarkytis savo kambarį, sudėti žaisliukus į vietą, praustis, valytis dantukus, sulankstyti savo rūbelius, draugauti su kitais vaikais, dalintis žaislais ir t. t. Vaikai noriai pasakojo, kokius darbelius atlieka.

 

Vaikams patiko klausytis ir keistų istorijų, patys kūrėme keistas pasakas. Iš būrio vaikų vienas pradėdavo sekti paties sugalvotą istoriją, kiti pridėdavo po sakinį – nė neįsivaizduojate, kokia spalvinga ir juokinga pasaka išsirutulioja. Tokie pasakojimai suteikia vaikams daug teigiamų emocijų, juoko, lavina vaizduotę.

 

Vasara dovanoja daugybę įspūdžių, nuotykių, pasakų, kurias kuriame savarankiškai arba prisimename seniai skaitytas. Tęsdamos projektą „Augu su knyga“ viešnagėn į „Knygų rytmetį“ pasikvietėme draugų – „Zuikučių“ grupės vaikus.

 

Nuostabi mūsų „Purienos“ aplinka dovanoja daug galimybių improvizuoti. Gaivus vasaros rytas suteikia puikių galimybių vaikams bendrauti lauke. Mokytoja Evelina Rajunčienė, panaudodama sukurtas teatro lėles, pasekė vaikų pamėgtą pasaką „Katinėlis ir gaidelis“ „Bitučių“ ir „Zuikučių“ grupių ugdytiniams. Improvizuoti pasakos noriai įsitraukė ir vaikai, tad drauge ne tik papildė visiems gerai žinomą istoriją, bet ir sukūrė pradžią naujai pasakai apie vilką.

 

Grupėje mokėmės gerbti ir mylėti turimas knygeles. Ugdytiniai, norėdami „paskaityti“ knygas, žaidė pačių sukurtoje erdvėje „Biblioteka ir jos darbuotojai“. Taip pat įrengėme „Knygų ligoninę“, kurioje „gydėme“ suplyšusias knygeles, pagaminome knygoms įvairių skirtukų. Su vaikais žiūrėjome filmukus ir diskutavome, „Iš kur atsiranda knyga“, aiškinomės, kokiomis temomis rašomos knygos, kaip jas būtų galima rūšiuoti. Išrinkome labiausiai patikusią perskaitytą knygą. Ja tapo Selemono Paltanavičiaus knygelė „Ežiuko sapnai“.

 

Rugsėjo mėnesį prie projekto veiklų prisidėjo ir ankstyvojo amžiaus „Drugelių“ ir „Viščiukų“ grupių ugdytiniai. Su mažaisiais keliavome į „Pasakų šalį“ – vartėme knygeles, „skaitėme“, grožėjomės knygelių vaizdais. Su mokytoja Maryte Mockiene vaidinome pasaką „Močiutė Barborytė“ ir „Vilkas pilkas“. Mokytoja Asta Kneževičienė sekė grupės vaikams pasaką „Kaip vilkas teisybės ieškojo“.

 

Taipogi skaitėme pasakėles apie daržoves, dalyvavome parodoje „Rudens kraitelė“. Kurdami darbelius kiekvieną daržovę ar vaisių pavertėme savitu, nuotaikingu „personažu“, tai suteikė vaikams puikių įspūdžių. Kūrėme margaspalvių lapų pasakėlę, liejome spalvas, iš spalvotų moliūgėlių darėme žibintus, gaminome pasirinktos pasakos knygeles, jų veikėjus („Pagrandukas“, „Ropė“ ir t. t.).

 

Džiaugiamės, kad projektas sulaukė ir vaikų, ir tėvelių susidomėjimo. Esame dėkingi tėvams, kad viso projekto metu prisidėjo ir bendradarbiavo nuotoliniu būdu. Neužmirštamos valandėlės, kai tėvai, seneliai skaito vaikams pasakas prieš miegą. Padedami suaugusiųjų, ugdytiniai namuose kūrė ir savo knygeles, tėvai nuotraukose fiksavo jaukias skaitymo akimirkas, praleistas drauge su vaikais… Džiugu, kad dalyvaudami projekte su ugdytiniais patyrėme daug puikių emocijų!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.