Asmeninės vidinės darnos tobulinimas – būdas gerinti psichoemocinį klimatą darbo kolektyve

Rūta Milišauskienė
,
projekto veiklų koordinatorė

Tyrimai rodo, kad didelės atsakomybės reikalaujančių profesijų atstovus darbe dažnai lydi stresas ir įtampa. Siekiant pagerinti tokių darbuotojų psichoemocinę būklę ir tuo pačiu gyvenimo kokybę, nepakanka tik pagerinti darbo sąlygas, užtikrinti adekvatų apmokėjimą už darbą ar imtis kitų palankių administracijos sprendimų. Svarbu ugdyti jų emocinį intelektą bei gebėjimą valdyti stresą. Deja, fragmentiškai organizuojamų įvairiausių metodikų mokymai duoda dažniausiai tik trumpalaikius rezultatus. Dalyviai panyra į kasdienybės rutiną ir praktiškai nepritaikytos žinios palengva išblėsta.

 

2020 m. lapkritį pradėtas vykdyti projektas „Vidinės darnos tobulinimas – būdas gerinti psichoemocinį klimatą darbo kolektyve“ siūlo naują holistinį požiūrį į žmogaus psichoemocinės būklės gerinimą, vadovaujantis mokslininkų įžvalgomis, kad asmens atsparumas stresui yra siejamas su jo vidine darna. 50 pedagogų iš įvairių Lietuvos regionų mokyklų bus pakviesti dalyvauti 2 dienų praktiniame seminare, kurio metu bus sudarytos sąlygos įsivertinti savo psichoemocines būkles ir patiems apsispręsti, kurias vidinės darnos problemas bei kokiomis praktikomis jie norėtų išspręsti. Bus siekiama įgalinti dalyvius stiprinti vidines nuostatas, keisti vertybes bei siekti vidinės darnos praktikomis, kurios lengvai gali būti pritaikytos kasdieniame gyvenime, nepriklausomai nuo to, kiek jie yra užimti, koks jų gyvenimo stilius, pomėgiai ir nuostatos. Po seminaro jie praktikuosis savarankiškai, naudodamiesi vaizdo įrašais, metodiniais nurodymais, užduotimis, patalpintais projekto metu sukurtame NM kurse.

 

Šių mokymų metu bus parengti vidinės darnos tobulinimo ambasadoriai, kurie įgytas žinias ir įgūdžius skleis savo darbo kolektyvuose, apmokydami savo kolegas, kartu su jais atlikdami streso valdymo praktikas darbo vietoje, skatindami juos praktikuotis savarankiškai, o taip pat organizuodami mokymus kitų profesijų atstovams.

Įvertinus mokymų metu naudotų metodikų poveikį dalyvių, jų kolegų emocinei būklei bei, galbūt, net pokyčius darbo kolektyvų psichoemociniam mikroklimatui, projekto metu išbandytas vidinės darnos tobulinimo modelis bus aprašytas, patobulintas ir papildytas taip, kad galėtų būti įdiegiamas ne tik pedagogų, bet ir kitų didelės atsakomybės reikalaujančių profesijų darbo kolektyvuose.

 

Projektą vykdo Socialinių projektų institutas kartu su partneriais – Kauno pedagogų kvalifikacijos centru bei Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centru.

 

Projektą iš dalies finansuoja Visuomenės sveikatos stiprinimo fondas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.