Aš esu kūrybingas

Natalija Zabolevičienė
,
l.-d. „Atžalėlės“ vyr. mokytoja

Kiekvienas vaikas yra individualus, turintis savo pomėgius, vaizduotę, mąstymą, skirtingus socialinius įgūdžius ir kt. Dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais nesunku pastebėti, kad kiekvienas vaikas yra kūrybingas. Tik skirtumas tame, kad vieni kuria drąsiai, o kitiems reikia palaikymo, padrąsinimo, paraginimo. Ir kai vaikas įgauna pasitikėjimą savimi, savo jėgomis, jis mielu noru ne tik pradeda kurti savarankiškai, bet ir dalijasi savo įspūdžiais su kitais. Tam, kad vaikas galėtų skleistis, rodyti norą veikti, aš stengiuosi sudaryti ne tik sąlygas, bet ir skatinu mąstyti logiškai, ką šiandien jis gali padaryti pats.

 

Pavyzdžiui, apžiūrinėdami paveikslėlius, vaikai turėjo galimybę pasakyti, kokia raide prasideda paveikslėlis (meška –M, kiškis – K). Vaikai, pamatę kiškį, juo labai susidomėjo, tad ir kilo mintis pasiūlyti pasidaryti žaisliuką – kiškį. Padedant „Bitučių“ grupės vaikų tėveliams, vaikai atnešė po rankšluostuką ir padarė nuostabiausius žaisliukus savo rankomis. Iš savo darbo patirties aš žinau viena – kuo turtingesnis žmogaus patyrimas, tuo daugiau реnо jis teikia vaizduotei, tuo tvirtesnis kūrybinės veiklos pamatas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybingumą labiausiai lemia vaikų savarankiškumas, laisvo pasirinkimo galimybė ir demokratiški арlinkinių (tėvų, pedagogų) santykiai su vaikais.

 

Psichologė Viktorija Grigorjeva sako, kad vaikams labiau būdingas vaizdinis mąstymas, kuris ir siejamas su kūrybiškumu, o bręstant aktyviau vystosi loginis mąstymas, kuris paprastai dominuoja suaugusio žmogaus psichikoje. Tačiau vyraujant loginiam mąstymui sunku laisvai, lanksčiai ir nekontroliuojamai kurti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.