Ar skanus ledo varveklis?

Danguolė Tumėnienė
,
pradinių klasių mokytoja metodininkė, Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ prog-ja

Kol sniego lauke buvo nors vežimais vežk, sumanėme atlikti eksperimentą. Integruotai muzikos ir neformaliojo ugdymo ir vykdomo eTwinning projekto „STEAMuko draugai“ veiklai, antrokai pradėjo ruoštis jau prieš pirmą pamoką. Jų užduotis buvo paprasta: į permatomą stiklinį indą prieš pirmą pamoką pridėti sniego. Kaip tarėme, taip ir padarėme. Dubenys, stiklainiai su sniegu buvo šalia per visas pamokas. Stebėjome, kaip tirpsta sniegas, plaukioja suledijusio sniego „lytys“. Vaikai sakė, kad jų stiklinėse talpose ryte „gyveno“ žiema, o baigiantis pamokoms – pavasaris. Vykstančius pasikeitimus fiksavome fotografuodami. Bendraujant nuotolinių pamokų pertraukų metu, mokiniai vis klausė: „O kas iš to? Na, ištirps sniegas, ir kas toliau?“

 

Tądien penkta pamoka ir buvo integruota muzikos ir projekto „STEAMuko draugai“  pamoka „Ar skanus ledo varveklis?“. Pamoką pradėjome diskusija, atsakant į klausimus „Ar ragavote ledo varveklį? O gal skanavote sniego?“ Atsakant į šiuos klausimus, „Teams“ pamokos lange pasirodė rankų miškas ir smagios emocijos.

 

Žengiant antrąjį eksperimento žingsnį, dubenėlius, stiklainius su ištirpusiu sniegu pastatėme ant balto popieriaus lapo. Mokiniai nustebo, kai drumzliname vandenyje pamatė įvairių, neaiškių medžiagų, nešvarumų. Diskusija išsiplėtė. Kalbėjome apie oro užterštumą. Antrokai padarė išvadą, kad ištirpintas sniegas, ledas maisto reikmėms tikrai netinka. Neliko nepastebėtas ir prikrauto sniego kiekis ir vandens kiekis. Vandens induose buvo ženkliai mažiau.

 

Ši žiema negailėjo sniego, tad antrokai su juo susidraugavo. Jie ir lipdė, ir piešė, ir kūrė įvairius kūrybinius darbus. Tęsėme diskusijas. O kaip su ledu? Ar jis tik čiuožinėjimui? Atsakymus radome peržiūrėję filmukus. Antrokai buvo nustebę, kai išgirdo ir pamatė iš ledo sukurtus muzikos instrumentus ir net iglu vykstantį koncertą. Antrokai ne tik klausėsi koncerto, bet ir stebėjo muzikos instrumentų iš ledo kūrybinį procesą. Vaizdo įrašą peržiūrėti galite čia:

Neliko abejingų ir stebint, kaip Baikalo ežero ledo gabalai panaudojami perkusijos garsų muzikai. Vaizdas užburiantis ir pritraukiantis.

Džiaugiuosi, kad savo žinių bagažą antrokai papildė dar viena patyrimine veikla. Pamokai baigiantis buvo bendrai priimta išvada: ledas ir sniegas linksmybėms ir kūrybiniams sumanymams. Maisto gamybai ir skanavimui tai visiškai netinka. Esu įsitikinusi, kad ledo varveklių mano mokinių rankos paskanavimui jau nebesieks.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.