Apklausa: mokyklinėms prekėms tėvai nusiteikę išleisti daugiau

Įsibėgėja mokyklinių prekių įsigijimo sezonas – trys ketvirtadaliai tėvų būtinus daiktus mokyklai įsigyja būtent rugpjūčio mėnesį.

 

Šiemet pusė mokyklinio amžiaus vaikus auginančių tėvų mokyklinėms prekėms ketina skirti daugiau finansų nei pernai, rodo bendrovės „Spinter tyrimai“ liepos mėnesį vieno lietuviško prekybos tinklo užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa. JI be kita ko atskleidė apsipirkimo įpročius, pavyzdžiui, kad dauguma stengiasi į procesą įtraukti ir vaikus.

 

41 proc. apklaustų tėvų nurodė, kad vieno vaiko mokykliniam krepšeliui šiemet planuoja išleisti 51-100 eurų. Trečdalis respondentų mokyklinėms prekėms šiemet ketina skirti 101-200 Eur. 17 proc. – 11-50 Eur. 15 proc. nusiteikę išleisti daugiau nei 200 Eur.

 

Tyrimas rodo, kad 9 iš 10 tėvų mokyklines prekes perka kartu su vaikais. Kiek rečiau į procesą įsitraukia pradinukai, tačiau net ir jie dalyvauja renkantis bent dalį prekių.

 

Nors rinkdamiesi mokyklinių prekių krepšelį dauguma tėvų tariasi su vaiku, tačiau svarbiausias kriterijus perkant vis dėlto yra kaina. Kai renkamasi kanceliarines rašymo priemones, taip pat svarbus patogumas. Renkantis kanceliarines popieriaus priemones – popieriaus kokybė. Renkantis kuprinę – ergonomika. Renkantis penalą tėvai daugiau laisvės suteikia vaikui – atsižvelgia į jo pageidavimus.

 

Pusei tėvų naudingiausias šaltinis, padedantis suformuoti reikalingų mokyklinių prekių sąrašą, yra mokykla ar klasės auklėtoja. Dažniau tokiais sąrašais kliaujasi jaunesni, iki 40 m., tėvai, kurių vaikai rengiasi eiti į pradines klases. Vyresnių (5-12 kl.) vaikų tėvai dažnai sakė besiremiantys ir savo asmenine patirtimi (39 proc.), taip pat vaikų norais ir iš jų gauta informacija (30 proc.).

 

Svarstydami apie būsimų pirkinių sąrašą, dauguma tėvų mini kanceliarines rašymo, popieriaus, piešimo priemones, pratybų sąsiuvinius, aplankalus. Daugiau nei pusė tėvų naujiems mokslo metams ketina pirkti ir naujos avalynės bei rūbų.

 

Absoliučiai daugumai (85 proc.) apklaustų tėvų apsiperkant labai arba bent daliai prekių svarbu plati prekės ženklų įvairovė.

 

„Švietimo naujienų“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *