Apie žmogiškąsias vertybes – žaismingai ir kūrybiškai

Žana Bareikienė
,
Lieporių g-jos anglų kalbos mokytoja, projekto koordinatorė

Šiaulių Lieporių gimnazijoje vyko tarptautinio „Erasmus+” projekto „Be Great – don‘t discriminate“ nuotolinis susitikimas. Be Lieporių gimnazijos, projekto veiklose dar dalyvauja partneriai iš Vokietijos, Kipro, Bulgarijos, Italijos ir Portugalijos. Kadangi projekto tema yra susijusi su patyčių, socialinės nelygybės prevencija, komandų užduotys taip pat buvo susietos su vertybėmis, kurias būtina ugdyti nuo pat mažų dienų, kad mokiniai gebėtų būti tolerantiški, jautrūs šalia esančiam, mokantys suprasti kitą, pasitikintys savimi. Lieporių gimnazistai paruošė programą, kurioje numatė įvairių veiklų: nagrinėjo šių dienų aktualijas, supažindino užsieniečius su mūsų šalimi, gimtuoju miestu bei Lieporių gimnazija, užsieniečiai draugai netgi dalyvavo keliose pamokose.

 

Po smagaus susipažinimo vyko rimtos veiklos – žmogiškųjų vertybių ir jų aktualumo šiuolaikiniame pasaulyje pristatymai bei mokinių paruoštos praktinės dirbtuvės, kurių metu kiekvienos šalies komanda turėjo išbandyti žaidimus, susijusius su pasitikėjimo ugdymu. Užsieniečiai mokiniai noriai įsitraukė ir į mokykloje veikiančio neformaliojo ugdymo būrelio „Misija: pilietis“ lyderio 2b klasės mokinio Žygimanto Matulo pasiūlytą veiklą. Žygimantas pademonstravo filmuotą medžiagą apie tai, kaip jų organizacijoje yra ugdomas pasitikėjimas savimi, organizuotumas, atsakingumas, bendradarbiavimas, komandos jausmas ir t. t.. „Žingsnio“ įkūrėjas mokytojas Saulius Bušininkas bei 3a klasės mokinė Melita Peleckytė parodė, kaip jų organizacijos nariai prasmingai leidžia laisvalaikį per žaidimus bei kitokią veiklą ugdydami gerąsias savybes bei puoselėdami žmogiškąsias vertybes.

 

Dar viena rimta veikla – edukacinio filmo apie patyčias žiūrėjimas. Šį kartą visų komandų mokiniai gavo užduotį – atspėti filmo pabaigą. Tai beveik pavyko Kipro atstovams. Mokiniai dalyvavo diskusijoje apie tai, kaip elgtis tokioje situacijoje, kai mokinys yra diskriminuojamas arba iš jo yra tyčiojamasi, kur kreiptis pagalbos, kaip netapti patyčių objektu.

 

Nuotolinio mobilumo metu nemažą dėmesį skyrėme ir pažinčiai su lietuvių papročiais, tradicijomis. Visi buvo sužavėti muzikos mokytojos Aurelijos Meškauskienės pamoka „Neįtikėtinos muzikos dirbtuvės“, kurių metu mokiniai patys išmoko pasigaminti muzikos instrumentus ir pamatė, kaip atrodo lietuviški muzikos instrumentai. Trečiokai Pijus Trepšas ir Matas Reivytis pristatė labiausiai klausomus šiuolaikinius lietuvių atlikėjus bei grupes. To paties buvo paprašyta padaryti ir kitų komandų – buvo įdomu juos palyginti. Su lietuvių papročiais bei tradicijomis supažindino 3a klasės mokinė Aurelija Makaraitė ir pakvietė visas komandas kartu sušokti lietuvių liaudies šokį „Transverą“. Užsieniečiai mokiniai ne tik šoko, bet ir transliavo tiesiogiai. Trečiokės Aurelija Kazlauskytė ir Gita Milašauskaitė pakvietė kartu su jomis pasigaminti šaltibarščius. Mokiniai pasijuto kaip tikrame televizijos šou!

 

Projekto dalyviai mokytojai dalijosi medžiaga, savo mintimis ir pastebėjimais apie tai, kaip keitėsi mokymo priemonės, būdai mokiniams, kurie dėl ligos yra priversti mokytis namuose ar netgi ligoninėje. Tai pravers organizuojant ugdomąsias veiklas, be to, tiek mokiniai, tiek mokytojai patobulino užsienio kalbos vartojimo įgūdžius. Pasibaigus projekto veikloms, kitų šalių mokytojai ir mokiniai šiltai dėkojo už veiklų įvairovę, dalijosi mintimis apie pačias įdomiausias, jau aiškiai įvardijo, ką labiausiai norėtų pamatyti atvykę į Lietuvą, bet visi pažymėjo vienintelį troškimą – kad kuo greičiau būtų galima susitikti ir bendrauti gyvai.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal „Erasmus+“ KA2 Programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.