Apie kerpes pedagogams ir vaikams

Edita Cibulskienė
,
priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Vilniaus l.-d. „Vieversys“ pedagogai, įgyvendinantys Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Biologinės įvairovės pažinimas ir tyrinėjimas lauko klasėje“, rugsėjo 30 d. gilino gamtamokslines žinias gamtos mokslų daktarės Jurgos Motiejūnaitės paskaitoje-seminare „Kerpės, jų tyrimai ir miesto tarša“. Paskaitos metu pedagogai gavo ne tik teorinių žinių apie kerpes, jų svarbą ekosistemai. Praktiškai, įstaigos teritorijoje jas atrado, pastebėjo gamtos mokslų daktarės dėka. J. Motiejūnaitė papasakojo, kaip atskirti, kur randama didžiausia kerpių įvairovė, kokių kerpių tikrai nerasime miesto teritorijoje ir į ką būtina atsižvelgti identifikuojant atskiras rūšis bei daug kitų įdomybių, ne tik apie kerpes. Darželio „Vieversys“ teritorijoje buvo aptikta apie dešimt kerpių rūšių, kai kurias iš jų pamatėme ir apie jų egzistavimą sužinojome tik mokslų daktarės dėka.

 

Pasivaikščiojimo lauke metu buvo nešykštėta įdomios informacijos, atsakymų į klausimus, pastebėjimų, pamokymų. Taip pat pedagogai gavo rekomendacijas naudotis www.inaturalist.org interneto puslapiu, norint gauti patikimos informacijos apie gamtą.

 

Įgytos žinios praturtino ne tik pačius pedagogus, dalis šių žinių jau perteiktos ir mažiesiems įstaigos gamtininkams. Priešmokyklinės „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai stebėjo medžių kamienus, šakas, akmenis. Tyrinėjimo lentelėse fiksavo, kas auga ant kiekvieno medžio: samanos, kerpės ar grybai. Naudodami skaitmeninį mikroskopą galėjo atidžiau patyrinėti gamtą, atrasti plika akimi nematomą grožį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.