Žaisdami mokomės

Vis dažniau girdime nuogąstavimų, kad jaunoji karta per daug laiko leidžia prie įvairių įrenginių. Ugdytojų uždavinys – išmokyti mokinius tinkamai naudoti technologijas bei jas pasitelkti mokantis. Jau antrus metus Endriejavo pagrindinėje mokykloje siekiame įgyvendinti šį uždavinį vykdomo tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Mokykis ir žaisk su IKT“ (Informacinės komunikacinės technologijos, IKT), skirto pradinių klasių mokiniams ir mokytojams, veiklomis.

 

Praėjusiais mokslo metais su projektą vykdančių mokytojų komanda nusprendėme patyriminio mokinių ugdymo dienas skirti projekto veikloms. Net penkias dienas pradinių klasių mokiniai vietoje įprastų pamokų mokėsi naudotis mobiliosiomis aplikacijomis, skaičiavo, mokėsi anglų kalbos bei pasaulio pažinimo naudodamiesi projekto metu sukurtais mokomaisiais žaidimais. Mokiniai dalyvaudami ekskursijose ir internete rinko informaciją apie netoliese esančias vietoves: Pyktiškės kalvą, Endriejavo bažnyčią, varpinę, Žvaginių piliakalnį bei Rietavo miškuose esančią aukštapelkę. Naudodami programėlę „HP reaveal“ sukūrėme virtualų lankytinų vietų gidą ant mokyklos sienų, o programėlė „Google slides“ padėjo sukurti bendrą visų projekto partnerių (iš Ispanijos, Airijos, Portugalijos, Kroatijos, Bulgarijos, Makedonijos bei Lietuvos) elektroninę knygą apie Europoje saugomas teritorijas „Natura 2000“. Mes šioje knygoje pristatėme Rietavo savivaldybės teritorijoje esantį Valstybinį Aukštojo tyro telmologinį draustinį.

 

Projekto veiklų metu mokiniai turėjo galimybę išbandyti išmaniąją lentą, mokėsi programavimo pagrindų, valdydami Blue-boot robotukus. Mokytojos pamokų metu naudojo programą „Mouse Mischef“. Su Makedonijos mokykla surengėme vaizdo konferenciją (naudodamiesi „Skype“ programa). Mokiniai aiškinosi, kokia šalis partnerė yra kitoje ekrano pusėje, žaidė projekto metu sukurtą atminties lavinimo žaidimą, mokė vieni kitus skaičiuoti gimtąja kalba ir, be abejo, tobulino šnekamosios anglų kalbos įgūdžius.

 

Tiek projekte dalyvaujantys mokiniai, tiek mokytojai teigia, kad tokia patyriminė veikla buvo įdomi. Mokiniai džiaugėsi turėję galimybę virtualiai susipažinti su mokiniais iš kitų šalių, pabandę mokytis naudodami informacines technologijas. Mokytojai patobulino savo kompetencijas taikant IKT ugdymo procese.

 

Šių metų projekto veiklą vainikavo birželio 25–liepos 1 dienomis vykę jungtiniai mokytojų mokymai Zagrebe, Kroatijoje. Mokymų metu aptarėme per metus nuveiktus darbus, mokėmės kurti žaidimus, naudodamiesi elementaraus programavimo sistema „Tynker“, numatėme tolimesnes projekto veiklas rudeniui. Be to, projekto partneriai kroatai pasidalino gerąja darbo su specialiųjų poreikių mokiniais patirtimi, pristatė dėmesio lavinimo žaidimą „Play Attention!“. Kūrėjų teigimu, šį žaidimą naudojant ne mažiau nei 60 valandų galima pasiekti ženklių permainų sutelkiant dėmesį.

 

Mūsų mokinukų laukia dar vieneri įdomūs mokslo metai su IKT: kursime mokyklos valiutą, ruošime pristatymą partneriams apie mūsų jau istoriniais tapusius litus, mokysimės programavimo pagrindų su „Tynker“ programėle. O mokytojai jau planuoja rudenį Portugalijoje vyksiantį susitikimą su partneriais.

 

Daugiau informacijos apie projekto veiklą galima rasti projekto tinklalapyje www.learn-play-ict.com.

 

Endriejavo pagr. m-klos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras