Virtuali idėjų mugė „Linksmoji matematika“

Mireta Visockienė
,
vyresnioji ikimokyklinio ugdymo pedagogė
Laura Bajoriūnė
,
socialinė pedagogė ekspertė

Vienoje iš penkių STEAM akronimo raidžių užšifruotas žodis matematika (angl. Mathematic). Matematika – viena iš gamtos mokslų sudedamųjų dalių. Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų apraše matematiniai vaiko gebėjimai aprašyti vienoje iš 18 vaiko ugdymosi pasiekimų sričių, t. y. skaičiavimas ir matavimas, kurios vertybinė nuostata – pasaulį pažinti skaičiuojant ir matuojant.

 

Skaičiai yra aplink mus: nuo kalendoriaus lapelių iki nuotolinio valdymo pulto, telefono ir automobilio registracijos numerių. Anksti pradėję kalbėti apie skaičius, leidžiame vaikui suvokti, kad skaičiai – svarbi kasdienio gyvenimo dalis.

Ikimokykliniame amžiuje svarbu matematiką sieti su vaiko išgyvenimais, todėl, žaidžiant ir tyrinėjant aplinkoje supančius skaičius ir formas, suteikiame puikią pradžią matematikos įgūdžių bei sąvokų ugdymui. Ypač naudinga tokiame amžiuje pasitelkti matematinius žaidimus ar įvairias žaidimams tinkančias priemones ir plėsti skaičiavimo bei matavimo įgūdžius.

 

Šiaulių m. savivaldybės švietimo centras ir Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“ surengė respublikinę virtualią idėjų mugę „Linksmoji matematika“, kurios tikslas – dalintis inovatyviais, kūrybingo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų matematinių gebėjimų ugdymo pavyzdžiais. Idėjų mugėje dalyvavo daugiau nei 40 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų iš įvairių Lietuvos vietovių – Šiaulių miesto ir rajono, Panevėžio, Vilniaus, Mažeikių miesto ir rajono, Šilutės, Klaipėdos, Kupiškio, Lazdijų, Jonavos, Kauno, Radviliškio, Šakių, Šalčininkų rajono, Jonavos. Pedagogai dalinosi kūrybiškais būdais ir metodais skaičių, formų pažinimui, svėrimui, matavimui, daiktų dydžių suvokimui.

 

Respublikinės virtualios idėjų mugės „Linksmoji matematika“ organizatoriai parengė elektroninę knygą, kurioje sudėti mugėje pristatyti metodai ir būdai, skirti ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų matematinius gebėjimus. Knygoje pateikta apie 50 įvairių lauko ir vidaus matematinių priemonių skaičiams ir skaičiavimui, formų pažinimui, dydžių suvokimui, matavimui ir svėrimui. Galima rasti matematinių priemonių, sukurtų dirbti su interaktyviomis lentomis bei patirčių, kaip skaičių pažinimui naudojamas robotukas bitutė „Bee-Bot“.

 

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų kūrybingumas parodė, kad lavinant matematinius vaikų gebėjimus galima pasitelkti įvairių buities ir aplinkos daiktų: vienkartinius įrankius ar indus, medinius pagaliukus, skalbinių segtukus, akmenukus, kankorėžius. Be to, ugdant matematinius gebėjimus, galima panaudoti net darbo įrankius – varžtus, veržles, poveržles. Pedagogų patirtis rodo, kad matematinius įgūdžius galima tobulinti linksmai imantis veiklų lauke: sveriant smėlį, dėliojant geometrines figūras iš akmenukų, pagaliukų ar kitos gamtinės medžiagos.

 

Pedagogų bendravimas ir bendradarbiavimas rodo, kad dalijamasis patirtimi bei metodinių priemonių pavyzdžiais, skatina sėkmingai siekti veiklos pokyčių, suteikia galimybę taikyti švietimo naujovių ir inovacijų iššūkius, o labiausiai – tobulėti kaip specialistui, kurio pagrindinis tikslas – auginti laisvą ir laimingą vaiką.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.