Vaikų mokytojas – gyvūnas?!

Inga Ivanauskienė
,
Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Šiandieniniai vaikai – technologijų kartos vaikai, nemažai jų priklausomi nuo telefonų, kompiuterių, turi bendravimo ir emocinio intelekto sunkumų. Kaip ugdyti vaiką, kad jis šių problemų neturėtų, arba kaip spręsti šias problemas, jei vaikui jos aktualios? Vienas iš prevencijos arba problemos sprendimo būdų – vaiko bendravimas su gyvūnais. Teigiama gyvūnų įtaka žmogui įrodyta moksliniais tyrimais. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centras vykdo zoologinio ugdymo programą, kur vaikai nuolat bendrauja su gyvūnais, mokosi juos prižiūrėti. Rengiant neformaliojo vaikų švietimo projektą, buvo nutarta, kad Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro ugdytiniai savo bendravimo su gyvūnais patirtį gali perteikti kitiems mokiniams.

 

2018 m. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centras parengė ir rugsėjo–lapkričio mėnesiais vykdė projektą „Mano mokytojas – gyvūnas“. Projekto tikslas – gerinti vaikų psichinę (emocinę) ir fizinę sveikatą, skatinant bendravimą ir aktyvų judėjimą su gyvūnais. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro mokiniai kartu su savo augintiniais dalyvavo bendrose mankštose, ėjo į žygį Talkšos ekologiniu taku, o Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro mokytojams parengus emocinio jutiminio bendravimo su gyvūnais edukacines programas, jas vykdė Panevėžio gamtos namuose, Kauno Algio Žikevičiaus saugaus vaiko mokykloje, Radviliškio vaikų globos namuose „Nykštukas“, Linkuvos vaikų ir jaunimo užimtumo centre, Žagarės specialiojoje mokykloje. Per šias edukacijas mokiniai stengėsi užmegzti ryšį su gyvūnais (pamaitinti skanėstais, pažaisti ir pan.), pažinti juos per savo pojūčius (liečiant kailiukus ir pan.), drauge išgyventi emocijas. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro kinologų būrelio nariai noriai dalijosi patirtimi su kitais mokiniais, rodė įvairias jaunųjų vedlių figūras, kurios atliekamos per šunų parodas. Kinologų būrelio mokytoja Lidija Švenčionienė su savo specialiai kaniterapijai išmokytu šunimi rusų kurtu Asia vaikams organizavo kaniterapijos užsiėmimus. Visas šio projekto veiklas, per kurias ugdytiniai bendravo su gyvūnais, lydėjo daugybė emocijų: vaikai džiaugėsi, stebėjosi, žavėjosi gyvūnais, stengėsi pajusti jų nuotaiką, nugalėti baimę ir pan. Daugiausia drąsos prireikė dalyvaujant veikloje „Aštuonkojų varžybos“(2 vaikų kojos ir 6 – tarakonų), kai vaikai, lenktyniaudami vienas su kitu, saujose nešė tarakonus iš vienos vietos į kitą.

 

Projektą užbaigė Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro organizuotas seminaras mokytojams „Gyvūnų poveikis vaiko emocinei ir fizinei sveikatai“, kur patirtimi dalijosi kaniterapinės pagalbos centro prezidentė Iveta Šikšniuvienė, viena iš hipoterapijos Lietuvoje pradininkių, kineziterapeutė Jurgita Rutkienė. Seminaro praktinėje dalyje dalyviai turėjo galimybę dalyvauti veiklose su gyvūnais, susipažino su Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro edukacinėmis erdvėmis (Katinų muziejumi, „Miau kambariu“, Zoologų būrelio darbo kabinetu, žirgynu). Jose vyksta vaikų ugdymas pasitelkiant gyvūnus.

 

Dalyvaudami projekto „Mano mokytojas – gyvūnas“ veiklose, vaikai įgijo žinių apie gyvūnus ir jų teikiamą naudą sveikatai, bendraudami su gyvūnais pagerino emocinį intelektą, tapo empatiškesni, atsakingesni, daugiau judėdami pagerino savijautą ir fizinę sveikatą. Kai vaikai ugdomi pasitelkiant gyvūnus, informacija priimama tiesiogiai, geriau įsisavinama, turi didelę įtaką vaikui ir jo raidai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.