Ugdomieji matematikos projektai namuose

Rima Ernestienė
,
Šiaulių Didždvario gimnazijos matematikos ir IT mokytoja metodininkė

Nuotolinis mokymas pakoregavo visą mokymosi procesą – naujų dalykų mokėsi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Tačiau pagrindinis dalykas – sužinoti, išmokti, pritaikyti – išliko.

 

Mokydamiesi skyrių „Erdvinės figūros“, Im klasės mokiniai atliko ugdomąjį projektą „Piramidės maketo konstravimas“. Vaikai gavo užduotį – sukonstruoti trikampę ir keturkampę piramides taip, kad atsispindėtų visi pagrindiniai elementai: briaunos, įstrižainės, pusiaukraštinės, aukštinė, apotema.

Įprastai, pirmos klasės gimnazistai, tokį projektą atlieka klasėje, kai šalia yra mokytoja, klasės draugai, iš jų gali sulaukti pagalbos. Dabar pagalba buvo nuotolinė. Konstravimui pasirinktos medžiagos, irgi – „karantininės“. Piramides mokiniai sudėjo iš to, ką surado namuose – medinių iešmelių, medinių dantų krapštukų, šiaudelių, panaudoti net ir spagečiai.

Sukonstravę piramides, mokiniai turėjo praktiškai pritaikyti žinias, kurių išmoko pamokų metu – išmatuoti nurodytus piramidžių elementus ir apskaičiuoti jų paviršiaus plotus bei tūrius.

 

Mokinių mintys po projekto:

„Atliekant projektus pasikartojau jau išmoktas žinias, susidūriau su keliais sunkumais, bet jie tik išmokė mane tuos sunkumus įveikti“.

„Buvo naudinga, nes pasidarius konstrukciją tapo lengviau skaičiuoti ir viskas labai aiškiai matėsi“.

„Asmeniškai man – nepatiko, nes prie projektų praleidau labai daug laiko. Tačiau projektai iš dalies naudingi, pasitelkiau nemažai loginio mąstymo“.

„Tie projektai buvo įdomūs, bet supratau, kad reikia išmokti laiką skaičiuoti, nes visų projektų iki galo nespėjau padaryti“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.