Tyrinėjame ir mokomės kartu

Loreta Masienė
,
projekto „Tyrinėjimo menas“ koordinatorė Rūdiškių g-joje

Kovo 12 d. Vilniaus sav. Grigiškių „Šviesos“ gimnazijoje vyko baigiamasis projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms 2017–2018 m. m.“ renginys, kuriame dalyvavo Trakų r. Rūdiškių gimnazijos mokytojų komanda ir mokiniai. „Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa, skirta XXI a. mokinių gebėjimams ugdyti, ypač kritiniam mąstymui ir problemų sprendimui, kūrybingumui, bendravimui ir bendradarbiavimui, lyderystei ir iniciatyvumui. Tam pasitelkiamas kūrybiškas, tyrinėjimu, patirtimi ir jos refleksija, savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikia erdvę klausti, ieškoti, abejoti, kurti, išbandyti, bendradarbiauti su kitais.

 

Būtent siekdami šias idėjas paversti realybe abiejų mokyklų projekto „Tyrinėjimo menas“ kūrėjai ir praktikai Brigita Arsobaitė, Elė Kalvelė, Tomas Dapšauskas, Kristina Buožytė pakvietė mokytojus ir mokinius išbandyti mokymąsi ir mokymą kitoje mokykloje, su kitais mokiniais ir mokytojais. Taigi Rūdiškių gimnazijos Ia klasės gimnazistams vyko integruotos anglų kalbos ir matematikos bei lietuvių kalbos, muzikos ir istorijos pamokos, kurias vedė Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos mokytojai, o grigiškiečiai septintokai dalyvavo integruotose anglų kalbos ir tikybos pamokose, vedamose atvykusių iš Rūdiškių gimnazijos mokytojų. Įspūdžiai puikūs!

 

Devintokė Gabrielė Petruškevičiūtė dalijosi mintimis: „Supratau, kaip svarbu ir kiek daug reiškia mokytis kitokiu, neįprastu, labiau įtraukiančiu būdu. Esu laiminga, kad šiame projekte galėjau kurti, prisidėti ir išmokti.“

Panaši ir pamoką kitos mokyklos mokiniams vedusios Ninos Mickevičienės refleksija: „Septintokams, kuriuos matėme pirmą kartą, kartu su mokytoja Rasuole Vaškevičiene vedėme integruotą tikybos ir anglų kalbos pamoką „Mano sveikata ir gyvybės trapumas“. Remdamiesi savo patirtimi smalsūs mokiniai greitai įsitraukė į įvairias veiklas. Vėliau vesdama jau anglų kalbos pamoką „Kaip būti sveikam?“ tiems patiems 7b klasės mokiniams pajutau nematomą ryšį. Nepažįstami vaikai tapo savi, nes spinduliavo geranoriškumą, toleranciją, pagarbą, norą atlikti užduotis kuo geriau. Esu sužavėta šiltu priėmimu. Ši diena buvo kupina malonių staigmenų, geros nuotaikos, šypsenų.“

 

Mokytojos mintis patvirtino ir Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos direktorė Asta Turskienė, kalbėdama per apibendrinamąjį renginį. Ji pasakė, kad pedagogas, gebantis įdomiai ir išradingai vesti pamokas ne vien savo mokiniams ir ne vien savoje klasėje, yra profesionalas. Mokiniams laimė ir sėkmė turėti tokius mokytojus. Direktorė patikino, kad projektas „Tyrinėjimo menas“ buvo didžiulė sėkmė ir atradimas jos gimnazijai. Rūdiškių gimnazijos direktorė Jelena Ignatovič kolegei pritarė – juk abiejose mokyklose projektas vyksta jau antrus metus ir atnešė daug gerų pokyčių tiek stiprinant mokytojų kompetenciją kūrybiškai ugdyti mokinių XXI a. gebėjimus bendrojo ugdymo procese, tiek lavinant gebėjimą kritiškai, savarankiškai mąstyti ir spręsti problemas, gebėjimą bendradarbiauti įvairiose komandose ir veiksmingai komunikuoti su skirtingais žmonėmis, kūrybingumą ir vaizduotę, mokinių lyderystę, iniciatyvumą ir asmeninį augimą.

 

Tai įrodė mokinių pristatyta veikla: Grigiškių gimnazijos septintokai kalbėjo apie jų pačių vestas pamokas mokytojams ir tėveliams, apie įkvepiančius susitikimus su įdomiais žmonėmis, įvairias integruotas pamokas, o Rūdiškių gimnazistai pristatė savo sukurtą stalo žaidimą bendraamžiams „Anti-sistema“, kuriame, siekiant stiprinti bendradarbiavimą, nėra laimėtojų ar pralaimėjusiųjų, tačiau dėl to žaidimas netampa mažiau azartiškas ar neįdomus. Tuo įsitikino pakviesti pažaisti renginio dalyviai.

Dominyka Steponkevičiūtė sako: „Buvo labai linksma, įdomu ir prasminga, sunku suprasti, kad projektas baigėsi.“ Energingoji projekto „Tyrinėjimo menas“ koordinatorė Grigiškių „Šviesos“ gimnazijoje mokytoja Jelena Tracuk tikina: „Veiklos tęsis, būtinai bendrausime ir bendradarbiausime ir toliau.“

 

Projektą „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“ įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Eleonora

    Puiku. Mokytojai galėjo pasitikrinti savo profesionalumą, o mokiniams tai nauja patirtis, sustiprinusi motyvaciją. Reikia tikėtis, kad veiklos tikrai nenutrūks ir toliau tęsis.