Trys nuotolinio mokymosi iššūkiai: kaip juos įveikti

Pirmoji nuotolinio mokymosi savaitė tapo išbandymu visiems šio proceso dalyviams. Mokantis šiuo būdu gerokai svarbesnis vaidmuo tenka tėvams. Vilniuje įsikūrusios Tarptautinės Amerikos mokyklos (AISV) direktorius Stefanas Ruzas sako, kad sunkiausias laikotarpis jau įveiktas, nuo šiol vaikų laikas, praleistas prie užduočių, trumpės, o dienotvarkė jau šią savaitę daugumai taps įprastine.

„Mokykloje nuotolinį mokymą taikome jau ketvirta savaitė. Visą šį laiką kasdien stebime informaciją ir mokinių tėvų bei mokytojų reakcijas. Šiomis dienomis, kaip niekad svarbu dalintis idėjomis ir visas problemas spręsti kartu. Daugiausia iššūkių tenka įveikti pradedant nuotolinį mokymą, todėl būtina jų neignoruoti, o drąsiai bei atvirai ieškoti sprendimų“, – tvirtina direktorius.

 

S. Ruzas dalijasi patirtimi, padėsiančia tėvams efektyviau prisidėti prie nuotolinio ugdymo proceso.

Trys nuotolinio mokymosi iššūkiai

 

  1. Tėvai turi skirti daugiau laiko padėdami vaikams.

Pasak S. Ruzo, kol situacija nauja ir neįprasta, visiems jos dalyviams tenka skirti daugiau laiko ir pastangų. Tačiau būtina nuraminti tėvus, kad laikas, praleistas su vaikais prie užduočių, tikrai trumpės. Mokytojai ir vaikai – lankstūs, gretai prisitaiko. Mokyklos patirtis rodo, kad šis mokymosi būdas ugdo vaikų savarankiškumą, o mokytojai įgunda naudotis programomis, atranda tinkamiausią darbo strategiją, todėl nuotolinis mokymasis tobulėja kiekvieną dieną.

 

Mokytojai turėjo sukurti ir įdiegti naujus mokymosi metodus, o tėvai turėtų pasirūpinti aiškia vaikų dienotvarke ir rutina. Nuotolinis mokymasis naudingas vaikams, nes jie gali dirbti savo tempu, nereikia taikytis prie visos klasės, kai tik prireikia – galima daryti pertraukas. Tačiau tėvai turėtų padėti vaikams planuoti laiką ir neapleisti disciplinos. Tai padės sukurti mokymosi, o ne atostogų atmosferą. Tuomet vaikams bus paprasčiau įprasti prie naujų gyvenimo sąlygų.

Patarimas mokytojui: Nesitikėti, kad per nuotolines pamokas pavyks nuveikti tiek, kiek pavykdavo klasėse. Nedvejoti ir išbandyti naujoves, pamokoms ruoštis kompiuteriu. Drąsiai kreiptis pagalbos į mokyklos administraciją ar kitus specialistus.

 

  1. Mokiniai nespėja atlikti užduočių.

Tarptautinės mokyklos vadovo teigimu, nereikėtų tikėtis, kad  nuotoliniu būdu vaikai ir mokytojai atliks tiek pat užduočių, kiek jų įveikdavo kartu dirbdami klasėse.

Didžiausias iššūkis mokytojams ir vaikams – pasikeitusi bendravimo forma. Klasėje visi buvo įpratę matyti vieni kitų akis ir emocijas, gyvai klausti ir aiškintis nesklandumus. Dabar pedagogai pabrėžia, kad itin svarbu skirti dėmesio kiekvienam vaikui individualiai, teirautis, kaip kiekvienam vaikui sekasi atlikti užduotis, inicijuoti komunikaciją ir užtikrinti grįžtamąjį ryšį.

 

Stipriausia motyvacija vaikams mokantis – gyvas bendravimas, tai akcentuoja visi mokyklos mokytojai. Per dieną mokytojas gali ir nesuspėti pasikalbėti su kiekvienu vaiku individualiai, tačiau dienos pabaigoje gali nusiųsti vaikams asmeninius garso ar vaizdo įrašus, tokiu būdu skirdami dėmesio jam ir mokymosi rezultatus aptarti. Mokytojai įvardijo, kad esminę įtaką vaikų motyvacijai atlikti užduotis, daro tėvai. Dėl to, tėvai kiekvieną rytą turėtų pradėti su vaiku aptardami dienos planą.

Mokiniai ilgisi įprasto darbo klasėje, todėl puikiai reaguoja į užduotis grupėmis, kai  mokytis gali bendraudami su bendraklasiais.

 

  1. Tėvai nesupranta mokytojų ir atvirkščiai.

Vilniuje įsikūrusios Tarptautinės Amerikos mokyklos direktorius sako, kad vos pradėjus nuotolinį mokymąsi, nuspręsta aktyviai rūpintis grįžtamuoju ryšiu. „Kasdien klausiame mokytojų nuomonės, vaikų įspūdžių, bendraujame su tėvais. Tik pagal jų atsiliepimus galime spręsti, ką reikia keisti ir koreguoti. Tai sėkmingo bendradarbiavimo variklis“, – pasakoja S. Ruzas.

Jis pabrėžė, kad dabar, kaip niekada anksčiau, svarbu rengti tėvų vaizdo susirinkimus, pamatyti jų emocijas ir išgirsti atsiliepimus. Dabar ir mokytojai tarpusavyje virtualiai kalbasi kur kas dažniau, nes jiems aktualu operatyviai keistis informacija ir idėjomis. Lygiai taip pat ir tėvai turėtų inicijuoti komunikaciją, jeigu iškyla nesklandumų.

 

Mokyklos vadovas teigia, kad palaikyti gerą mokyklos atmosferą svarbu ir nuotoliniu būdu. Mokykloje įprasta minėti įvairias šventes, kurti socialinius projektus. Mokytojai stengiasi neapleisti tradicijų, švęsti su vaikais, rengti klasės pokalbius ne tik mokymosi klausimais, bet ir pasidžiaugti vieni kitais, aptarti mokyklos bendruomenės naujienas.

 

Vienas AISV mokytojų sumontavo vaizdo klipą sujungdamas beveik 300 nufilmuotų jautrių akimirkų iš mokinių ir mokytojų namų. Jį galite pažiūrėti čia.

 

S. Ruzas mano, kad šis periodas pakeis mokymosi įpročius visiems laikams. Mokytojai įgus naudotis technologijomis, o praėjus karantino laikotarpiui greičiausiai atsiras įprotis dažniau naudotis interneto teikiamomis galimybėmis ir, tokiu būdu, bendrauti su mokiniais bei tarpusavyje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Vytas

    TĖVELIAI, KODĖL VISI VALDŽIOS APMAUTI TYLITE, KAI JŪSŲ VAIKUS SU TA DISTANCINIO „MOKYMO” SISTEMA RUOŠIASI PADARYTI NE TIK BESMEGENIAIS, KOMPIUTERIŲ NARKOMANAIS, BEI VĖŽININKAIS, BET IR BŪTYBĖMIS BE INTELEKTO, RUOŠDAMIESI PALIKTI NORMALŲ MOKSLĄ TIK PONAMS, IR UŽ PINIGUS , KUO GREITAI PO ŠIO CIRKO ĮSITIKINSITE, BET BUS VĖLAI. PAŽIŪRĖKITE ŠĮ FILMĄ ĮPATINGAI ĮDĖMIAI IR IKI GALO, IR ATSIPEIKĖKITE PO TOS KLOUNADOS, KURIOS VIENAS PAGRINDINIŲ TIKSLŲ IR BUVO VAIKŲ NUDEGRADINIMAS, KAD UŽAUGTŲ VERGAI TIK MOKANTYS ĮLYSTI Į SKOLAS, IR MOKĖTI IDIOTIŠKO DYDŽIO MOKESČIUS.TAI JIEMS PUIKIAI IR TAIP PAVYKSTA, KAI VIDURINĘ BAIGĘS ZOMBIS NEBEMOKA DAUGYBOS LENTELĖS , O Į AUKŠTĄJĮ MOKSLĄ PRIIMA SU VIDURKIU 4 … https://www.youtube.com/watch?v=oRNeMDneyhw