Traukiniu į pamoką: mokytojai savo profesinę šventę pasitinka kviesdami mokytis kitaip

Kornelija Kunigonytė
,
komunikacijos koordinatorė

Spalio 5 d. visame pasaulyje švęsime Tarptautinę mokytojų dieną. Artėjant šiai šventei, projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ kviečia į interaktyvias pamokas traukiniuose. Jos vyks spalio 3–4 d. traukiniuose, važiuojančiuose iš Vilniaus, Šiaulių, Jonavos ir Kuršėnų. Pamokų dalyviais taps ne tik mokiniai, bet ir visi kartu vykstantys keleiviai – kiekvieno pasirinkusio norimą maršrutą laukia daug įdomių atradimų apie Lietuvos istoriją, gamtą ir kultūrą.

 

Pasak „Renkuosi mokyti!“ programos alumnės ir vienos iš „Traukiniu į pamoką!“ iniciatyvos sumanytojos Ritos Urbonaitės, taip siekiama parodyti, kokia įdomi ir kūrybinga yra mokytojo profesija, ir priminti, kad mokytis galime visur, ne tik mokykloje ir klasėje. „Gyvenimas nėra padalytas į atskiras disciplinas, tai – visuma, tarsi milžiniškas voratinklis, kur viskas susiję. Mokydamiesi už klasės ribų, visumos suvokimą sustipriname, galime teorines žinias žaibiškai pritaikyti praktikoje, pajusti gilesnę mokymosi prasmę“, – teigia pedagogė.

 

Iš Vilniaus į Trakus vyksiančiame traukinyje bus prisiminta ne tik Lietuvos istorija, bet ir ją kūrę karaimai. Traukinio į Zervynas keleiviams bus pristatyta tradicinė Lietuvos medinė architektūra, o pažintį su ja pratęs pasivaikščiojimas po senąjį kaimą ir piešinių paroda traukinyje grįžtant. Šiauliai–Klaipėda traukinyje keleiviai prisimins Baltijos jūros ypatumus, o Lietuvos jūrų muziejuje apsilankę mokiniai naujomis žiniomis su bendrakeleiviais pasidalys grįždami namo. Iš Kuršėnų į Kretingą vykstantis traukinys lauks norinčių susipažinti su Kretingos dvaru, jo žiemos sodu ir žemaitiškos tarmės ypatumais. Jonaviškiai į Vilnių keliaus tyrinėti kultūros, o pakeliui traukinio keleiviams surengs kultūros protmūšį.

 

Pasak R. Urbonaitės, mokydamiesi netradicinėse erdvėse, mokiniai geriau supranta nagrinėjamą temą, būna labiau motyvuoti, praktiškai išbando tai, kas neįmanoma klasėje ar prie kompiuterio, todėl gerėja jų pasiekimai. „Svarbu ir tai, kad su žiniomis jie įgyja gyvenimiškos patirties, pavyzdžiui, kaip keliauti traukiniais. Esu įsitikinusi, kad daugeliui mokinių tai bus pirma tokia kelionė“, – teigia mokytoja.

 

„Skatiname mokymąsi per patirtis ir pažinimą. Kelionė traukiniu būtent tuo ir žavi – dėl naujų atradimų ir išskirtinių patirčių. Tikime, kad kelionės ekologiška susisiekimo priemone ugdys pažinimo kultūrą ir tai taps nauju įpročiu toliau tyrinėjant nuostabią mūsų Lietuvą kartu su šeimos nariais ir draugais“, – pritaria „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos vadovas Linas Baužys.

 

Bilietą į pamoką traukinyje gali įsigyti kiekvienas norintis www.traukiniobilietas.lt. Iniciatyvos „Traukiniu į pamoką!“ maršrutai:

 

Spalio 3 d.

6.43–15.15 val. Pavenčiai–Kretinga: Lietuvos dvarų istorija ir kultūra

„Renkuosi mokyti!“ mokytojas Nerijus Medeišis

7.51–13.20 val. Vilnius–Trakai: Kunigaikščių keliais

„Renkuosi mokyti!“ mokytoja Ana Pečiulienė

 

Spalio 4 d.

7.25–16.05 val. Šiauliai–Klaipėda: Baltijos jūros (ir ne tik) paslaptys

„Renkuosi mokyti!“ mokytoja Asta Cikanavičė

7.51–14.30 val. Vilnius–Trakai: Trakai viduramžiais: pilis, valdovai, karaimai ir kibinai

„Renkuosi mokyti!“ mokytojas Dalius Miknevičius

9.49–17.47 val. Jonava–Vilnius: Kaip ir kur gimė kultūra

„Renkuosi mokyti!“ mokytoja Inga Šviesaitė

10.05–17.45 val. Vilnius–Zervynos: Lietuvos medinė architektūra

„Renkuosi mokyti!“ mokytoja Rita Urbonaitė

 

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ siekia stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją, kurti saugią ir pozityvią emocinę mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas vaikas patirtų mokymosi džiaugsmą ir sėkmę. Projektą įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“. Planuojama, kad projekte iš viso dalyvaus 45 šalies mokyklos, jis pasieks 25 tūkst. mokinių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.