Tradicijos ir inovacijos ikimokyklinio ugdymo įstaigose

Ligita Šapienė
,
Šiaulių l.-d. „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė, logopedė metodininkė
Asta Želionienė
,
priešmokyklinio ugdymo pedagogė, pradinių klasių mokytoja metodininkė

Pasak Valdorfo pedagogikos auklėtojos, lektorės Editos Kuliavaitės, pasakos yra būdas vaikams sužinoti apie pasaulio sandarą, apie gyvenimą, likimą, gėrio ir blogio priešpriešą. Pasakos moko įveikti sunkumus, netgi padeda stiprėti ir augti vaikų asmenybei. Tuo, kad pasakos turtina žodyną, lavina vaizduotę, ugdo kūrybiškumą, galėjo įsitikinti ir Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai.

 

Sausio mėnesį įstaiga įsitraukė į „Erasmus+“ KA2 inovacijų kūrimo strateginių partnerysčių projektą „Tradicijos ir inovacijos ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ (angl. „Tradition and Innovation @ Kindergarten“ – TIK). Per jį pasitelkus pasakas plėtojami kognityviniai įgūdžiai, lyginamos tradicinės pasakos ir tarptautiniu aspektu, susipažįstama su skirtingų kultūrų pasakomis, ugdomas kūrybiškumas, perteikiant pasakos siužetą įvairiomis raiškos priemonėmis, siekiama artimesnio tėvų, vaikų ir pedagogų santykio. Projekte dalyvauja 6 partneriai iš keturių skirtingų Europos šalių: Ispanijos, Italijos, Rumunijos ir Lietuvos.

Darželis jame dalyvauja kaip asocijuotas partneris. Projektas tęsis iki spalio mėnesio.

 

Vasario 15 d. mes, priešmokyklinio ugdymo pedagogės Ligita Šapienė ir Asta Želionienė, dalyvavome Kauno Valdorfo darželyje „Šaltinėlis“ vykusiame įvadiniame seminare „Prasmingas pasakų pasaulis“, kuriame gilinomės į tai, kaip vaikai suvokia pasakas ir kokia jų tikroji žinia, kodėl svarbu vaikams sekti pasaką ir kaip pajusti jos galią.

Per seminarą buvo pristatyti projekto tikslai, uždaviniai, partneriai, eiga ir siekiami rezultatai.

Veiklų metu tėveliai ar seneliai seks pasirinktas 2–3 pasakas, kurios atspindės mūsų šalies papročius ir tradicijas, turi panašumų su kitų šalių kultūra ir tradicijomis.

Pasakoms įtvirtinti ir refleksijai bus naudojamos įvairios pasirinktos veiklos: piešiniai, koliažai, plastilino / modelino dirbiniai, pasakų veikėjų dėliojimas ant šviesos stalo ir pan.

 

Pirmąją pasaką „Kvailučio žvėrys“ „Bildukų“ grupės vaikams sekė Tautvydo mama. Vaikai klausėsi labai susidomėję, juokėsi iš vyresniojo brolio kvailumo. Minčių išklausius pasaką taip pat buvo įvairiausių: negerai, kai skriaudi brolį, svarbiausia – šeima, o ne turtai. Pasakai apibendrinti mažieji pritaikė ir kitą tautosakos rūšį – posakį „Lazda turi du galus“. Pasakos siužetą ir jos veikėjus mažieji „Bildukai“ panaudodami geometrines figūras pavaizdavo ant šviesos lentos.

Antrąją pasaką sekė Oskaro mama. Šį kartą vaikai klausėsi baltarusių pasakos „Lengva duona“. Oskaro mama turi baltarusiškų šaknų, tad mažieji buvo supažindinti ir su šia nuostabia šalimi, jos geografine padėtimi, gyventojų skaičiumi, kalbos savitumu. Na, o mažieji „Bildukai“ nustebino savo žiniomis apie šią šalį: žemėlapyje neklysdami parodė, kur ji yra, nepamiršo pasakyti, kad Baltarusija – Lietuvos kaimynė. Oskaro mama – nuostabi pasakotoja, atrodė, kad patys vaikai keliauja per nenuspėjamus pasakos siužeto vingius. Išklausius ją, grupėje užvirė tikras nuomonių ir minčių katilas, o tai labai džiugina. Mažiesiems buvo įdomu ir svarbu, ko norėjo pamokyti ši pasaka. Pasakos veikėjus vaikai nulipdė iš plastilino.

 

Pasakų aprašymas, pritaikymas ugdymo procesui, nuotraukos, pasakos pateiktys kaip projekto rezultatas bus viešinami čia.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *