Technologijų pamokos: nuo mitybos iki „hipnotizuojančių lavos“ eksperimentų

Laima Gužienė
,
Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos technologijų mokytoja

Šlienavos pagrindinėje mokykloje technologijų pamokos nuotoliniu būdu vyko taip pat sėkmingai kaip ir iki karantino. Aktyviai dalyvaudami ugdymo veikloje, mokiniai susipažino su pagrindinėmis produktų savybėmis, tešlų rūšimis, jas išmėgino ir namuose išsikepė įvairių konditerijos gaminių iš: sviestines, mielinės, trapios, varškės, sluoksniuotos, biskvitinės, plikytos, meduolinės ir baltyminės tešlos. Taip pat domėjosi mityba sveikai, ieškojo gaminimo būdų, kaip pasigaminti „naminių“ saldainių. Kai kurie tam naudojo pavasario pievose žydinčių pienių, dilgėlių ir kitų valgomųjų augalų žiedus, kiti gamino sveikuoliškus saldainius tik iš džiovintų vaisių, uogų ir riešutų. Vietoj cukraus naudojo medų. Ir saldu, ir sveika… Ir galima pasigaminti pačiam, o tai jau privalumas karantino metu…

 

Drauge su rusų kalbos mokytoja Alma Mačiulskiene vykdėme integruotą rusų kalbos ir technologijų pamokų projektą „Rusų patiekalai“. Mokiniai domėjosi rusų tauta bei tradicinių patiekalų savybėmis, kuo jie skiriasi ir kuo panašūs į lietuvių virtuvės patiekalus. Ši veikla ypatinga tuo, kad vaikai gamino pasirinktus patiekalus bei aprašė gamybos technologijas pateikdami receptus rusų kalba. Na, o kai gaminimo proceso rezultatas puikavosi ant stalo, nudžiugino savo šeimos narius gardžiomis staigmenomis.

 

Netradiciškai pateikiamos užduotys ir eksperimentai mokiniams ypatingai patinka. Šį kartą, netradicinė veikla technologijų pamokose – eksperimentas „Hipnotizuojanti lavos lempa namų sąlygomis“. Šiam eksperimentui panaudoti maisto produktai: vanduo, aliejus, vitaminas C ir maistiniai dažai, o viską sumaišius – rezultatas buvo malonus pažiūrėti ir net kėlė nuostabą. Reginys priminė sproginėjančią įvairių spalvų lavą, kuri čia pat, stiklinėje, prieš mokinio akis, cirkuliavo aukštyn ir žemyn, pavirsdama įvairaus dydžio ir spalvų burbulais. Eksperimentas labai paprastai atliekamas, o rezultatas tikrai stulbinamas.

Mokiniai ir eksperimento paslaptis pamėgino įminti, paaiškindami, kodėl vanduo ir aliejus nesusimaišo, ir kodėl, įmaišius vitamino C, atsiranda tokia jėga? Kviečiame išbandyti ir jus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.