Tarptautinis „eTwinning“ projektas „Mano šeima ir aš“

Virginija Paužienė
,
priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Daugumai žmonių šeima – saugumo ir laimės vieta. Tai ypač aktualu, kai vaikas auga ir šeima jam suteikia saugią aplinką, kurioje jis gali kurti, žaisti, bendrauti.

 

Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ „Šviesuliukų“ sodybos vaikai ir mokytojos, nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. iki 2020 m. birželio 30 d., dalyvauja tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Mano šeima ir aš“ (angl. „My family and ME“). Projekte dalyvauja 66 partneriai iš Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Ispanijos, Graikijos, Armėnijos.

 

Su projekto kūrėju Regimantu Kaikariu, Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos mokytoju, vykdome jau antrą sėkmingą projektą. Jo sėkmė priklauso nuo aktyvių, savo darbą mylinčių mokytojų, ir tik bendradarbiaujant galima išmokti naujų dalykų, pasisemti įkvėpimo, drąsos priimti naujus iššūkius.

Konferencijoje, sausio mėnesį vykusioje Klaipėdoje, lopšelyje-darželyje „Puriena“, su projekto kūrėju aptarėme veiklas, pasidalinome sėkmėmis ir lūkesčiais su kitais Lietuvos mokytojais.

 

Projekto, vykstančio visus mokslo metus, tikslas – stiprinti mokyklos, tėvų ir mokinių bendradarbiavimą įvairių bendrų veiklų metu. Suplanuotos veiklos atliekamos kartu su šeima kuriant išskirtinį sodybos ženklą, rudenines puokštes, dalyvaujant šeimų sporto šventėje, kalėdinėse dirbtuvėse, naujamečiame renginyje, žiemos sporto šventėje, virtualioje nuotraukų parodoje „Mano seneliai“.

 

Dalinuosi vaikų išsakytomis mintimis apie senelius:

Skaja: „Senelis Rimas ir močiutė Ramunė. Jie mėgsta keliauti su mumis. Myliu, nes jie geri“.

Elzė: „Geri, nuoširdūs. Jiems patinka plaukti su manim baseinuose. Prosenelė Elena. Ji labai gera, laiminga, kad turi mane“.

Povilas: „Mes su seneliu žaidžiam futbolą. Su močiute vaikštom takeliais“.

Adomas G.: „Žaidžiu su seneliais futbolą, slėpynių“.

Jonas Ž.: „Mano seneliai Jonas ir Laimutė yra nuostabūs. Patinka eiti į lauką su seneliais ir jiems padėti“.

Augustinas: „Mano senelis Kazimieras. Patinka skaityti ir rodo ant sienos senovinius filmukus“.

Dominykas: „Močiutė Jolanta augina šuniuką Asę. Senelis Antanas. Močiutei Aušrinei patinka dirbti sode. Myliu, nes patinka jos sodas „Sodukas“.

Vakarė: „Man ji patinka, nes ji mano mamos mama. Mes su ja kalbamės apie gyvenimą“.

Deividas: „Močiutė Regina. Man patinka žaisti. Skaniai gamina valgyti bulves“.

Adomas V.: „Senelis Kazys labai geras ir leidžia man viską daryti. Žaidžiam šachmatais abu ir kartais važiuojam į turnyrus futbolo“.

Ema: „Močiutė Dalia ir dedis Robkė. Jie labai malonūs, myliu, nes jie mano seneliai. Dedis Alius ir močiutė Aušra yra mano mamos tėvai. Močiutė išmokė mane megzti“.

Markas: „Močiutė Birutė iš Dzūkijos, turi šunį. Myliu todėl, kad einam sportuoti, žaisti“.

Karantinas nesutrukdė mūsų veiklų, o dar labiau sustiprino, suartino

 

Gyvenome įprastą gyvenimą, kaip visi Lietuvos vaikai ir mokytojai. Drauge žaidėme, keliavome, atradome, kūrėme, mokėmės, dalijomės idėjomis. Tačiau vieną rytą prabudome kitokiame „apsivertusiame“ pasaulyje. Atsisveikindami trumpoms atostogoms, linkėjome vieni kitiems ne patirti džiugių emocijų, o likti sveikais.

 

Karantinas tam tikra prasme įgyvendino idėją kurti „šeimos darželius“, nes daugelyje namų „susikūrė“ mini darželiai. Tai virto nauju iššūkiu vaikams, tėvams ir mokytojams. Reikėjo priimti ir veikti kitokia bendravimo ir bendradarbiavimo forma – per atstumą. Ką davė nuotolinis ugdymas ir bendravimas? Naujas mokymosi erdves, platformas. Galimybę glaudžiau bendrauti ir bendradarbiauti su ugdytinių šeimomis, drauge tęsti ugdymo procesą, kitokiomis sąlygomis. Susitelkti ir dirbti išvien. Tai rodo projekte vykdomos ir numatytos veiklos: piešinių, kūrybinių darbų parodoje „Mano šeima“, vaikai kartu su tėvais kūrė savo šeimos medžius, paveikslus, naudodami įvairias priemones ir būdus.

Dirbant nuotoliniu būdu dar labiau sustiprėjo mūsų bendravimas ir bendradarbiavimas su šeimomis, noras aktyviai dalyvauti projekto veiklose.

IKT įrankiai projektinėje veikloje

 

Dalyvavimas „eTwinning“ projekte skatina tobulėti ir išbandyti IKT įrankius ir mokytojams, ir vaikams. Pati išbandžiau virtualios knygos kūrimo programą bookcreator.com, medžiagą kėliau į padlet lentą, o colorillo programa su vaikais piešėme šeimą, koliažus kūriau pixiz.com, pizap.com ir kitomis programomis; vaikų mintims labai tinkamas įrankis wordart.com, nuotraukų ir vaizdo filmukus kūriau animoto programa,  fodey.com įrankiu pristačiau mokyklą, išbandžiau įrankį emaze.com.

 

Tikiu, kad kiekvienas šio projekto partneris pasiekė savo tikslą: pasidalino, išmoko, sužinojo, pagilino žinias ar įkvėpė kitą, nes sutelkiant visų mokytojų intelektines jėgas, patirtį, savitarpio pagalbą ir veikiant drauge, galime nuveikti daug daugiau.

 

Nuoroda į projektą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.