Tarptautinis „eTwinning“ projektas „Gyvūnai šalia mūsų“

Aušra Rašytinienė
,
Kauno menų darželio „Etiudas“ auklėtoja metodininkė

Kauno menų darželis „Etiudas“ nuo 2012 m. dalyvauja tarptautiniuose „eTwinning“ projektuose. Mano tarptautinių projektų patirtis prasidėjo įsitraukus į kitų įstaigų sukurtus projektus. Nuo 2016 m. pradėjau pati kurti ir įgyvendinti „eTwinning“ projektus. Vienas iš sėkmingai vykdomų – „Gyvūnai šalia mūsų“ (angl. „Animals close to us“).

 

Projektu „Gyvūnai šalia mūsų“ siekiu supažindinti vaikus su naminiais gyvuliais, laikomais ūkyje, bei su laukiniais ir zoologijos soduose gyvenančiais gyvūnais. Mažieji mokosi suvokti netinkamo elgesio su gyvūnais pasekmes, supranta, kas yra gyvūnų gerovė. Puoselėju vaikų dvasines ir kūrybines galias, lavinu smulkiąją motoriką, kūrybiškumą, komunikavimo gebėjimus, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Vaikai mokosi rūpintis gyvūnais. Žaidžiant, stebint mažuosius draugus formuojamas požiūris į gyvūnų poreikius.

 

Projekte dalyvauja septynių valstybių – Albanijos, Bulgarijos, Graikijos, Lenkijos, Lietuvos, Serbijos, Turkijos – ikimokyklinio ir pradinio amžiaus vaikai. Projektas apima aplinkosaugą, meninį ugdymą (muziką, šokį, teatrą, dailę), ikimokyklinio ir pradinio ugdymo dalykus (kalbos, skaičiavimo, sveikos gyvensenos, pasaulio pažinimo ugdymą). Projektas „Gyvūnai šalia mūsų“ skirtas 3–10 metų vaikams.

 

Įgyvendinant šį projektą vienas iš tikslų buvo įtraukti tėvus. Mokslo metų pradžioje su šeima aptariau ir suderinau, kokius vaikų ugdymo projektus įgyvendinsiu ir kiek prie jų gali prisidėti tėvai. Darželis ir šeima – du vaiko gyvenimą formuojantys veiksniai, taip pat dvi socialinės aplinkos, kurių tarpusavio santykis yra labai svarbus. Tėvai mielai prisidėjo prie projekto įgyvendinimo ir teikė visokeriopą pagalbą:

  • Atnešė į darželį savo augintinius, pasakojo vaikams apie jų priežiūrą, šėrimą, supažindino su gyvūnų priežiūros inventoriumi. Mūsų grupėje „viešėjo“ katės, šunys, žiurkėnai, jūrų kiaulytės.
  • Filmavo ir fotografavo namuose laikomus augintinius, siuntė vaizdinę medžiagą.
  • Dalijosi su grupės auklėtoja savo išvykų pas senelius, ekskursijų ir kelionių nuotraukomis, kuriose užfiksuoti laukiniai gyvūnai arba ūkio gyvuliai.
  • Padėjo organizuoti išvyką į kaimą, kurioje vaikai susipažino su ūkio gyvūnais.
  • Organizavo edukacinę išvyką į Kauno stambiųjų gyvūnų veterinarijos kliniką.
  • Lydėjo į Lietuvos zoologijos sodo, Tado Ivanausko zoologijos muziejaus edukacines išvykas.
  • Finansavo atvežtines edukacines Lietuvos zoologijos sodo veiklas darželyje.
  • Patys gamino ugdymo priemones: mezgė gyvūnų kepurėles, pagamino širmą šešėlių teatrui.
  • Vedė veiklą vaikams „Gyvūnai – sausainukai“.
  • Kartu su vaikais namuose iš antrinių žaliavų gamino gyvūnus-žaislus.
  • Dalyvavo organizuotoje vaikų ir tėvų parodoje „Mano augintinis“. Namuose su vaikais kūrė savo augintinio paveikslą.
  • Kartu su vaikais konstravo inkilus paukščiams.

 

Iš veiklų vaizdinės medžiagos kuriu filmukus, koliažus, kuriuos skelbiu „eTwinning“ „Twinspace“ erdvėje, dalijuosi su vaikų tėvais. Gaudami visapusišką informaciją apie vaikų ugdymą darželyje, matydami degančias vaikų akis, pasakojant apie sumanytus ir įgyvendintus projektus, tėvai geranoriškai bendradarbiauja, siūlo savo pagalbą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.