Tarptautinis „Erasmus+“ projektas „Išmanioji mokykla išmaniam amžiui“ įsibėgėja

Lolita Mikalauskienė
,
gimnazijos direktorė

Šiais mokslo metais Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija pradėjo dalyvauti tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Išmanioji mokykla išmaniam amžiui“ (angl. „Smart School for Smart Age“). Jo tikslas – ugdyti projekte dalyvaujančių mokinių tarpkultūrines, lingvistines, informacinių technologijų naudojimo matematikos, literatūros, tikybos pamokose kompetencijas, panaudoti skirtingų kultūrų gerąją mokymosi patirtį, gerinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius daugiakultūrėje aplinkoje.

 

Projekto koordinatoriai – Agrupamento de Escolas Antonio Correia Oliveira mokykla iš Espozendės miesto (Portugalija). Projekto partneriai: Ozel Canik Ugur Anadolu licėjus Samsūne (Turkija), G. S. Rakowskio sporto mokykla iš Dobricho miesto (Bulgarija), S. F. Klonowiczos pagrindinė mokykla iš Sulmierzyco miesto (Lenkija) ir Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija.

Dar rugsėjį mūsų gimnazijoje buvo įsteigtas projekto koordinacinis komitetas. Komiteto nariai: aš, gimnazijos direktorė Lolita Mikalauskienė, direktorės pavaduotoja ugdymui Regina Barsulienė, anglų kalbos mokytoja Ingrida Lisinskienė, matematikos mokytoja Regina Ratkevičienė, buhalterė Marija Žukovskaja. Projekto dalyviai – 14–18 metų gimnazijos mokiniai.

 

Ruošdamiesi pirmam vizitui į Turkiją, Samsūno miesto Ozel Canik Ugur Anadolu licėjų, mokiniai Saulė, Beata, Eva, Virmantas ir Ieva atliko namų darbus – sukūrė projekto logotipus ir pateikė juos logotipų konkursui, nufilmavo ir sumontavo filmą apie Lietuvą, Dieveniškių kraštą ir savo gimnaziją. Filmui sukurti buvo naudojama „Pawtoon“ programėlė, kurios galimybes teko išsinagrinėti patiems. Taip pat mokiniai turėjo atsakyti į partnerių atsiųstą klausimyną apie projekto šalis ir tradicijas.

Sausio 6–12 d. per vizitą Turkijoje mokiniai kartu su mokytojomis dalyvavo turkų kalbos pamokose, stebėjo matematikos, literatūros, tikybos pamokas licėjuje, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose buvo pristatoma Turkijos mokyklos geroji matematikos ir literatūros mokymo patirtis, aktyviai prisijungė prie kūrybinių veiklų.

 

Portugalijos komanda, projekto koordinatoriai, vedė pamokėles apie tai, kaip dirbti su nauja „Edmodo“ pamokų kūrimo ir mokymosi platforma. Mokymuose dalyvavę mokytojai, sugrįžę į savo mokyklas, pristatė „Edmodo“ platformą. Vienas iš projekto reikalavimų – matematikos, tikybos ir literatūros pamokos turi būti kuriamos ir skelbiamos virtualioje „Edmodo“ platformoje, mokiniai prisijungia prie šios sistemos ir atlieka joje namų darbus, mokytojų sukurtus testus ir apklausas.

Per vizitą mokiniai ir mokytojai ne tik susipažino su Turkijos švietimo sistema, darbu licėjuje, bet ir aplankė žymiausius Samsūno miesto paminklus, meno galerijas.

 

Gegužės 5–11 d. mūsų gimnazijos mokiniai Deividas, Laurynas, Arnoldas, Saulė, Dominika, Zofija ir mokytoja Regina bei gimnazijos direktorė vyko į Bulgariją, Dobricho miestą. Į susitikimą vežė namų darbą: dešimt matematikos pamokų, sukurtų „Edmodo“ platformoje-socialiniame tinkle, skirtame mokytojams ir mokiniams. Taip pat turėjo pristatyti ne mažiau kaip 3 programėles, skirtas matematikos pamokoms. Mokiniai parodė tinklalapio „Mokymosi objektai gimnazijoms“ galimybes, pristatė nuotolinių mokymų platformą mokslincius.lt ir žiniatinklį „doyourmath“. Išbandė ir kitų šalių pasiūlytas naudoti programėles: „Kahoot“, „Geogebra“, „Powtoon“ ir kt. Projekto partneriai iš Bulgarijos G. S. Rakowskio sporto mokyklos supažindino svečius su savo mokykla, kultūra ir tradicijomis. Mūsų delegacija aplankė Dobricho senamiestį, vyko į Varną prie Juodosios jūros, Balčiko botanikos sodą, rūmus.

 

Šių metų birželio 2–8 d. užsieniečių delegacijos lankėsi Lietuvoje. Mūsų gimnazijos IIg klasės mokiniai Ieva Gaidytė, Dominika Lukaševič, Edvinas Kalyška, Donatas Verbickas, IIIg klasės mokiniai Saulė Peseckaitė, Beata Subočiūtė, Eva Gordynec, Zofija Sinkevičiūtė, Deividas Narbutas, Laurynas Butrimas ir Ig klasės mokinys Arnoldas Vasiliauskas bei abiturientas Virmantas Mikoleika aktyviai padėjo mokytojams organizuoti kūrybines dirbtuves užsienio šalių mokiniams, kūrė interaktyvias pamokėles, ruošė ir organizavo žaidimus, pristatė svečiams gimnaziją, Dieveniškių istorinį regioninį parką, vedė trumpas ekskursijas Vilniuje.

Mokiniai turėjo atlikti namų darbus: pristatyti 3 interaktyvias programėles, naudojamas literatūros ir tikybos pamokose. Mūsų mokiniai kūrė pristatymus apie literatūros klasikus, rašiusius religine tematika. Buvo pristatyti Kristijono Donelaičio „Metai“, Bernardo Brazdžionio kūryba, Džordžo Bairono „Kainas“. Pristatymai kurti „Prezi“, „PowerPoint“ programėlėmis, o apklausas ir testus mokiniai kūrė naudodami „Kahoot“, „Trello“ programėles. Naudota ir internetinė programa www.manoapklausa.lt.

 

Per vizitą mokiniai ir mokytojai ne tik susipažino su Lietuvos švietimo sistema, darbu mūsų gimnazijoje, bet ir aplankė žymiausius Vilniaus miesto paminklus: baroko ir gotikos stiliaus bažnyčias, gidai vedė interaktyvias pamokėles Seime, Nacionaliniame muziejuje, Valdovų rūmuose, Genocido ir aukų muziejuje. Dalyviai buvo supažindinti su didinga Lietuvos istorija. Visiems įspūdį paliko Trakų pilis, Pavlovo Respublikos istorija, Medininkų pilis. Dieveniškių užkardos pasieniečiai svečiams iš užsienio pristatė užkardos darbo subtilybes, parodė turimą techniką, ginklus, vyko pamokėlė su kinologais. Svečiai su didžiausiu susidomėjimu apžiūrėjo Dieveniškių parko lankytojų centro ekspoziciją, susipažino su mūsų krašto kultūra ir istorija. Ragavo skanių lietuviškų patiekalų, sriubų ir saldėsių, tokių kaip šimtalapis, varškės apkepas, šakotis.

 

Užsieniečiams įspūdį paliko žalia Lietuvos gamta, piliakalniai, pilys, Vilniaus senamiesčio architektūra ir pan.

Mokiniai išbandė save organizuodami įvairias veiklas užsienio svečiams, pristatydami Lietuvos istoriją, literatūrą, mokė įvairių edukacinių žaidimų ir lietuviško folkloro.

Pasak mokinių, tokie projektai ne tik suteikia galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, bet ir leidžia palyginti savo tautos papročius su kitų tautų, mokymo ir mokymosi turinį, mokymo metodus, atrasti naujų galimybių plėsti informacinių technologijų panaudojimą pamokose ir ne tik. Mokiniai taip pat turi galimybę gyvai bendrauti anglų kalba, o tai labai svarbu dabartinėje globalioje visuomenėje.

 

Manome, kad projektas yra sėkmingai vykdomas visose šalyse, o kartu praleistas laikas dar labiau suartina mokinius iš penkių skirtingų šalių, ugdo toleranciją ir pakantumą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.