Tarptautinis AIESEC projektas Šlienavos pagrindinėje mokykloje

Šlienavos pagrindinė mokykla jau antrus metus įgyvendina tarptautinį AIESEC projektą, sulaukdama savanorių iš užsienio. Tarptautinio AIESEC projektas savanoriams suteikia galimybę jauniems žmonėms keliauti, atrasti save ir spręsti pasaulio problemas. Sausio 13–28 d. Kauno rajono Šlienavos pagrindinėje mokykloje savanoriavo Džiulija Socci, AIESEC savanorė iš Italijos. Jos pagrindinis tikslas – supažindinti ir paskatinti spręsti pagrindines mūsų šalies socialines bei globalias problemas.

 

Mokiniai su dideliu susidomėjimu sutiko viešnią. Jiems susidraugauti padėjo įvairūs, susipažinimą ir bendravimą skatinantys, žaidimai. Visiems buvo įdomu išgirsti, kaip Džiulija Socci pasakoja apie Italijos kraštą, itališkus patiekalus, gamtos grožį, krašto ypatumus, tradicijas ir papročius. Mokiniai vykdė kūrybinius projektus, kurdami įvairius personažus iš panaudotų pakuočių, taip daiktams suteikdami antrą gyvenimą bei tausodami gamtą. Pradinių klasių moksleiviai sukūrė gyvūnėlių, transporto priemonių, muzikos instrumentų kolekciją ekologinei parodai. Mokiniai šoko, muzikavo, kūrė muziką, eiliavo ekologinius šūkius, skanduotes, dainavo dainas. Jaunieji kūrėjai bei vyresniųjų klasių mokiniai piešė piešinius, klijavo aplikacijas, kūrė video ir fotografijų montažus apie jų aplinkoje egzistuojančias ekologines problemas.

 

Sklandžiausi ir išsamiausi debatai vyko tarp vyresniųjų klasių mokinių, kurie susistemino užsiėmimuose su Džiulija analizuotą informaciją ir pateikė įdomią diskusiją apie planetos ekologines problemas, susijusias su žmogaus ir gamtos tarpusavio santykiu. Anot jų, visame pasaulyje vyksta pokyčiai atmosferoje, pasaulio vandenyne, žemės paviršiuje. Žmogus nuo pramonės perversmo pradžios pradėjo keisti atmosferos cheminę sudėtį ir taip sustiprino šiltnamio efektą. Mokiniai įvardijo klimato šiltėjimo grėsmes, virsiančias katastrofiniais padariniais ateityje: kylantis vandenyno lygis, ledynų tirpimas, vegetacijos pokyčiai, intensyvėjančios sausros, kintantis kritulių kiekis, dažnėjantys upių potvyniai, stichiniai reiškiniai – atogrąžų ciklonai, uraganai, liūtys, speigai, sausros. Įdomiausia ir juokingiausia debatuose buvo prieštaravimo užduotis, kai mokiniai turėjo pasitelkti savo išmintį, kūrybiškumą ir humorą, pateikdami atsakymus, kodėl vartojimo kultūra, atliekų nerūšiavimas, klimato atšilimas yra gerai, taip pat pagrįsti, kodėl socialinė problema, t. y. alkoholio vartojimas gali būti naudingas. Dvi komandos – „Už“ ir „Prieš“ – aktyviai diskutavo, tobulindami socialinius įgūdžius ir anglų kalbos žinias.

 

Paklausus Džiulijos, kodėl pasirinko AIESEC savanorystę, ji atsakė, jog ją vedė nenumaldomas noras susipažinti su nauju kraštu ir žmonėmis. „Įdomu spręsti tikras pasaulio problemas ir judėti darnaus vystymosi tikslo link, prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo. Gera yra išeiti už komforto zonos ir atrasti geriausią savęs, kaip asmenybės versiją. Bendravimas Šlienavos pagrindinėje mokykloje su mokiniais ir mokytojais buvo betarpiškas ir šiltas, nors ir ne visi puikiai kalbėjo angliškai. Supratau, kad išmokau bendrauti net su tais vaikais, kurie nesupranta anglų kalbos. Juk mažieji gali džiaugsmą ir simpatijas išreikšti per šypseną, apsikabinimą, rankos paspaudimą ar mostą, demonstruojant savo piešinius, sukurtus darbus arba tiesiog internete bandant surasti tinkamą žodžio vertimą. Ši savanorystės patirtis – neįkainuojama“, – kalbėjo Džiulija.

 

AIESEC projektas – naudingas mokiniams, nes jo metu vyksta netradicinės veiklos, ugdoma atsakomybė, tolerancija, savirefleksija, tobulinamos užsienio kalbos žinios, plečiamas akiratis ekologijos srityje, įvardijamos socialinės problemos, ieškoma jų sprendimo būdų, skatinamas komandinis darbas. Taip pat šiuo projektu siekta gerinti tarpkultūrinį supratimą ir ugdyti gebėjimus per neformalų ugdymą. Nekantriai lauksime naujų AIESEC savanorių ateinančiais mokslo metais.

 

Mokyklos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.