Studijų ir karjeros diena Lizdeikos gimnazijoje

Sandra Karenauskienė
,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

„Tavo šios dienos darbas yra tavo rytdienos pakilimo durų raktas.“ Orizonas Svetas Mardenas

 

Pradėti ruoštis sėkmingam karjeros keliui mokiniai turėtų dar mokykloje: sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdyti kompetencijas, padėsiančias teisingai pasirinkti studijų kryptį, profesinę veiklą ir planuoti būsimąją vietą darbo rinkoje. Nors profesijos pasirinkimo klausimai aktualiausi baigiamosiose mokyklos klasėse, tačiau kuo anksčiau pradėsime domėtis ir ieškoti patinkančios, pagal gebėjimus tinkančios srities, tuo paprastesnis bus sprendimų kelias. Profesijos patarėjos Agnės Samulienės iniciatyva jau trečią kartą miesto ir rajono mokiniams Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje organizuojama Studijų ir karjeros diena, kurią remia Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyrius. Gimnazijos direktorė Ina Bajarauskaitė, sveikindama renginio dalyvius, pabrėžė, kad siekiant įgyti profesiją reikia stengtis išnaudoti visas galimybes ir nesvarbu, kuo tapsite ir kokiu keliu pasuksite – tai bus jūsų kelias ir jūsų pasirinkimas.

 

Studijų ir karjeros dienos veiklos buvo suplanuotos taip, kad I–II ir III–IV klasių mokiniai galėtų susipažinti su Lietuvos universitetų, kolegijų ir profesinių mokyklų studijų programomis, stojimo sąlygomis ir mokymosi galimybėmis Lietuvoje ir užsienyje. Vyresniųjų klasių mokiniai išklausė lektorės, karjeros konsultantės Elmyros Damonskienės pranešimą „Atsakingas profesijos pasirinkimas – iššūkis“, o Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti vyr. konsultantė Laura Bernatavičiūtė supažindino su 2019–2020 m. stojimo sąlygomis, Kastu.lt atstovė Monika Elijošienė pristatė studijų užsienyje privalumus ir trūkumus. Paskui mokiniai turėjo galimybę aplankyti universitetų, kolegijų ir profesinių mokyklų ekspozicijas, diskutuoti su dėstytojais ir studentais bei išsamiai aptarti siūlomas studijų programas, stojimo sąlygas. Kiekviena ugdymo įstaiga ne tik buvo parengusi išsamius informacinius lankstinukus, bet ir originaliai pristatė savo veiklą: mokiniai galėjo atlikti keletą mokslinių eksperimentų ar simuliacijos užduočių, išbandyti įvairius prietaisus, apžiūrėti parodas, paskanauti karšto šokolado ir kt. Aktyviai besidomintys studijomis jaunuoliai gavo tikslios informacinės medžiagos, buvo apdovanoti įvairiomis ugdymo įstaigą pristatančiomis dovanėlėmis.

 

Kol vyresnieji dalyvavo paskaitose, I–II klasių mokiniai lankė ekspozicijas, vėliau aktų salėje klausėsi E. Damonskienės pranešimo „Svajonė – planas“. Be to, antrokai gimnazistai buvo supažindinti su individalaus ugdymo plano sudarymo galimybėmis, aiškintasi, ką ir kodėl tikslinga pasirinkti, į ką reikia atkreipti dėmesį, kad planavimas būtų tikslingas ir sėkmingas. Juk pasak D. S. Džordano, „žmogui, kuris žino kur eina, pasaulis duoda kelią“. Kadangi profesijos pasirinkimo paieškose svarbus vaidmuo tenka ir tėvams, ir mokytojams, vakare jie pakviesti į Elmyros Damonskienės paskaitą „Kaip padėti vaikui renkantis savo kelią?“. Lektorė gyvenimiškais pavyzdžiais pagrindė mokslinius tyrimus ir paskatino kuo aktyviau dalyvauti vaikų gyvenimuose ne primetant savo nuomonę, o diskutuojant, ieškant sprendimų bendrose veiklose.

 

Renginio dalyvių skaičius ir aktyvus universitetų, kolegijų ir profesinių mokyklų dalyvavimas (šiemet jų iš viso buvo 18), įdomių ir informatyvių ekspozicijų parengimas rodo, kad Studijų ir karjeros dienos veiklos yra reikalingos: mokiniams sudaromos sąlygos ne tik gauti reikiamos informacijos apie studijų programas ir stojimų sąlygas, bet ir aktyviai pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes, ugdytis motyvaciją sėkmingam mokymosi krypties, profesijos ar darbinės veiklos pasirinkimui. Tikimės, kad šis renginys, įtraukęs į aktyvią veiklą mokinius, mokytojus ir tėvus, turės tęstinumą ir kitais mokslo metais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.