Studentės praktika lituanistinėje Maskvos mokykloje: ir tobulino įgūdžius, ir puoselėjo lietuvių kultūrą

„Atlikti praktiką kitoje šalyje – savotiškas iššūkis, savo galimybių išbandymas, suteikiantis labai daug geros patirties ir paliekantis neišdildomus įspūdžius“, – pasakoja Kauno technologijos universiteto (KTU) Taikomosios fizikos ir pedagogikos studijų programos ketvirto kurso studentė Virginija Japertaitė, atlikusi tarptautinę praktiką Maskvos Jurgio Baltrušaičio vidurinėje mokykloje.

 

Mokykla išsiskiria tuo, kad joje dėstoma lietuvių kalba ir puoselėjamos lietuviškos tradicijos. Įvairių talentų turinčiai studentei joje teko ne tik dėstyti skirtingus dalykus, bet ir dirbti individualiai su mokiniais, lydėti juos į ekskursijas kartu su kitomis mokytojomis, ruošti atsiskaitymus, kurti metodinę lietuvių kalbos mokymosi medžiagą, dalyvauti renginiuose ir kitose veiklose. „Kadangi per praktiką užsiėmiau įvairia veikla, beveik kiekviena diena mokykloje būdavo skirtinga ir suteikė kitokios patirties“, – teigia V. Japertaitė.

 

Norėjo pamatyti mokyklą „iš vidaus“

 

Taikomąją fiziką studijuojanti V. Japertaitė pasakoja, kad mokyklą, kaip praktikos instituciją, pasirinko dėl gretutinių pedagogikos studijų – per jas buvo numatyta praktika pasirinktoje mokykloje. Pasiūlymą dalyvauti tarptautinės praktikos konkurse ji rado viename iš KTU Studentų informacijos centro siunčiamų el. laiškų. „Laiškas iš karto suintrigavo, nes buvo siūloma atlikti pedagoginio pobūdžio praktiką lituanistinėse mokyklose užsienyje“, – prisimena studentė.

V. Japertaitė atvirauja, kad jai visada buvo įdomu sugrįžti ir pažvelgti į mokykloje verdantį gyvenimą iš visai kitokios perspektyvos. „Dar įdomiau pasirodė ne vien pamatyti, bet ir per praktiką pačiai išbandyti mokytojos darbą“, – teigia ji.

 

Mokykloje puoselėjo lietuvių kalbą ir kultūrą

 

Per praktiką V. Japertaitė mokiniams dėstė skirtingus dalykus. Pagrindiniai iš jų – fizika ir lietuvių kalba. Be to, studentė kartu su mokytoja vesdavo muzikos pamokas, ruošdavo ir kuruodavo šeštokų klasės valandėles. „Teko dirbti su labai įvairaus amžiaus mokiniais: tiek su pradinukais (2–4 klasėmis), tiek su 5–10 klasių mokiniais“, – sako studentė.

Kaip įsimintiniausią praktikos įvykį V. Jepertaitė išskiria pasiruošimą Motinos dienos koncertui, kai visa atsakomybė kuruoti 2–5 klasių mokinius, dainuojančius lietuvių kalba dainą mamoms, teko jai. „Negana to, pagrindinė viso renginio kuratorė susirgo ir atsakomybė už viso renginio generalinę repeticiją su visais pradinių klasių mokiniais teko man ir dar dviem mokytojoms“, – apie iškilusį iššūkį pasakoja studentė, džiaugdamasi, kad viskas praėjo sklandžiai.

 

Praktika svarbi ir tobulinant asmenybę

 

Maskvos Jurgio Baltrušaičio vidurinė mokykla priklauso bendram Rusijos mokyklų tinklui, bet išsiskiria tuo, kad joje aktyviai dėstoma lietuvių kalba, puoselėjamos lietuviškos tradicijos, liaudies šokiai. Vis dėlto tiek mokykloje, tiek už jos ribų V. Japertaitė bendravo ne vien tik lietuvių, bet ir rusų bei anglų kalbomis. „Ko gero, didžiausias sunkumas pirmiausia buvo kalbos barjeras. Teko daug bendrauti rusiškai, todėl reikėjo atsiminti kiek primirštą rusų kalbą, stengtis kuo dažniau ja kalbėti ir lavinti savo įgūdžius“, – teigia V. Japertaitė.

Studentės nuomone, visa tai tik į naudą, nes praktika duoda neįkainojamos patirties, padeda suprasti, ar einama tinkamu keliu, leidžia pritaikyti universitete įgytas teorines žinias praktikoje. „Praktika užsienyje papildomai suteikia galimybę praplėsti savo akiratį, pagerinti užsienio kalbos įgūdžius, išmokti bendrauti ir bendradarbiauti su įvairiais žmonėmis. Be to, atsiranda galimybė pažinti kitą šalį, jos kultūrą ir tradicijas, aplankyti žymiausias miesto vietas“, – mano pašnekovė.

 

Parengta pagal KTU inf.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.