STEAM kūrybinėje laboratorijoje „Stebuklingas vanduo“

Diana Bazevičienė
,
Jonavos vaikų l.-d. „Bitutė“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

„Pasakyk man, ir aš pamiršiu. Parodyk man, ir gal prisiminsiu. Įtrauk mane, ir aš suprasiu.“ (Konfucijus)

 

Smagus laikas kartu, įdomūs bandymai ir atradimai – tai puiki galimybė paįvairinti pažintinę veiklą su vaikais, didesnė tikimybė, kad gautą informaciją ugdytiniai ateityje pritaikys praktiškai. O kas gali būti svarbiau?

Mūsų įstaiga šiemet išsikėlė tikslą skatinti vaikų domėjimąsi gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics, STEAM) mokslais. Šio tikslo siekiame integruodami STEAM dalykus į ugdomąjį procesą: tai domina vaikus, įtraukia į veiklas, kuriose jie kelia klausimus, kūrybiškai tyrinėja ir sprendžia iškilusias problemas.

 

Gegužės mėnesį priešmokyklinio ugdymo grupėje pasinėrėme į bandymų ir tyrinėjimų savaitę. Tyrimo objektas buvo vanduo, apie kurį vaikai norėjo kuo daugiau sužinoti. Per tyrinėjimų savaitę ugdytiniai atliko įvairius eksperimentus su skirtingais vandens pavidalais: skystu, kietu, garais, spalvomis ir kitomis medžiagomis. Taip tenkinome vaikų poreikį pažinti vandenį, jo savybes. Siekėme, kad ugdytiniai suprastų jo svarbą per pojūčius, žaidimus, vaidybą, kasdienę veiklą.

Atlikdami eksperimentus, mažieji atradėjai kėlė hipotezes, jas žymėjosi lapuose, vėliau patvirtino arba paneigė apibendrindami eksperimentų rezultatus, pristatė išvadas. Veiklos skatino mąstyti, klausti ir ieškoti atsakymų, bendradarbiauti vieniems su kitais. Vaikai suprato vandens svarbą ir reikšmę, rado atsakymus į daugelį klausimų. Pavyzdžiui, kodėl kartais, jeigu pripila į stiklinę per daug vandens, atrodo, kad vanduo viršuje tarsi išsigaubęs kaip burbulas? Kodėl rasos lašeliai ant lapų yra rutulio formos? Kaip vabaliukai sugeba bėgioti vandeniu? Per patirtinį mokymąsi buvo plėtojami problemų sprendimo įgūdžiai, skatinamas kritinis mąstymas.

 

STEAM mokymasis vyksta ne tik per bandymų ir eksperimentų savaitę, bet ir natūraliai kasdien, vaikai nuolat tiria, žaidžia ir išbando naujus dalykus. Svarbu sudaryti galimybę ištirti aplinkinį pasaulį.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.