STEAM ir mitinės būtybės

Edita Cibulskienė, Irmantė Miglinaitė
,
priešmokyklinio ugdymo mokytojos

Vilniaus lopšelis-darželis „Vieversys“ prisidėjo prie tarptautinio „eTwinning“ projekto „STEAM ir laiko kelionė su mitais“. Projektą organizavo Graikijos 64-asis Atėnų darželis kartu su Briuselio Helenistiniu darželiu. Aktyviausiai senovės pasaulį tyrinėjo ir mitiniu labirintu keliavo graikai.

 

Tai labai įdomus ir iššūkių reikalaujantis projektas. Pirmiausia reikėjo išsirinkti, kokias lietuvių mitines būtybes tyrinėsime, o tai ne taip lengva, nes mūsų, kaip ir graikų mitologijoje, jų yra apsčiai. Taigi, skaitėme legendas, padavimus, klausėmės pasakojimų ir aiškinomės.

Jauniesiems tyrėjams buvo labai smalsu, ar šiandien įmanoma sutikti Laumę arba Velnią?.. Šia tema dažnai diskutavome, vaikai labai įtikimai dalijosi pasakojimais ir žiniomis, nagrinėjo realius faktus, siejo juos priežasties ir pasekmės ryšiais, mokėsi atskirti tikrovę nuo prasimanymo. Savo fantazijas išreiškė žodžiais, piešiniais, konstruodami.

Programuodami robotuką „Blue Bot“, vaikai keliavo labirintu, stengėsi išvengti jame slypinčių lietuviškų mitinių būtybių. Labirinte bėgome nuo vilioklės undinėlės bei laumės, baisuoklės raganos, klastingojo velnio… Pasitikdami Vilniaus gimtadienį, paskutinįjį labirinte, vaikai sutiko paslaptingąjį Baziliską.

 

Projekto dalyviai kūrė labirintus taikydami STEAM (integralaus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) metodiką, keitėsi užduotimis. Vaikai dažniausiai dirba grupėmis, tokiu būdu gali tartis ir ieškoti bendrų sprendimų, kurti. Eksperimentų ir bandymų metu aiškinosi sunkiai suvokiamus reiškinius. Tobulino mąstymo įgūdžius, mokėsi problemų sprendimo, gerino skaičiavimo, programavimo įgūdžius.

Nuotraukomis ir idėjomis dalinomės „eTwinning“ platformoje. Atėnų ugdymo įstaigos vaikus sudomino Vilniaus Bazilisko istorija, bandė sukurti jį, atliko mūsų užduotį – tyrinėjo veidrodį. Naudodami jį, vaikai susipažino su simetrija, rašė slaptas žinutes, bandė perskaityti žodžius. Graikai sukūrė kovos su Bazilisku inscenizaciją. Atradome daug Lietuvos mitinių būtybių, kurios turi atitikmenis su Graikijos mitais.

 

Deja, bet projektas nutrūko vos įsibėgėjęs, nes karantinas privertė stabtelti visam pasauliui. Mitai, jų paslaptys ir STEAM metodika taip mus užbūrė, kad nuo rudens planuojame pakviesti Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogus ir jų ugdytinius prisidėti tyrinėti Lietuvos bei pasaulio mitines būtybes.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.