STEAM diena „Vėl gegužio žiedai nuklojo pievas ir klonius“

Ilona Surgautienė
,
STEAM ugdymo dienos veiklų koordinatorė, pradinių klasių mokytoja

Gegužės 21 d. Kauno r. Šlienavos pagrindinėje mokykloje pradinių klasių mokiniams pagal ugdymo planą buvo numatyta ugdymo diena – STEAM diena. Esant dabartinei situacijai, kai mokiniai mokosi nuotoliniu būdu, artėjant šiai dienai, pradinių klasių mokytojos susidūrė su iššūkiu – kaip surengti veiklas, kad mokiniai aktyviai įsitrauktų, o tikslas – susipažinti su pavasarį žydinčiais augalais – būtų pasiektas? Manome, kad mums tikrai puikiai pavyko, tad norime pasidalinti šia nedidele, bet mums svarbia sėkmės istorija.

 

Šios ypatingos dienos veiklose mokiniai dalyvavo labai aktyviai – rinkosi veiklas pagal savo pomėgius, gebėjimus, sudėtingumą ir net pagal nuotaiką. Vieni domėjosi ir įvairiais būdais pristatė žydinčius augalus, nagrinėjo jų žiedo sandarą, piešė, fotografavo, kūrė koliažus. Kiti plušo prie labirintų, galvosūkių ir mįslių sudarymo. Renginio metu imtasi ir tikrai rimtų matematikos uždavinių, įtraukiant tokias temas, kaip paprastosios ir dešimtainės trupmenos, lygčių sudarymas ir sprendimas.

Mokinys, kuriam labai patinka Šlienavos mokyklos pradinėse klasėse dėstomas programavimas, sukūrė sceną dienos tema code.org aplinkoje. Oras pasitaikė puikus, daug veiklų atlikta natūralioje gamtoje: vieni fotografavosi tarp gėlių, kiti pynė pienių vainiką ar pasivaikščiojo po pievą.

 

Atliktus darbus mokiniai išsaugojo „Padlet“ programoje, taigi, jiems teko įveikti ir techninę užduoties dalį. Vėlgi – vaikams pavyko puikiai. Galime pasidžiaugti, kad didelę įtaką padarė mokykloje vykdomas „Erasmus+“ KA101 projektas „STEAM ugdymo plėtra mokykloje – novatoriškas ugdymas(is)“, jo dėka mokytojos įgijo informacinių technologijų (IT) gebėjimų, ir sėkmingai juos perduoda ne tik kolegoms, bet ir mokiniams.

Prisijungti prie dienos veiklas apibendrinančio žaidimo „Kahoot!“, vaikams taip pat nekilo sunkumų, kaip ir sėkmingai jame sudalyvauti. Įdomu, kad mokiniai, užėmę tris pirmąsias vietas, surinko šimtaprocentinius įvertinimus, tad pasiskirstymą vietomis nulėmė tik greitesnė reakcija.

 

Gerai sakoma, jog geriau vieną kartą pamatyti negu dešimt kartų išgirsti, todėl kviečiame jus apsilankyti virtualioje mokinių darbų parodoje čia bei peržiūrėti vaizdo pristatymą „YouTube“ kanale „Kauno r. Šlienavos mokyklos STEAM veiklos“ čia.

 

Pasakojimą leiskite užbaigti mokinių išsakytomis mintimis dienos refleksijos metu: „patiko, nes reikėjo paieškoti informacijos apie augalus, juos aprašyti“, „smagu, kad galėjau išeitį į lauką paieškoti žydinčių augalų, smagu buvo juos piešti“, „dabar daugiau augalų pažįstu“, „labai patiko „Kahoot!“ žaidimas“, „patiko, kad galėjau rinktis veiklą iš kelių“, „susipažinau su „Padlet“ programa ir pats galėjau įkelti darbą“, „patiko, kad galėjau pamatyti ir kitų mokinių darbus“, „buvo puiki, nuostabi, įdomi diena“, „laikas labai greitai prabėgo“, „diena buvo nuostabi, galėtų būti daugiau tokių dienų…“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.