Socialinė atskirtis ir įvairovė – „Erasmus+“ seminaras

Lina Lorenzo Ruiz
,
Klaipėdos Baltijos gimnazijos anglų kalbos mokytoja

Birželio 23–25 d. Nyderlanduose, Vageningeno mieste, dalyvavau „Erasmus+“ tarptautinės bendradarbiavimo veiklos seminare, kurį dotavo Švietimo mainų paramos fondas. Tarpsektorinį teminį seminarą „Socialinė atskirtis ir įvairovė“ (angl. „Social Inclusion and Diversity“) organizavo Nyderlandų nacionalinė „Erasmus+“ agentūra.

Kiekvienas besimokantysis turi teisę būti palaikomas tėvų ir bendruomenės, augti, mokytis, vystytis, jaustis visaverčiu bendruomenės nariu. Kai visi kartu dalyvauja ugdymo procese, kuris pritaikytas jų individualiems poreikiams, tai gali atnešti naudą.

Graži svajonė?

 

Seminaro tikslas – prisidėti prie svajonės įgyvendinimo atskleidžiant, kaip pasiekti, kad kiekvienas vidurinės mokyklos mokinys ar suaugęs besimokantysis turėtų teisę į visavertį ugdymą, visapusišką švietimo pagalbą, galimybę augti ir tobulėti bet kuriame ugdymosi etape.

Šiandien įtraukties principai tampa visuomeninio gyvenimo taisykle, todėl mums, mokytojams, vis dažniau tenka susidurti su vaikais, turinčiais elgesio, emocinių problemų, įvairių negalių ar raidos sutrikimų. Tokius vaikus nelengva mokyti, suvaldyti, dėl to kyla daug streso, nesusikalbėjimo, abipusių nesusipratimų. Socialinės atskirties rizikos grupėje esantiems mokiniams būdingos elgesio, emocinės ir mokymosi problemos, bendraamžių atstūmimas, socialinių įgūdžių trūkumas. Kokios to atsiradimo sąlygos? Ką galime pakeisti? Geroji patirtis? Tai tik keletas klausimų, kurie buvo nagrinėjami per mokymus.

 

Seminaro organizatoriai sukvietė pranešėjus praktikus iš Belgijos, Jungtinės Karalystės, Nyderlandų mokyklų ir universitetų. Jie pasidalijo sėkminga įtraukiojo ugdymo patirtimi klasėje ir naujausiais moksliniais tyrimais, įžvalgomis ir jų taikymo pavyzdžiais. Buvo kalbama apie pozityvų tarptautinio bendradarbiavimo „Erasmus+“ projektuose poveikį, projektų kūrimo etapus ir jų tikslingumą.

Mokymai vyko taikant interaktyvius metodus: komandinį darbą, diskusijas, kūrybines veiklas. Buvo įdomu ir naudinga išgirsti pranešėjų mintis, pasidalyti ne tik ugdymo(si) pasiekimais, bet ir problemomis su kolegomis iš daugelio Europos mokyklų, profesinio ugdymo įstaigų ir universitetų – tai padeda geriau suvokti, kad mes visi siekiame to paties tikslo.

 

Mokslo metų pabaiga – tinkamas metas įgyti naujų žinių, idėjų, įgūdžių ir įrankių, kurie padės kurti tobulesnę gimnazijos viziją ir misiją. O platus naujų bendraminčių kolegų ratas leis kokybiškiau ir veiksmingiau bendradarbiauti ir rengti naujus „Erasmus+“ projektus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)

  • Solveiga

    Svarbi tema ir švietimui, ir visai visuomenei. Ačiû, kad dalinatės!
    Noriu tik pasirikslinti, pagal anglišką pavadinimą ( ir įprastai naudojamas formuluotes vadyboje) lietuviškai gal būtų “Socialinė Įtrauktis ir Įvairovė”? Tarsi smulkmena, bet reikšmė – priešinga. Ir, žinant Lietuvos kontekstą, apsirikimas mano galva gana dėsningas: mes gyvename atskirties kultūroje ir tik pradedame kalbėti apie Įtraukųjį ugdymą, Įtraukios kultūros kūrimą organizacijose, Įtraukios visuomenės kūrimą…

    • Aušra

      Dėkojame už pastebėjimą, straipsnio autorių paprašėme patikslinti.