„Šimtmečio laiko mašina“ Vilniaus Pilaitės gimnazijoje  

Artėja Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetis. Esame skatinami švęsti linksmai ir išradingai. Mūsų gimnazijos mokiniai taip pat turi ne vieną idėją, kaip šią dieną paminėti: repetuojame, mokomės, analizuojame. Jau įvyko pirmasis renginys. Vilniaus Pilaitės gimnazija bendradarbiauja su Mykolo Riomerio universitetu (MRU). Kadangi šiais metais minimas Valstybės atkūrimo šimtmetis, ta proga kartu organizavome renginį „Šimtmečio laiko mašina“. Renginio tikslas – organizuojant aktyvias veiklas, ugdyti pilietinį mokinių sąmojingumą bei įtvirtinti jaunimo XX a. Lietuvos istorines, kultūrines žinias. Renginio pasirinkta tema – „laiko mašina“, tad viso renginio metu „keliavome“ per pastarąjį šimtmetį (nuo 1918 m. Lietuvos Nepriklausomybės Akto pasirašymo iki 2018-ųjų), apžvelgėme aktualiausius šiuolaikiniam 18-mečiui įvykius. Pasitelkiant vizualines technologijas, buvo pristatomi įdomūs ir svarbūs faktai, susiję su to laikmečio kultūriniu ir istoriniu gyvenimu. Studentai pakvietė vienuoliktokus sudalyvauti interaktyviose veiklose, kurios orientuotos į penkias, Lietuvos istorijai svarbias, datas.

 

Surengta interaktyvi viktorina „Ko nežino Jonas – Basanavičius atsakys“ (1918 m. Lietuvos Nepriklausomybės aktas). Kiekviena dalyvių komanda išsirinko kapitoną – komandos balsą, kuris, būdamas atskirai nuo komandos narių, laukė atsakymo į užduotą klausimą tekstine žinute. Gavęs, spaudė mygtuką ir garsiai pasakė atsiųstą atsakymą. Istorinės žinios, komandinis darbas ir greitis parodė, kuri komanda geriausiai išmano istoriją. Antra užduotis vadinosi „Neišgirstos istorijos“ – dienoraščio pristatymas (1940–1953 m.). MRU laisvalaikio ir pramogų edukacijos studentai kelis mėnesius lankėsi Vilniaus politinių tremtinių globos namuose ir bendravo su ten gyvenančiais grįžusiais tremtiniais, rinko jų prisiminimus, kuriuos talpino el. dienoraštyje „Neišgirstos istorijos“.

 

Vėliau organizuota aktyvi veikla „Baltijos kelias čia ir dabar“. Komandos turėjo sudaryti kuo ilgesnę gyvų žmonių grandinę iš salėje esančių žmonių. Kadangi Baltijos kelio idėja buvo vienybė, mokiniai sudarė vieną ilgą grandinę ir sukūrė vieno žodžio istoriją. Po aktyvios veiklos pamankštinome galvas ir sprendėme galvosūkį „Laikas“ (1990 m. kovo 11 d.). Pačioje renginio pabaigoje mokiniams teko kūrybinė užduotis „Šiuolaikinis pilietis“. Mokiniai komandose turėjo sukurti žmogaus portretą, kuris atskleistų šiuolaikinį Lietuvos pilietį. Vienas iš komandos narių buvo pakviestas išraiškingai pristatyti, o žiūrovas jam pagelbėjo gestikuliacija.

 

Pati maloniausia dalis – prizų įteikimas. Pirmą vietą laimėjo vienuoliktokų A lygio komanda. Jiems gimnazijos direktorius įteikė prizus – knygas apie Lietuvą ir mokyklos jubiliejinius rašiklius. Antra buvo dešimtokų jungtinė komanda. Kadangi mokiniai aktyviai dalyvavo veiklose, įdėjo daug pastangų ruošdamiesi, visi buvo pakviesti vykti į ekskursiją „Kaunas – laikinoji sostinė“.

 

Renginyje dalyvavo 3 vienuoliktokų komandos, kurios istorijos mokosi A lygiu, viena komanda, kuri mokosi B lygiu ir jungtinė dešimtokų komanda. Mokinius ruošė ir renginį organizavo istorijos mokytojai: Irena Valušienė, Kornelijus Šinkūnas, Paulius Bakanas bei socialinė pedagogė Virginija Ratiukienė.

 

Vilniaus Pilaitės g-jos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.