Simegrafija vaikų darželyje

Laima Laurinaitienė
,
Klaipėdos l.-d. „Giliukas“ vyr. mokytoja

„Kad vaiko gyvenime būtų daugiau džiaugsmo, svarbu vystyti jo beribes potencialias galimybes. Tam nereikia modernių žaislų ir priemonių – užtenka tokių paprastučių, šalia vaiko esančių daiktų, kaip molis, smėlis ar popierius.“ (Masaru Ibuku)

 

Popieriaus naudojimas vaiko veikloje įdomus tuo, kad jam vaikas gali suteikti bet kokią formą bei paskirtį. Todėl man šios priemonės naudojimas – puikus būdas padėti vaikams tapti kūrybingesniais ir ugdyti jų mokėjimą mokytis. Tam pasitelkiu simegrafiją – siuvinėjimą ant popieriaus. Nuo pasiruošimo siuvinėjimui iki savarankiško siuvinėjimo pereinama palaipsniui: 3 metų vaikams pirmiausia siūloma susipažinti ir tinkamai įvaldyti varstymo ir kaišiojimo technikas su priemonėmis, paruoštomis iš popieriaus bei siūlų. Užduotys palaipsniui sunkinamos: nuo paprastų varstymo takelių iki sudėtingų ornamentų išgavimo. Vėliau vaikams siūlau siuvinėjimui paruošti atvirutę: mano pasiūlytą ar savarankiškai susirastą paveikslėlį vaikai perkopijuoja ant popieriaus, išbado ją aštriu, smailiu daiktu, o tuomet pasirenka norimos spalvos siūlus ir imasi siuvinėti. Kiekvieną kartą vaikų darbai būna vis spalvingesni ir kūrybiškesni. Baigus siuvinėti atvirutę, vaikas pats nusprendžia, ar naujai atvirutei piešinį kopijuos iš mokytojos pasiūlytų, ar ieškos savo, ar kurs piešinį savarankiškai. Tokiu būdu ne tik atsiskleidžia vaiko individualumas, jo grožio suvokimas, bet ir kūrybiškumas, pasitikėjimas savimi, bei bendravimas ir bendradarbiavimas komandoje.

 

Simegrafijos naudojimas ugdyme taip pat padeda:

Lavinti vaikų pojūčius: apčiuopiant įvairius paviršius, pajausti formas, linijas, jų storį, medžiagos tekstūrą, o taip pat lavinti erdvinį mąstymą.

Ugdyti vaikų dėmesingumą, mokyti juos sukaupti ir išlaikyti dėmesį, nes mėgaudamiesi savo kūriniu, spalvų pasirinkimu gana greitai pamato, kaip jų įsivaizdavimas virsta realybe.

Lavinti rankų ir akių koordinaciją bei smulkiosios motorikos įgūdžius: laikydami rankose siuvinėjimo įrankius, vaikai gauna įgūdžių, kurie vėliau bus reikalingi rašant, piešiant.

Kelti vaikų savivertės ir savigarbos jausmą. Išsiuvinėjus darbelį nuo pradžios iki pabaigos, vaikams suteikiamas laimėjimo jausmas, kuris kelia nuotaiką, didina pasitikėjimą savimi.

Mažinti stresą, ugdyti teigiamas emocijas. Siuvinėdami vaikai dėmesį sutelkia į veiksmą, o tai padeda mėgautis kūryba bei atsikratyti nepageidaujamų minčių ir nusiraminti.

Suartinti vaiką su šeimos nariais. Parsinešdami darbelius namo pabaigti, vaikai tarsi priverčia tėvelius atsitraukti nuo savo kasdienių darbų, nes jiems reikalinga pagalba įsiveriant adatą į siūlą, siuvinėjant ar susipainiojus siūlui.

Ugdyti vaikų motyvaciją: vaikai siuvinėja, nes jiems tai įdomu ir smagu daryti.

Išsiuvinėti darbai eksponuojami grupės stende, parodose įstaigoje, o taip pat vaikai atvirutes dovanoja draugams ir artimiesiems gimtadienių bei įvairių švenčių proga. Esu įsitikinusi: vaikų kūrybiškumui atsiskleisti svarbiausias ne rezultatas, o procesas, tik tam svarbu pasirinkti vaikams priimtinas priemones bei metodus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.