Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokiniai Danijoje

Gitana Petrušienė
,
projekto koordinatorė, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė

Šiaulių „Romuvos“ progimnazija kartu su Danijos Hjoringo miesto Hojene mokykla šiais mokslo metais vykdo tarptautinį „Nordplus Junior“ klasių mainų projektą „Inovatyvi, kalbinė ir kultūrinė Šiaurės-Baltijos šalių edukacinė kelionė“. Projekto tikslas – susipažinus palyginti dvi Šiaurės-Baltijos šalis, sužinoti pagrindinius istorijos, geografijos, kalbų ir kultūrų panašumus bei skirtumus per tiesioginius kontaktus, pasitelkus inovatyvias bei naujausias informacines, komunikacines ir ryšio technologijas. Dalyvaudami „Nordplus Junior“ klasių mainų projekto veiklose, mokiniai iš Danijos ir Lietuvos daugiau sužinos apie priimančios šalies istoriją, papročius, virtuvę ir tradicijas. Per klasių mainų projekto veiklas kiekviena šalis pristato muziejus, paveldo objektus, nacionalinius parkus, geografinius ypatumus, kalbas, dainas, šokius ir tradicinius patiekalus. Tikimasi, kad mokiniai patobulins informacinių ir komunikacinių technologijų, bendravimo ir kalbos įgūdžius, taps labiau pasitikintys savimi, sukurs ir projekto svetainėje www.projectromuvahojene.jimdofree.com skelbs vaizdo pristatymus apie šalių panašumus ir skirtumus.

 

Spalio pirmąją savaitę dvidešimt Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos septintų klasių mokinių drauge su anglų kalbos mokytojomis Žana Bareikiene ir manimi, Gitana Petrušiene, dalyvavo „Nordplus Junior“ klasių mainų projekto savaitės veiklose Danijos Hjoringo miesto Hojene mokykloje. Sekmadienio popietę į Danijos Hjoringo miestą atvykusių romuviečių prie mokyklos jau laukė priimančių šeimų tėveliai. Šiose šeimose „Romuvos“ progimnazijos mokiniai gyveno visą savaitę. Pirmoji diena buvo skirta pažinčiai su Hojene mokykla. Joje daug kas pasirodė kitaip nei pas mus: tyliau, ramiau ir lėčiau. Mokiniai ir mokytojai labai draugiški, dėmesingi, atsakingi. Mokiniai į mokytojus kreipiasi tik vardu, visiems jaučiama didelė pagarba. Neišgirdome jokio triukšmo per pertraukas, nors jos trunka po 35 minutes! Pastebėjome, kad mokiniai pertraukų metu nebėgioja koridoriais, nerėkauja ir nesityčioja vieni iš kitų! Projekto draugai mus supažindino su savo nuostabiu miestu ir mokykla.

 

Antradienis buvo skirtas pažintinei kelionei traukiniu iš Hjoringo į Skageno miestą. Projekto dalyviai aplankė žymių Danijos dailininkų gimtąjį namą, modernią dailės galeriją ir labai įdomų švyturį. Pabuvojo Danijos šiauriniame taške. Vakare visi susitiko Hojene mokykloje. Priimančių šeimų tėveliai paruošė tradicinių daniškų ir kitokių skanių patiekalų, jaukioje aplinkoje visi bendravo.

 

Trečioji „Nordplus Junior“ klasių mainų projekto diena buvo pati įsimintiniausia, nes dalyviai ją praleido Legolende – pramogų sostinėje iš lego kaladėlių Bilundo mieste. Tai viena lankomiausių vietų šalyje. Danai čia atvyksta su šeimomis, naminiais augintiniais ir praleidžia visą dieną. Projekto draugai iš Hojene mokyklos, sužinoję, kad Legolendas yra Lietuvos vaikų svajonė, pakeitė trečiadienio projekto veiklų programą ir išpildė jų svajonę. Romuviečiai liko sužavėti! Kiekvienas galėjo išbandyti patikusius atrakcionus. Penkios valandos Legolende prabėgo kaip viena akimirka. Ačiū projekto draugams danams!

Ketvirtadienį laukė kelionė traukiniu į vieną didžiausių akvariumų šiaurės Europoje, kuris yra įsikūręs kurortiniame Hirtshalso mieste ant Šiaurės jūros kranto. Mokiniai šėrė ruonius, išbandė šiaurės vėjo stiprumą, o didžiuliame akvariume stebėjo, kaip plaukioja 2,3 tonos sverianti saulės žuvis, naro pasirodymą ir ryklių pietus. Vakarą mokiniai smagiai praleido Hojene mokyklos jaunimo klube, prižiūrimi mokytojo Ralfo.

 

„Nordplus Junior“ klasių mainų projekto penktąją dieną projekto dalyviai sveikino savo mokytojus Tarptautinės mokytojo dienos proga! Ši diena švenčiama ir Danijoje. Įstaigos vadovai ryte prie durų pasitinka savo mokinius ir mokytojus, spaudžia jiems rankas, dėkoja, kad jie mokosi ir dirba šioje mokykloje. Mokiniams tai įprasta diena mokykloje. Aštuntą valandą prasidėjusios dvi istorijos pamokos truko po 60 minučių. Po jų – 35 minučių pertrauka. Po šios pertraukos vyko dvi kūno kultūros pamokos, vėlgi po 60 minučių. Po kūno kultūros vėl 35 minučių pertrauka. Po šios pertraukos – danų kalbos pamoka. Per pamokas mokiniai atliko įvairias užduotis grupėmis. Nustebino mokinių sąmoningumas, atsakinga laisvė ir pagarba vieni kitiems bei mokytojams per pamokas ir pertraukas.

Šeštąją projekto dieną priimančios šeimos „Romuvos“ progimnazijos mokiniams aprodė žymias Danijos vietoves.

 

Per klasių mainų projekto savaitę Danijoje Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokiniai turėjo puikią galimybę sužinoti šios šalies istoriją, papročius ir tradicijas, aplankė muziejus, sužinojo šalies geografinius ypatumus, susipažino su danų kalba, dainomis, šokiais ir virtuve. Mokiniai taip pat patobulino informacinius ir komunikacinius, bendravimo ir anglų kalbos įgūdžius.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.