Šiaulių Didždvario gimnazija tarptautiniame projekte

Daiva Bukelytė
,
Šiaulių Didždvario g-jos informacinių technologijų mokytoja ekspertė
Kristina Muraškienė
,
biologijos mokytoja metodininkė

Šių mokslo metų rudenį prasidėjo naujas dvejų metų trukmės „Erasmus+“ programos 2 pagrindinio veiksmo mokyklų mainų strateginės partnerystės projektas „Modern Education in Science for Industry 4.0 (MESI 4.0)“ gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – STEAM) kontekste. Projekto partneriai: Gymnazium Teplice (Čekija), SZ Geschwister Scholl, Bremerhavenas (Vokietija), La Salle-Buen Consejo, Puerto Real (Ispanija).

 

Projekte dalyvaujantys mokiniai, vykdami į klasių mainus, pristato savo ir susipažįsta su visų dalyvaujančių šalių reikšmingomis iniciatyvos „Pramonė 4.0“ (angl. „Industry 4.0“) pramonės šakomis, dalyvauja ekskursijose į pramonės objektus, diskusijose apie gamtos mokslus šiuolaikinėje pramonėje, atlieka įvairias patyrimines skaitmeninės iniciatyvos „Pramonė 4.0“ scenarijaus užduotis, vykdo gamtos mokslų eksperimentus, mokosi apdoroti duomenis ir juos analizuoti naudodami kompiuterines programas. „Pramonė 4.0“ yra revoliucingas požiūris į gamybos technologijas. Mokiniai ir mokytojai dalijasi informacija ir bendradarbiauja tarptautiniu mastu ne tik per vizitus, bet ir naudodami nuotolinio mokymosi ir bendradarbiavimo aplinkas bei priemones. Mokiniai mokosi kitaip nei tradicinėse pamokose: vyksta patyriminis ugdymas, mokosi kritiškai mąstyti, būti smalsūs, atviri pasauliui, savikritiški. Mokytojai iš keturių Europos šalių turi galimybę pasidalyti idėjomis apie skirtingas švietimo struktūras ir sistemas, taikomus metodus, apmąstyti mokymą(si) ir gauti naujų naudingų idėjų. Projekte dalyvaujantys mokiniai ne tik tobulina anglų kalbos kalbėjimo, skaitymo, rašymo, matematikos ir gamtos mokslų žinias bei įgūdžius, bet ir bendrąsias kompetencijas.

 

Dešimt gimnazistų kovo 24–31 d. vyko į projekto klasių mainus Bremerhaveno (Vokietija) mokykloje. Čia dalyvavo ir projekto partneriai iš Čekijos ir Ispanijos.

Mokiniai lankėsi Brėmeno universiteto matavimo, automatizavimo ir kokybės mokslų institute (angl. Bremer Institute for Measurement Engineering, Automation and Quality Sciences – BIMAQ), kuriame turėjo galimybę stebėti, kaip mokslininkai taiko naujoviškas, dinamiškas matavimo sistemas gamybos ir duomenų srauto procesams tirti bei optimizuoti. Brėmeno uoste stebėjo vėjo jėgainių dalių transportavimą, susipažino su jų eksploatavimo galimybėmis, atsinaujinančios energetikos ateities perspektyvomis Vokietijoje ir visame pasaulyje. Aplankytoje mokykloje mokiniai atliko edukacines veiklas, susijusias su vėjo jėgainėmis: konstravo vėjo jėgainių modelius ir analizavo skirtingų modelių vėjo jėgainių energetinį efektyvumą, apdorojo gautus duomenis. Trečią vizito dieną gimnazistai lankėsi „Klimahaus Bremerhaven 8 East“. Tai pasauliniu mastu unikalus žinių ir patyriminių veiklų centras, kuriame veiklos ir informacija pateikiama klimato kaitos, aplinkos užterštumo temomis. Gimnazistai ir mokytojos atliko interaktyvias veiklas ir turėjo galimybę sužinoti, kaip kiekvienas galime prisidėti prie klimato kaitos apsaugos.

 

Artimiausias projekto dalyvių susitikimas vyks rugsėjo pradžioje Ispanijoje. Tikimės, kad projekto dalyviai įgis daugiau dalykinių kompetencijų iš gamtos mokslų, matematikos, patobulins informacinių technologijų taikymo gebėjimus, veikdami bendradarbiavimo platformose, taikydami matematikos ir gamtos mokslų kompiuterines programas duomenims rinkti bei analizuoti, susipažins su moderniąja pramone ir jos šakomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.