Sėkmės paslaptis – tobulėjantis mokytojas

Rita Norkutė, Aida Šliažienė
,
Šiaulių Lieporių g-jos mokytojos

Kol mokiniai atostogavo, Šiaulių Lieporių gimnazijos mokytojai moderniose gamtos mokslų laboratorijose kūrė įvairius produktus, pritaikomus kasdieniam vartojimui. Chemijos mokytoja Daiva Jemeljanovienė ir biologijos mokytoja Rolanda Kaluginienė kolegas pakvietė į integruotą pamoką, kurioje iš ekologiškų produktų pagal pateiktą instrukciją atliko praktikos darbus. Pamokos tikslas pasiektas – pedagogai pasigamino lūpų balzamo, muilo, vonios burbulų. Mokytojai atliko tuos pačius darbus, kuriuos pamokose atlieka gimnazistai – tokia patirtis padeda geriau suprasti mokinį, patobulintos ir kitos kompetencijos: bendravimo ir bendradarbiavimo, kūrybiškumo.

 

Kitokio pobūdžio patirties pedagogai įgijo lektoriaus Mindaugo Grajausko paskaitoje. Jis dalijosi patirtimi, kaip efektyvinti ir skatinti asmeninį produktyvumą, kaip atpažinti motyvaciją „žudančias“ klaidas, kaip valdyti stresą. Paskaitoje pateikta nemažai pavyzdžių, skatinančių pozityvų požiūrį į aplinką, mokytasi, kaip pastebėti gerus ir gražius dalykus. Teko atlikti ir praktinių užduočių: spręsti testus, ugdančius pastabumą ir kūrybiškumą, pamąstyti apie dalykus, keičiančius žmogaus gyvenimą. Daugiausia gerų emocijų sukėlė padėkos kolegoms – supratome, kad tikrai yra už ką padėkoti kiekvienam šalia esančiam…

 

Pedagogai vaiko sėkmei daro ne mažiau svarią įtaką nei tėvai. Vadinasi, nenorėdamas „iškristi iš gyvenimo“, mokytojas ir pats turi nuolat tobulėti – ką sėkmingai daro Lieporių gimnazijos pedagogai. Nuolat besimokantis ir tobulėjantis mokytojas įgytas žinias taiko ir savo pamokose – nuo to geriau mokiniui. Be to, pedagogo pavyzdys, kai jis žiniomis dalijasi su kolegomis (o šie įgyja naujų žinių) ar siekia asmeninio tobulėjimo, skatina ir pačius gimnazistus kantriai siekti tikslų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.