Respublikinė mokinių ir mokytojų konferencija-dirbtuvės „Ingenious Engineering’ 2019“

Kai žmogus pasižymi neeiliniais gebėjimais, sakome: „Jis tikras genijus.“ Genialumo sąvoką dažniausiai vartojame kalbėdami apie meninius, sportinius žmonių gabumus. Lapkričio 15 d. Kauno technologijos universiteto (KTU) Inžinerijos licėjuje vykusioje respublikinėje mokinių ir mokytojų konferencijoje-dirbtuvėse „Ingenious Engineering’ 2019“ šis posakis skambėjo ne vieną kartą. Daugiau nei 300 konferencijos dalyvių patvirtino, kad idėjos, mokslo naujovės, pažanga ir kūrybiškumas gali skleistis ir technologijų srityje. O iš pirmo žvilgsnio keistos ir neįgyvendinamos idėjos tampa genialios.

 

Plenarinį posėdį pradėjusio Jurgio Jankūno pasirodymu parodyta, kaip gali jungtis muzika ir inžinerija, netikėtai atskleista garsų skambesio ir vaizdo projekcijų dermė. Susirinkusiems svečiams ir dalyviams sveikinimo žodį tarė licėjaus direktorius dr. Dainius Žvirdauskas. Ji pabrėžė, kad geriausi rezultatai pasiekiami bendraujant, dalijantis, todėl kvietė tobulėti dirbant visiems kartu, o per dirbtuvėse pristatomas veiklas patirti nepakartojamų įspūdžių. KTU Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Šarūnas Bulota kalbėjo apie tai, kad inovacijos pasaulį „veža“ į priekį, o konferencijos dalyviai – to proveržio dalis.

Konferencijos plenarinio posėdžio dalyviams pristatytas platus temų spektras. Pranešimuose kalbėta apie dirbtinio intelekto naudą ir grėsmes, pristatytos techninio-inžinerinio konstravimo galimybės, Europos STEAM ženklas, analizuota muzikos ir mokinių idėjų, biologijos, informacinių technologijų ir inžinerijos integracija.

 

Imanuelis Kantas yra pasakęs: „Pirmasis genialumo požymis yra originalumas“, todėl vėliau visi dalyviai pakviesti į dirbtuves, kuriose išradingai buvo pristatomos inžinerijos krypties technologinės naujovės ir inovatyvūs sprendimai: „Vex IQ robotų valdymas ir programavimas“, „Kaip paruošti ir įgyvendinti idėją 3D spausdinimui“, „Elektronikos dirbtuvės“, „Elektra aplink mus“, „Programavimas kompiuterinio žaidimo erdvėje“. Mokiniai dar kartą patvirtino, kad ir apie sudėtingus dalykus galima kalbėti įdomiai ir paprastai, pasitelkiant mokslo ir technikos naujoves, o visas iškylančias problemas nesudėtinga išspręsti kūrybiškai: „Nulaužk kodą“, „Pamatyk DNR savo akimis“, „Įveik kliūčių labirintą!“, „Vulkano išsiveržimas“, „KTU dirbtuvės“, „pRobot dirbtuvės“, „Microbit’ai afrikietišku ritmu“, „Edulando STEAM dirbtuvės“. Per kūrybines dirbtuves mokiniai ir mokytojai galėjo pasirinkti juos dominančias sritis, turėjo galimybę diskutuoti aktualiomis temomis.

 

Konferencijos dalyviai, pristatę per veiklas sukurtus darbus, idėjas, iškilusius sunkumus, pasidžiaugę vieni kitų pasiekimais, išsiskirstė pritardami Alberto Einšteino posakiui, kad „mokslas nebuvo ir niekuomet nebus užbaigta knyga. Kiekvienas svarbus laimėjimas iškelia naujų klausimų, o visokia raida ilgainiui susiduria su naujais, kaskart didesniais sunkumais“, todėl genialumas neišsemiamas, o idėjos ir pasiekimai beribiai.

 

KTU Inžinerijos licėjaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.