Projekto „Mes atversim pasakos duris“ džiugūs atradimai

Asta Želionienė
,
priešmokyklinio ugdymo pedagogė, pradinių klasių mokytoja metodininkė

Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje „Bildukai“ nuo rugsėjo vykdomas ilgalaikis „eTwinning“ projektas „Mes atversim pasakos duris“. Nuo pat pradžių džiaugėmės nuoširdžiu ir sėkmingu bendradarbiavimu tarp vaikų, pedagogų ir tėvų. Projekto tikslas – sudominti vaikus pasakomis, knygomis, suprasti pagrindinius veikėjus, lavinti vaikų kalbinius gebėjimus, ugdyti kūrybiškumą. Projekto partneriai – pedagogai iš Kėdainių, Šiaulių, Vilkaviškio, Klaipėdos, Lazdijų. Projekto tema mane iškart sudomino, nes tikiu skaitymo nauda, ypač šiais laikais, kai technologijos taip pažengusios, kai net mažieji dažniau renkasi mobilųjį telefoną, kompiuterį, filmuką, o ne knygą. Pasakų klausymas, knygų skaitymas praplečia vaiko žodyną, ugdo mąstymą, lavina fantaziją, kūrybiškumą, verčia ieškoti, atrasti ir surasti atsakymus į rūpimus klausimus. Ne veltui anglų dramaturgas Džozefas Adisonas yra pasakęs, kad „skaitymas protui – tolygu fiziniai pratimai kūnui“.

Projekto veiklos

 

Priešmokyklinio ugdymo grupėje ugdomoji veikla yra vientisa, todėl lengva integruoti projekto veiklas. Per projektą vaikai pristatė savo mylimiausias knygas, vaidino pasaką „Zuikių mokykla“, kūrė knygeles, gamino personažus – pirštukines lėles, vaidino stalo teatro pasakas, piešė iliustracijas, lipdė iš plastilino, kūrė iš geometrinių figūrų, panaudodami šviesos lentą, žiūrėjo vitražinių lėlių spektaklį „Neprarask vaivorykštės“ Šiaulių dramos teatre. O per išvyką į Šiaulių spaustuvę vaikai ne tik pamatė, kaip atsiranda knyga, bet ir įrišo savo grupės pasakų knygą bei susipažino, kaip atnaujinama, prikeliama naujam gyvenimui sena, suplyšusi knyga.

Vaikus būtina supažindinti ir su šiuolaikinėmis technologijomis: išmaniojoje „Smart“ lentoje vartė sukurtą virtualią pasakų knygą, išbandė garsines knygas, knygas su papildyta 3D realybe planšetiniuose kompiuteriuose. Svarbiausia – patys kūrė savo popierinių lėlių teatrą, bibliotekoje dalyvavo „Metų knygos vaikams“ rinkimuose.

Bendradarbiavimas su tėvais

 

„Bildukų“ tėveliai aktyviai įsitraukė į projektą: grupėje mamos sekė pasakas, Oskaro mama Olesia pasiuvo pasakos „Zuikių mokykla“ personažą Zuikį Puikį, kuris viso projekto metu padėjo vaikams bendrauti, kalbėti, pasakoti, vaidinti, sekti pasakas. Per Kalėdų šventę tėvai vaikams pateikė staigmeną: patys vaidino muzikinėje pasakoje „Karalaitė garbanėlė“.

Bendradarbiavimas su projekto partneriais

 

Nauja patirtis – bendras projekto logotipo kūrimas ir internetinis seminaras „Twinspace“ erdvėje, kai vaizdo konferencijoje susitiko projekto partneriai iš Kauno, Kėdainių ir Šiaulių. Per internetinį seminarą skambėjo dainos, eilėraščiai, šventiniai sveikinimai ir palinkėjimai. Džiugu, kad užsimezgė draugystė, nes šeši projekto partneriai antrą kartą susitiko virtualioje erdvėje, tik šįkart sužaisti „Kahoot“ viktorinos „Zuikis Puikis“.

 

Zuikio kelionė

 

„Zuikių kelionė“ labai patiko vaikams: mūsų Zuikis Puikis iškeliavo į Klaipėdos lopšelį-darželį „Puriena“, o patys sulaukėme Zuikio Puikio iš Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ su užduotimis vaikams. Zuikių viešnagės istorijomis ir idėjomis, sukurtais „Kahoot“ žaidimais nuolat dalijamės „Twinspace“ erdvėje. Zuikiai svečiuosis iki Velykų, kai išsiųsime atgal paštu su lauktuvėmis ir vaikų darbeliais.

Projekto sėkmė

 

Projektas buvo gausus įvairių veiklų, tema atitiko vaikų amžių. Vaikai išmoko labiau reikšti savo mintis, siūlyti idėjas. Džiaugiuosi, kad projektas suteikė man galimybę pasisemti idėjų, pasidalyti su projekto partneriais savo sukurtais produktais, pavyzdžiui, dėlionėmis, „Kahoot“ žaidimo nuoroda, išmokti naujų dalykų ir kūrybiškai diegti naujoves savo darbe. Išbandžiau informacinių ir komunikacinių technologijų įrankius: quivervision.com, pictramap.com, jigsawplanet.com, animoto.com, kizoa.com, „Picasa“, padlet.com, storyjumper.com, menti.com.

Projekto sėkmė priklauso nuo partnerių ir jų entuziazmo. Projekto partneriai labai kūrybiški ir aktyvūs. Pedagogės jau dabar džiaugiasi projekto sėkme ir balandžio 24 d. susitiks Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ metodiniame renginyje pasidalyti „eTwinning“ projektų bendradarbiavimo sėkmės istorijomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.