Projektinė veikla – puiki galimybė tobulėti

Kauno technikos profesinio mokymo centras (TPMC) ir Estijoje įsikūrusi Rakverės profesinė mokykla – jau laiko patikrintos partnerės, dalyvaujančios įvairiuose projektuose, mokančios mokinius ir tų pačių, ir skirtingų specialybių. Šiemet tobulinti profesinių kompetencijų į Rakverę vyko stalių, statybininkų ir kompiuterių derintojų specialybių profesijos mokytojai, dalyvaujantys projekte „Tarptautinis mobilumas – pažangos ir inovacijų galimybė profesiniam meistriškumui“.

 

Rakverės profesinė mokykla – didžiausia Vakarų Virumos regiono tokio tipo mokykla, kurioje mokosi apie 750 mokinių ir apie 1000 kursų dalyvių per metus. Šioje mokykloje suteikiamas pagrindinis ir vidurinis išsilavinimas jaunimui, o įgyti specialybę gali įvairaus amžiaus žmonės. Statybos ir informacinių technologijų (IT) sričių mokiniai kartu sudaro apie 20 proc. visų besimokančiųjų. Abiejų mokyklų mokymosi procesai labai panašūs, taip pat panašus ir atitinkamų mokymosi programų turinys. Per šių metų sausio mėnesį vykusį vizitą labiausiai kauniečių delegaciją nustebino tai, kad vietoje mokinio pažymėjimo ugdytiniai gauna tarptautinį studento pažymėjimą, o pažangių mokinių stipendija siekia net 60 eurų. Per mokslo metus mokiniai gali baigti 60 kreditų kursą, o vieną kreditą Estijoje sudaro 26 val., o ne 27 val. kaip Lietuvoje. Mokytis Rakverės profesinėje mokykloje, kaip ir Kauno TPMC, galima ir pameistrystės forma.

 

Pirmąją vizito dieną Rakverės profesinėje mokykloje Kauno TPMC informacinių technologijų mokytojai Evaldas Kemzūra ir Tomas Urbanavičius susitiko su profesijos mokytojais Jelena Laidinen bei Harle Hiiemae ir visą likusį vizito laikotarpį bendravo, dalijosi patirtimi.

Pirmiausia mokytojams iš Lietuvos estų pedagogai parodė IT skyriaus teorinio ir praktinio mokymo klases, paaiškino, kaip vykdomas profesinis rengimas Estijos profesinėse mokyklose. Vėliau drauge su profesijos mokytoju H. Hiiemae kompiuterinių tinklų laboratorijoje vyko praktinis užsiėmimas, per kurį bandyta išsiaiškinti optinio pluošto kabelių panaudojimo ir jų sujungimo subtilybes bei technologijas. Harle pademonstravo, kaip taisyklingai, laikantis visų atsargumo priemonių privalo būti atliekami optinio pluošto kabelių suvirinimo darbai. Kauno TPMC profesijos mokytojai turėjo puikią galimybę praktiškai išbandyti ir patys sujungti optinius kabelius. Praktinis mokymas praėjo sėkmingai ir įdomiai, abu profesijos mokytojai liko patenkinti pasiektais rezultatais.

 

Tuo pat metu profesijos mokytojos Rasutė Džiugienė ir Violeta Ašmontienė su kolegomis estais aptarė stalių mokymo programą, detaliau analizuodami „Medinių namų statybos darbų technologiją“, susipažino su mokymo medžiaga, mokymo metodais.

Antrą vizito dieną Rakverės mokykloje Kauno TPMC IT profesijos mokytojams drauge su mokyklos bendruomene teko dalyvauti ir stebėti mokinio, Danijoje atlikusio praktiką, ataskaitos pristatymą ir gynimą. Pristatymas vyko anglų kalba. Buvo išties įdomu įsilieti į kasdienį, bet įvairiaspalvį mokyklos gyvenimą.

 

Vėliau Kauno TPMC IT profesijos mokytojams buvo suteikta galimybė stebėti pamoką, per kurią mokiniai, naudodamiesi kompiuterinėmis programomis, modeliavo išmaniųjų įrenginių prijungimą prie išmaniojo namo kompiuterio tinklo. Taip pat buvo diskutuojama apie tinklinės programinės įrangos simuliacijas, tokias kaip GNS3, jų panaudojimą mokymo procese.

Buvo pristatyta išmaniųjų mokymosi aplinkų kūrimo programinė įranga. Pademonstruota „MicroTIK“ gamintojo tinklinė techninė įranga, kuri ypač pasiteisino Rakverės mokykloje, kuriant fizinius ir virtualius tinklus.

 

Medienos apdirbimo dirbtuvėse stebėtas praktinio mokymo užsiėmimas, per kurį mokiniai ruošė medieną rąstinio namai statybai. Akcentuojami buvo kampų ir išilginis rąstų sukirtimai, technologinė įpjova ir antiseptikų naudojimas. Domėjomės mokinių motyvacijos palaikymu, jų tolesne praktine veikla įmonėse. Malonu buvo išgirsti jų lūkesčius, kuriuos siejo su savo specialybe.

Didelis iššūkis profesijos mokytojos R. Džiugienės laukė rankinio medienos apdirbimo dirbtuvėse: padedama kolegos, ji išbandė medienos apdirbimo įrankių aštrumą, pati drožinėdama įvairius motyvus ant lentelės.

 

Medinių namų statybos darbais domėjomės svečiuodamiesi pas Rakverės profesinės mokyklos socialinius partnerius – „Aru Grupp“ ir „JELD-WEN“ įmonėse.

„Aru Grupp“ įmonei jau 25 metai, joje dirba 170 darbininkų, net devynerius metus šioje įmonėje vyriausiuoju technologu dirbo Tõnu Suurkaevas, dabartinis mūsų gidas ir profesijos mokytojas. Šios įmonės veikla prasidėjo nuo mažutės lentpjūvės, vėliau gamykla plėtėsi, atsirado naujų technologinių linijų, naujų gaminių. Vakarų Virumos gamybinis kompleksas apima keturias įmones: durų ir langų, laiptų, rąstinių namų ir klijuotos medienos gaminių gamyklas. Įmonė savo produkciją teikia Jungtinei Karalystei, Vokietijai, Norvegijai, Japonijai.

 

Su puikiu ir patyrusiu gidu išvaikščiojome visas įmones, smulkiai susipažinome ir aptarėme matytas technologijas, o procesų aprašymą nusprendėme pritaikyti savo dalyko pamokose.

„JELD-WEN“ įmonė – viena stambiausių Europos durų gamintojų, kurios centrinė būstinė – Jungtinėse Amerikos Valstijose. Pasaulyje šioje kompanijoje dirba 21 tūkst. darbuotojų, padaliniai įsikūrę 24 šalyse. Šioje gamykloje ypač daug dėmesio skiriama darbų saugai. Įmonės darbuotoja, mus lydėjusi prie technologinių linijų, paaiškino gamybos procesą, įmonės planus ir viziją: „Patikimumas – tai reiškia būti reikalingam laiku, reikiamoje vietoje, iš visų jėgų ir saugiai.“ Džiugu buvo matyti, kaip profesijos mokytojas abiejose gamyklose sutiko savo buvusių mokinių, kai kurie iš jų jau palypėję karjeros laiptais.

 

Rakverės profesinės mokyklos bendruomenė pasirūpino Kauno TPMC profesijos mokytojų laisvalaikiu. Pirmą vakarą vykome į sporto kompleksą, esantį už 8 km nuo Rakverės miesto, Vinio miestelyje. Sporto komplekse mokytojai iš Lietuvos žaidė badmintoną drauge su kolegomis iš Estijos. Užsienio kalba teko suprasti žaidimo taisykles, bendrauti su komandų nariais.

Antro vakaro laisvą laiką Kauno TPMC mokytojai susiplanavo patys – nusprendė vykti į Estijos sostinę Taliną, kuris nutolęs nuo Rakverės tik 80 km. Pirmiausia Taline buvo aplankytas vienas didžiausių Šiaurės Europoje Livonijos laikų vienuolynas ir netoliese esantis molas, iš ten grožėtasi naktiniu Talinu. Vėliau aplankytas Talino senamiestis, vaikščiota jo gatvelėmis, grožėtasi architektūra, jaukia aplinka, draugiškais žmonėmis.

Trečiąją vizito dieną Kauno TPMC mokytojai aplankė Rakverės pasididžiavimą – pilį ir bronzinę Tauro statulą. Vėliau pedagogai vyko į mokyklą, iš kur autobusu drauge su Rakverės mokyklos mokytojais keliavo į Lahemos nacionalinį parką. Parke įrengtas 3,5 km ilgio pažintinis takas per Viru pelkę. Eidami taku mokytojai susipažino su joje augančiais augalais ir gyvenančiais gyvūnais. Profesijos mokytojas T. Suurkaevas papasakojo apie Estijoje vykdomą pelkių atkūrimo programą, kurios esmė yra pakelti vandens lygį sovietmečiu nusausintose pelkėse ir sudaryti sąlygas daugintis laukiniams paukščiams.

Buvusioje grūdų saugykloje įsikūręs Miško muziejus, kuriame interaktyvi ekspozicija (galimos 50 programų) pasakoja apie miško, kaip vieno didžiausio Estijos turto, gyvenimą. Miško muziejuje pabrėžta, kokia yra gamtos svarba kiekvieno iš mūsų gyvenime. Ekspozicija taip pat supažindina su Estijos miškais, jų flora ir fauna, žmogaus veikla anksčiau ir dabar. Į šį muziejų organizuojamos išvykos ir Rakverės profesinės mokyklos mokiniams.

 

Kauno TPMC mokytojų delegacijos nuomone, vizitas į Rakverės profesinę mokyklą buvo intensyvus, papildė ir dalykines, ir kultūrines kompetencijas. Visus mokytojus, besiruošiančius pamokoms ir planuojančius organizuoti kuo veiksmingesnį bei patrauklesnį mokiniui mokymosi procesą šiuolaikinėje mokykloje, noriu paraginti aktyviai įsitraukti į tarptautines „Erasmus+“ projektines veiklas, kuriose galima išbandyti save, įgyti naujos patirties ir ją pritaikyti grįžus į savo mokyklą.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Projekto dalyvių inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.