Projektinė „eTwinning“ veikla – inovatyvus vaikų ugdymo metodas

Aušra Rašytiniene
,
Kauno menų darželio „Etiudas“ „Saulutės“ grupės ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Turėdama 6 metų patirtį projektinėje „eTwinning“ veikloje galiu teigti, kad ji padeda veiksmingiau planuoti visą ugdymo procesą, apgalvoti ir parinkti veiklas, kuriose vaikai tyrinėja, veikia, ieško informacijos, įgalina ieškoti įvairių vaikų ugdymo ir idėjų įgyvendinimo būdų, skatina labiau bendradarbiauti su tėvais ir įstaigos bendruomene. Itin svarbu, kad projekto tema ir tikslai atitiktų auklėtinių amžių ir poreikius. Manau, visi sutiks, kad mažiausių vaikų poreikius labiausiai tenkina pasakos.

 

Ikimokyklinio amžiaus vaikai su pasakų pasauliu susipažįsta vos pradėję kalbėti. Pasakos turi įtakos visapusiškam ugdymui ir veikia vaiko asmenybės vystymąsi: lavina vaizduotę, smalsumą, plėtoja intelektą, ugdo kalbą, plečia žodyną, užsimezga dialogo pagrindai, padeda geriau suprasti save ir kitus, pajusti ne tik savo, bet ir kitų norus bei emocijas. Pasakos moko reikšti jausmus, įvardinti juos ir suvokti. Pasakos harmonija, kalba ugdo vaikų gebėjimą suvokti estetines vertybes. Klausydamiesi, kurdami pasakas arba jas vaidindami, vaikai gyvena savo pasakų herojų gyvenimus. Žaisdami išlieja emocijas, vidinę įtampą, formuojasi savikontrolės įgūdžiai.

 

Atsižvelgdama į šias nuostatas, sukūriau ir nuo rugsėjo įgyvendinu tarptautinį „eTwinning“ projektą „Seku seku pasaką“ (angl. „I am tell you tale“). Šiame „eTwinning“ projekte dalyvauja Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos pedagogės ir jų auklėtiniai. Per projektą pasitelkiant pasaką ugdomas visuminis (holistinis) vaikų švietimas: meninis (dailė, muzika, teatras, šokiai), pažintinis, kalbos, socialinis. Prie projekto įgyvendinimo prisideda muzikos, dailės ir teatro pedagogės bei tėveliai. Ugdydami vaikų kūrybiškumą, pasitelkiame netradicinius metodus ir priemones, tobuliname bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Įgyvendinant visus tarptautinio „eTwinning“ projekto „Seku seku pasaką“ sumanymus, tėvai yra puikūs pagalbininkai. Jie dalijasi filmuota ir vaizdine medžiaga apie namuose prieš miegą vaikams sekamas pasakas, kartu su vaikais kuria pasakų personažus, su grupės mokytoja seka pasakas. Ar piešdami dailės studijoje, ar vaikščiodami po darželio kiemą, mažieji pasaulį mato savo akimis: pradeda veikti vaizduotė, smalsumas ir vaikiškas pasaulio suvokimas. Prasideda kūrybinis procesas! Tai, ko mažieji negali išreikšti žodžiais, parodo mimika, gestais, demonstruoja meninėmis priemonėmis. Vaikai kartu su tėvais ir pedagogais kuria pasakas, jas iliustruoja ir inscenizuoja, kuria mėgstamiausių pasakos personažų albumus ir knygeles, rengiamos kūrybinių darbų parodos ugdymo įstaigoje ir už jos ribų.

 

Klausydamiesi, inscenizuodami sekamas pasakas, vaikai susipažįsta su įvairiausiais pasakų perteikimo žanrais, personažais. Aplankome Lėlių teatro spektaklius, stebime Šešėlių teatro ir Filharmonijos artistų pasirodymus. Lavėja vaikų kalba, vaizduotė, gebėjimas komunikuoti su bendraamžiais ir suaugusiaisiais. Jie tampa draugiškesni, išmoksta dirbti komandoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)

  • Ingrida

    Kaip uzsiregistruoti eTwinning?

  • Birūta

    Nuostabus projektas, dalyvauju su ugdytiniais. Ypač smagu kai tėveliai noriai įsijungia į veiklas, o vaikams tai didžiulis džiaugsmas.