Projektas „Mokomės gyventi sveikai“ jau įpusėjo

Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinėje mokykloje toliau įgyvendinamos „Erasmus+“ KA2 projekto veiklos. Po intensyvių darbų, kuriuos turėjo atlikti projekte „Mokomės gyventi sveikai“ dalyvaujančių šalių mokiniai ir mokytojai, šalys partnerės – Portugalija, Turkija, Danija, Rumunija ir Lietuva – susitiko Šaveso dr. Antonio Granjo mokykloje (Portugalija).

 

Į šį vizitą buvo išvykę du 7a klasės mokiniai: Arnas Šverčiauskas ir Akvilė Aleksaitė. Mokinius lydėjome mes, pagrindinė šio projekto koordinatorė Odeta Gluoksnytė ir biologijos bei technologijų mokytoja Rita Dijokienė. Po draugiško susipažinimo su įstaigos direktore, mokykla, miestu prasidėjo veiklos, susijusios su projektu. Visų šalių mokiniai pristatė savo kurtas vaizdo knygas, kaip jie įsivaizduoja sveiką gyvenimo būdą, dalijosi patirtimi, kokius patiekalus būtų galima lengvai pasigaminti namuose. Vyko integruota anglų kalbos ir praktinė maisto gaminimo pamoka. O. Gluoksnytė pristatė vykdytos apklausos, kurią atliko šalių partnerių mokiniai ir mokytojai, rezultatus. Tai buvo ne tik sausas rezultatų pateikimas, bet ir išsami jų analizė. Mokytojai pristatė patirtį, kuri yra taikoma jų mokyklose, siekiant, kad sveika gyvensena taptų kiekvieno mokinio kasdienybe. Dirbdami grupėmis mokiniai, mokytojai aiškinosi, teikė pastebėjimus, analizavo, kas lemia mitybos įpročius bei gyvenimo ypatumus skirtingose šalyse ir tarp tos pačios šalies mokinių, jų tėvų. Savo mokyklos rezultatų analizė bendrame kontekste leido dar kartą įsivardyti stipriąsias ir silpnąsias puses.

 

Visą savaitę vyko praktiniai užsiėmimai, paskaitos: „Skaitymo nauda mūsų sveikatai“, „Viduržemio jūros dieta“. Rudenį planuojama pasidalyti gauta Portugalijos mitybos specialistų patirtimi apie šią dietą, jos siūlomą mitybos ratą (mitybos piramidę). Visi turėjome galimybę pamatyti, kaip į sportinę veiklą yra įtraukiami negalią turintys mokiniai, kokios sportinės veiklos jiems yra siūlomos, kaip jos pateikiamos, kad net didelę negalią turintis žmogus galėtų jaustis gerai. Smagu, kad per šį projektą vyksta daug praktinių užsėmimų. Drauge žaidėme tinklinį, badmintoną, stalo tenisą, futzalį (sporto šaka, panaši į futbolą, bet žaidžiama su sunkesniu kamuoliu, šiek tiek skiriasi pačios žaidimo taisyklės), važinėjomės dviračiais, plaukėme baidarėmis, šokome zumbą. Visi projekto dalyviai buvo nusiteikę sportiškai, tad kasdieniai žygiai, kurie tęsdavosi 10–15 kilometrų, nekėlė problemų. Per juos susipažinome su saugomomis teritorijomis, prieskonių auginimu, ragavome skirtingų šaltinių mineralinius vandenis.

 

Visos veiklos vyko anglų kalba. Mokiniai po dienos užsėmimų toliau tobulindavo savo kalbos žinias, bendravimo įgūdžius portugalų šeimose, kurios pasižymėjo dideliu draugiškumu, paslaugumu ir šiltu žmogiškumu. Savaitės pabaigoje projekto dalyviai savo įspūdžius pagal galimybes reiškė angliškai. Džiugu, kad mūsų mokiniai puikiai įsiliejo į bendras veiklas, aktyviai praleido laiką, pažino kraštą ir net davė interviu Portugalijos televizijai.

Šis projektas skiriasi nuo kitų tuo, kad veiklos iš anksto neplanuojamos. Mokiniai ir mokytojai atskirose grupėse diskutuoja, sprendžia, kokias veiklas ateityje būtų galima įgyvendinti. O jų iki kito susitikimo Kaizerio mieste, Turkijoje, numatyta tikrai daug ir įvairių.

 

Odeta Gluoksnytė

Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja

Rita Dijokienė

Biologijos ir technologijų mokytoja

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.