Projektas „Aš žaidžiu su vandeniu“

Irina Paradnikaitė-Abromavičienė
,
projektų vadovė
Eglė Brazaitė, Aušra Buivydaitė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Įgyvendindami 2019–2021 m. „Erasmus+“ KA229 projektą „4 elementai – STEAM ankstyvajame ugdyme“, Kelmės lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ „Bitučių“, „Zuikučių“, „Meškučių“, „Pelėdžiukų“, „Varliukų“, „Kačiukų“, „Boružiukų“ ir „Žiogelių“ grupių ugdytiniai dalyvavo veikloje „Aš žaidžiu su vandeniu“. Veiklos tikslas – skatinti naujas vaikų patirtis dalyvaujant praktinėje projektinėje veikloje bei ugdyti atsakingą požiūrį į vandens naudojimą.

 

Nors karantinas sujaukė mūsų planus paminėti pasaulinę vandens dieną kovo mėnesį, neabejojame, kad vasara – palankus metų laikas plėtoti ugdytinių žinias atvirose lauko aplinkose ir naujai įrengtoje lauko klasėje.

 

Imdamiesi „Aš žaidžiu su vandeniu“ veiklų, ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai tęsė pažintį su vienu iš keturių elementų gamtoje – vandeniu, jo savybėmis, aptarė vandens svarbą ir naudą gyviesiems organizmams ir gamtai. Stotelių metodu vykusios veiklos metu, darželio kieme vaikams sudarytos sąlygos eksperimentuoti, tyrinėti ir žaisti. Stotelių metodas – aktyvusis mokymo(si) metodas, kuriuo sudominami ir įtraukiami visi dalyviai. Vaikų laukė šios užduotys:

  • lauko klasėje pasigaminti laivelius iš kempinių ir juos leisti į baseiną. Plukdyti, pūsti vandenį šiaudeliu ir sukelti bangas;
  • iš šlapių kempinių išgręžti vandenį į permatomus kibirėlius ir pasakyti, kuriame kibirėlyje daugiau vandens.
  • ant didelio popieriaus lapo piešti dažais, tada apipurkšti juos vandeniu ir išgauti spalvas liejimo būdu.
  • vandens baseinėlyje paskleistas spalvotas gumytes surinkti mediniais iešmeliais, jas surūšiuoti pagal spalvas į reikiamos spalvos kibirėlius bei pamėginti gumytes suskaičiuoti.
  • atlikti bandymą su maišeliais ir vandeniu: į maišelį įpilti vandens, jį užrišti ir po vieną mesti maišelius su vandeniu prie išdėliotų spalvotų bokštelių; numetęs maišelį vaikas įvardija, prie kurios spalvos šis nukrito.
  • pasigaminti vandens lelijų iš popieriaus, o sudėjus į vandenį stebėti, kaip jos skleidžiasi; sunumeruoti, kokia seka „pražydo“, sugrupuoti pagal spalvas.

Džiaugiamės, kad kūrybiškai organizuota edukacinė veikla „Aš žaidžiu su vandeniu“ paįvairina ugdymo(si) procesą, skatina ugdytinius aktyviai veikti ir atsiskleisti, gerina socializacijos įgūdžius, suteikia pasitikėjimo savo jėgomis. Vaikai ne tik įgyja naujų žinių ir įgūdžių, stiprėja jų vertybinės nuostatos – padedami mokytojų, darželinukai suvokė, koks gyvybiškai svarbus vanduo, kaip svarbu saugoti jį ir tausoti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.