Profesinio mokymo centre – siekis plėtoti besimokančios bendruomenės kultūrą pasitelkiant tarptautinę patirtį

Milena Puchova
,
VTVPMC Plėtros skyriaus vedėja

Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centre (VTVPMC) nuo rugpjūčio 1 d. bus vykdomas projektas „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“, kuriame dėmesys skiriamas tikslinės profesinio mokymo centro bendruomenės mokymosi kultūrai puoselėti lokaliu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis. Iniciatyva išskirtinė savo apibrėžtimi – tolstama nuo įprastinių ir fragmentiškų profesinio mokymo specialistų ir mokinių stažuočių, atsigręžiama į tarptautiškumo ir nuolatinio visų bendruomenės narių mokymosi sinergiją.

 

Projekto įgyvendinimas gali tapti iššūkiu, padėsiančiu siekti lyderystės. Per šio projekto veiklas remiantis visuminio mokymosi, mokymosi visą gyvenimą, lygiateisiškumo ir įvairovės principais norima skatinti visų bendruomenės narių – pedagogų, ugdymo organizatorių, administracijos darbuotojų ir mokinių – profesinių bei bendrųjų kompetencijų ugdymą(si). Projekto rezultatas – besimokančios bendruomenės kompetencijos, leidžiančios įgyvendinti kokybinius pokyčius profesiniame mokyme. Norima į mokymo centre organizuojamą ugdymo ir vadybos procesą įnešti naujovių, tobulintis ir auklėti specialistus, gebančius prisitaikyti prie europietiško profesinio augimo standartų.

 

Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras, bendradarbiaudamas su partneriais iš Estijos, Lenkijos, Vokietijos, Portugalijos, Ispanijos ir Austrijos, numato organizuoti 24 personalo atstovų vizitus, per kuriuos mokymo centro specialistai – profesijos mokytojai, švietimo vadybininkai ir ugdymo organizatoriai – gilins žinias įvairiose srityse: bendradarbiavimo ir strateginės partnerystės, migrantų ir pabėgėlių integracijos, dualinio mokymo ir pameistrystės plėtros, viešųjų ryšių ir veiksmingos komunikacijos bei atitinkamų IT ir inžinerijos krypčių mokymo.

 

Daugiausia tikimasi iš pedagogų ir mokymo proceso organizatorių profesinio augimo užsienio kolegų darbo stebėjimo praktikose. Per jas ketinama fiksuoti kitos šalies švietimo sistemos ir socialinių bei kultūrinių skirtumų nulemtas mokymo metodikas, analizuoti specifines praktikas, pavyzdžiui: darbo su įvairių specialiųjų ir socialinių poreikių turinčiais studentais organizavimas, profesinio mokymo sistemos pokyčių ir mokymo turinio naujovių įgyvendinimas bei profesinio mokymo specialistų kvalifikacijos tobulinimas profesionalų tinkluose ir besimokančios bendruomenės viduje.

 

Įgyvendinant projektą numatytos 30 informacinių technologijų ir inžinerinių specialybių mokinių bei 4 pameistrių praktikos projekto partnerių šalyse. Projektas apims automatinių sistemų eksploatavimo mechatroniko, energetinių sistemų elektroniko, metalo apdirbimo staklininko, kompiuterinės įrangos derintojo, žiniatinklio programuotojo, Java programuotojo, multimedijos paslaugų teikėjo ir kitas profesijas.

 

Projektą „Prof[net]work: įgūdžiai besimokančiai bendruomenei profesiniame mokyme“ (Nr. 2018-1-LT01-KA102-046826) finansuoja Švietimo mainų ir paramos fondas remiant Europos Komisijai. Veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal „Erasmus+“ programą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.