Priešmokyklinukų mokytoja: po trijų savaičių virtualaus ugdymo, mokiniai tapo daug savarankiškesni

Birutė Mačiulienė

Paskelbus karantiną, daugelis mokyklų Lietuvoje užvėrė duris. Tačiau ne visos ugdymo įstaigos atostogavo, dalis jų persikėlė į virtualią erdvę ir jau gali pasidžiaugti sėkmingo trijų savaičių skaitmeninio ugdymo patirtimi.

 

„Prasidėjus nuotoliniam mokymui vaikams prireikė pagalbos, kol įprato naudotis skirtingomis programėlėmis, tad prireikė ir papildomo tėvelių įsitraukimo.

Kasdien vaikų klausdavau, kaip jie jaučiasi po dienos, ką galima būtų padaryti geriau. Šiandien jau galiu pasidalinti svarbiausiais patarimais ir su kitais mokytojais: įsiklausykite, būkite kantrūs vieni kitiems, naudokite tas programas, kurias tikrai gerai valdote. Juk norint padėti kitame laido gale esantiems vaikams turite išlikti ne tik ramūs ir profesionalūs, bet ir gerai žinoti kaip konkreti programa veikia“, – dalijasi patirtimi Erudito licėjaus priešmokyklinės klasės mokytoja Justina Pečiulaitė.

Taigi, kokių programėlių rinkinį geriausia rinktis priešmokyklinukų ugdymui nuotoliniu būdu? Išties pasiteisinusios platformos: „Messenger“ (bendrauti su tėvais), „Google“ disko (apsikeisti dokumentais), „Google Hangouts Meet“ (vesti tiesiogines pamokas), „PowerPoint“, „Seesaw“ (skelbti užduotis ir vaikų darbo rezultatus), „OBS Studio“ (nufilmuoti ir įgarsinti instrukcijas), tad jas reikia mokėti tinkamai išnaudoti.

 

„Messenger“

Priešmokyklinio amžiaus vaikai dar pakankamai maži, o jų savarankiškumas, kalbant apie technologijas, gan ribotas, todėl, prasidėjus virtualioms pamokoms, į ugdymą galima įtraukti ir tėvelius. Na, o vaikams įgudus, tėvelių pagalbos reikia vis rečiau, savo darbus nuotoliniu būdu, jie gali tęsti savarankiškai.

Bendraujant su tėvais geriausia naudoti visiems įprastas priemones, kad naujų įdiegimas nekeltų papildomo streso ir iššūkių. Šį tikslą įgyvendinti pasirinkome „Messenger“ programėlę.

 

„Google“ diskas

Savaitės ugdymo turinį ir reikalingų priemonių sąrašą, prieš prasidedant naujai savaitei patogiausia išsaugoti „Google“ disko aplankuose. Ten pat galima dalintis ir kiekvienos dienos ugdymo turiniu, pamokų metu naudotomis skaidrėmis, vaizdo nuorodomis ir pan. Vaikai, neturėję galimybės prisijungti pamokų metu, pamokas gali pamatyti ir kitu, jiems patogiu, laiku. Kiekvieną vakarą, šiuose aplankuose, patogu išsaugoti kitos dienos veiklų planą, reikalingų priemonių sąrašą. Beje, reikalingomis priemonėmis vaikams rekomenduojama pasirūpinti prieš prasidedant pamokai.

Karantino sąlygomis ne visas priemones galima surasti namuose, tad apie jų poreikį, kūrybinėms ar tiriamosioms veikloms, tėvai turėtų būti informuojami kuo anksčiau, kad spėtų jų įsigyti, ar rasti alternatyvų (pavyzdžiui, ne visi vaikai namuose turi guašo, vatos ar pan.).

 

„Google Hangouts Meet“

Tiesioginėms pamokoms Erudito licėjuje pasirinkta „Google Hangouts Meet“ programa. Pradėjus dirbti su šia programa, pirmiausia rekomenduojama aiškiai apibrėžti klasės susitarimus bei taisykles: kalbame po vieną, klausomės pašnekovo, neatliekame su pamokos turiniu nesusijusių veiklų ir pan.

Ši programa patogi tuo, jog ir priešmokyklinio amžiaus vaikai gali ja naudotis savarankiškai (prisijungti, išjungti ar įjungti mikrofonus). Programa leidžia dalintis savo ekrano vaizdu.

 

„PowerPoint“ programa

Pamokos turinį patogu pateikti „PowerPoint“ skaidrėse, dėl kelių priežasčių: lengva naudotis tėvams ir vaikams, patogu pateikti tekstinę ir grafinę informaciją, vaizdo įrašus, nuorodas. Paprasta naudotis „PowerPoint“ programos rašymo priemonėmis – tai tarsi išmaniosios lentos naudojimas. Dėstant temą, realiu laiku galima rašyti ranka, pažymėti, pabraukti ir pan. Ši programa leidžia atlikti darbalaukio garso įrašus – pakomentuoti rodomas skaidres.

 

„Seesaw“

Skelbiant užduotis ir sudedant vaikų darbo rezultatus, pasiteisino „Seesaw“ programa. Ši platforma – skaitmeninis vaiko mokymosi aplankas – jis randa mokytojo paskelbtą užduotį (ji gali būti filmuota, tekstinė, įgarsinta ar/ir prisegta), ją atlieka platformoje arba įkelia nufotografuotus darbo rezultatus. Užduotis moksleivis gali papildyti savo komentaru – įrašydamas garsą ar nufilmuodamas.

Be to, programa naudinga atliekant dienos refleksijas: mokytojas įrašo klausimus, o moksleiviai dienos pabaigoje į juos atsako. Atsakymus sukelia į programėlę. Mokytojui paprasta įvertinti – kiek tą dieną analizuotos informacijos moksleiviai išmoko, kaip ją suprato, kurie metodai pasiteisina, galima jausti vaikų nuotaikas, vertinti įsitraukimą, motyvaciją. Mokytojui patogu tai, jog vertinant pasiekimus visų vaikų darbai lengvai pasiekiami – vienoje vietoje sudėti: rašto, kūrybiniai darbai, vaikų pristatymai, garso komentarai.

 

„OBS Studio“

Filmuojant pamokos fragmentą, įgarsinant vaizdinę medžiagą ar instrukciją – patogu naudotis „OBS Studio“ programa.

 

„Twinkle“, „Kahoot“

Ugdant 6–7 metų vaikus, svarbu prisiminti – šio amžiaus vaikų tempai ir gebėjimai – skirtingi, todėl prieš prasidedant savaitei, galima iš anksto numatyti ir paruošti papildomų užduočių aktyviausiems smalsuoliams. Jos gali būti įvairaus sudėtingumo, skirtingų sričių, o vaikai, užbaigiantys užduotis anksčiau, gali darbuotis savarankiškai.

„Susikūrę paskyrą „Twinkle“ portale, rasite daugybę užduočių, pateikčių, interaktyvių žaidimų, tinkamų naudoti priešmokyklinės klasės veiklose“, – pastebi J. Pečiulaitė. Šio amžiaus vaikams labai patinka „Kahoot“ iššūkiai, todėl bent kartą per savaitę, vieną jų, galima sukurti ir pasiūlyti mažiesiems.

 

„Pabaigai noriu pasikartoti – neskubėkite. Internete viskas vyksta lėčiau, todėl pamokų turinio apimtis gali skirtis nuo to turinio kiekio, kurį atlikdavote klasėje. Užduotis reikia aiškinti lėčiau, nes nuotolinis ugdymas atima iš mūsų labai svarbius informacijos perdavimo kanalus – kūno kalbą, neverbalinius signalus. Žinoma, geriau lėčiau, bet užtikrintai. Skaitantiems tėveliams noriu palinkėti – palaikykite savo vaikų mokytojus, negailėkite jiems gerų žodžių – jūsų vaikų labui, mokytojai šiuo metu deda dideles pastangas ir skiria neribotą laiką“, – sako J. Pečiulaitė.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.