Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams

Virginija Mikšaitė
,
stažuotės dalyvė

Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius 2019–2020 m. laikotarpiu įgyvendins projekto „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ suplanuotas veiklas. Skyrius yra projekto koordinatorius, partneriai: Akademijos Ugnės Karvelis, Piliuonos, Babtų, Čekiškės Prano Dovydaičio, Domeikavos, Karmėlavos Balio Buračo, Neveronių, Raudondvario, Vandžiogalos, Vilkijos gimnazijos. Projektas parengtas siekiant, kad pozityviosios pedagogikos idėjos atneštų pokyčių į kuo daugiau mokyklų, kurti pozityvaus švietimo modelį ir jį diegti mokyklos bendruomenėse, todėl įvairių dalykų mokytojams sudarytos galimybės įgyti mokymo(si) ir profesinės patirties kitose šalyse.

 

Spalio 13–19 d. suburti dešimties Kauno rajono ilgųjų gimnazijų atstovai dalyvavo stažuotėje Ispanijoje, Valensijos mieste. Per stažuotę dalyviai turėjo „slaptą“ draugą, kurį visą laiką stebėjo. Paskaitose „Positive education: Happy school“ su Maria Angeles Ruiz Gamez ir Kelsie Kerwin buvo vykdoma įvairi veikla, susijusi su pozityviosios psichologijos praktiniu pritaikymu, nes nuolat tobulinama praktika ir jos tęstinumas sudaro galimybę formuotis naujiems įpročiams. Taip pat per paskaitas buvo daug kalbama apie smegenų neuroplastiškumą. Smegenų naujų jungčių formavimosi analizei pozityviosios psichologijos šalininkai skiria daug dėmesio. Pabrėžta, kad tos pačios veiklos atlikimas tampa įpročiu. Taip sukuriama motyvacija, kuri ir padeda pasiekti išsikeltą tikslą. Trečią paskaitų dieną buvo pristatyti Hoponopono ir sąmoningumo metodai. Lektorė K. Kerwin akcentavo, kad dirbdami privalome užduotis pateikti pagal žmogaus gebėjimus, būtinai pastebėti padarytą pažangą.

 

Apsilankėme ir Valensijos mergaičių mokykloje, kurioje mokosi 900 ugdytinių. Mokyklos vizija – padėti mokinėms ir jų šeimoms siekti pažangos. Taip pat šioje įstaigoje svarbus akademinis ugdymas, religijos puoselėjimas ir vertybės. Taigi mokykloje akcentuojamos humanitarinė ir tiksliųjų mokslų kryptys. Mokoma matematikos, ispanų (svarbu paminėti, kad Valensijos regione lygiagrečiai su ispanų kaip oficiali regiono kalba naudojama katalonų kalbos Valensijos tarmė), anglų, vokiečių kalbų, geografijos ir filosofijos.

Per stažuotę Valensijoje Kauno rajono pedagogų komanda ne tik tobulino profesines kompetencijas, bet ir susipažino su miesto kultūros ir istorijos paminklais bei regiono tradicijomis. Namų darbams teko parašyti laišką „slaptam“ draugui. Kita mokymų dalis vyks Austrijoje šių metų gruodį.

 

Labai smagu, kad išgirsti metodai taikomi grįžus į savo mokyklą. Vienas iš metodų patiko Piliuonos II gimnazijos klasės mokiniams. Paskui buvo diskutuojama, kodėl to reikia, taip pat mokiniai pasakė savo nuomonę apie naudoto metodo privalumus ir trūkumus. Susipažinus su teorija, būtina išbandyti, kaip visa tai veikia praktikoje, nes tik taip sukursime tokią mokyklą, kurioje galėsime visi turiningai leisti laiką.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.