Pirmasis Baltijos šalyse universitetas į studijų programas įtraukė procesų automatizavimą

Didėjant procesų automatizavimų kiekiams rinkoje ir kūrybiškumo reikalaujančių darbų kiekiams, universitetai turi ieškoti sprendimų parengti naująją darbuotojų kartą, kuri galėtų sėkmingai įsilieti į darbo rinką. Globaliame procesų automatizavimo kontekste Lietuva neatsilieka, bet susiduria su tomis pačiomis problemomis, kaip ir daugelis kitų šalių, – darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir esamų talentų perkvalifikavimo į procesų automatizavimą.

 

Procesų automatizavimas (angl. Robotic Process Automation, RPA) – aktuali informacinių technologijų sritis. RPA robotai atlieka rutininius veiksmus, kurie žmonėms yra nuobodūs ir juos atlikdami daro klaidų. Robotai leidžia viso to išvengti ir padidinti darbo našumą.

Prisitaikydamas prie naujų iššūkių darbo rinkoje, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pirmasis Baltijos šalyse su UiPath (vienu sparčiausiai augančių RPA įrankio kūrėju) ir agentūros „Investuok Lietuvoje“ pastangomis į savo informatikos studijų programas įtraukė procesų automatizavimo dalyką.

„Procesų automatizavimo studijų dalykas leis mūsų studentams įgyti naujų kompetencijų ir sustiprinti jų pozicijas darbo rinkoje. Šis naujas studijų dalykas atvers galimybes studentams giliau nagrinėti organizacijų procesus, nustatyti tinkamus robotizacijai ir juos robotizuoti, tobulinti robotus, papildant juos dirbtinio intelekto savybėmis atpažįstant tekstą, vaizdus ar balsą. Taip pat tai bus puiki proga praplėsti bakalauro studijų baigiamųjų darbų temų spektrą“, – teigia VGTU Informacinių sistemų katedros vedėjas prof. Dalius Mažeika.

 

„Džiaugiamės, kad Lietuvos universitetai reaguoja į pokyčius moksle ir darbo rinkoje. Procesų automatizavimo įvairiose industrijose tik daugės, todėl reikia parengti darbuotojų, atitinkančių paklausą. Tačiau taip pat labai svarbu, kad būsimi ir esami studentai rinktųsi specialybes, kurių reikės ateities darbams, ypač IT ir inžinerinėse studijose. Šių krypčių pirmakursių mažėja neatsitiktinai – laikančių fizikos, chemijos ir informacinių technologijų egzaminus nesiekia nė 10 proc. Dėl to vis mažiau studentų galės rinktis ateities specialybes. Mokyklos ir gimnazijos turėtų aktyviau populiarinti matematikos ir gamtos dalykų (STEAM) mokymąsi“, – teigia Vydūnas Trapinskas, investicinės aplinkos ekspertas „Investuok Lietuvoje“.

 

„Investuok Lietuvoje“ duomenimis, Lietuvoje 34 proc. paslaugų centrų jau yra pritaikę procesų automatizavimo sprendimus, tačiau taip pat ryškėja žinių ir talentų trūkumo problema. Įmonės nuolat ieško inovatyvių sprendimų ne tik efektyvinančių veiklą, bet ir suteikiančių įdomesnio darbo galimybes. Automatizavus procesus, pasikartojančias, taisyklėmis grįstas užduotis (ir dažniausiai – nuobodesnes) atlieka kompiuterių programos. Darbuotojai gali daugiau laiko skirti analizės, aukštos pridėtinės vertės ir kūrybinio mąstymo reikalaujančioms užduotims. Tikimasi, kad tokios iniciatyvos, karjeros galimybių išplėtimas stiprins Lietuvos poziciją kognityvinio procesų automatizavimo ir dirbtinio intelekto srityse.

 

VGTU inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.